Nakomelingen Mc Jonnas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:32

Hoi Kimmm,


Leuk dat je zo enthousiast gepost hebt (ondanks dat het topic voor de rest een beetje dood is haha)! Ik heb (bijna) een veulen gekocht van Mc Jonnas X Bon Jovi X Romantico II. Moeder is: Zjie's Aurora (ook bekend op bokt). Per 1 december mag ik hem ophalen. Het is dus een henstje (valkkleurig). Moeder is echter ook niet zo groot (1.60 ongeveer).. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe groot hij gaat worden...

Wil graag op de hoogte blijven van jullie avonturen, vooral als ze wat meer onder het zadel is.. en of ze nog wat groeit :D In principe zouden de Mc Jonnas nakomelingen namelijk maat mee moeten krijgen. Hoop ergens tussen de 1.60 en 1.65 uit te komen. Ben zelf 1.70.. Zal wel een mooie combi zijn denk ik.

Ik ben super benieuwd.

(Binnenkort ga ik even foto's maken om iedereen mee plat te spammen haha)

*\o/*


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)


J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Leuk! Nog meer reacties!

Hierbij een kleine weergave van het veulen (nu 2 maand oud). Dit zijn foto’s van circa 1 week geleden..

Ben benieuwd naar jullie foto’s!


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:29

Kimmm_ schreef:
Wat een knapperd! :) Ik houd altijd wel van kleurtjes die je wat minder vaak ziet. Zoiets als Zensi heb ik overigens nooit eerder gezien, wel bont maar niet met zo extreem veel wit.



Ik ook. 8-) Vroeger wilde ik al een valkkleurig paard. Zoals die van jou heb ik ook nog nooit met zoveel wit gezien. Ik denk dat ik het inrijden op ongeveer 3,5 jaar doe, ook afhankelijk van zijn groei.. In verband ook met goed en (blijvend) passend harnachement.

Ga jij er zelf wel op binnenkort (of doe je dat nu ook al)?

Ze heeft al wel een flinke bouw ondertussen, dus dat is dan wel hard gegaan! :D


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:43

Wauw! Mooie beestjes! <<)

En wat een verschil Kimmm! Ben benieuwd naar jullie combinatie als je er genoeg vertrouwen in hebt. Het blijft lastig jonge paarden inrijden. Ik denk ook dat ik het ga laten doen, de eerste maand. Daarna ga ik er wel zelf op. Heb ook al wel wat paardjes ingereden, maar ben nog nooit verkeerd terecht gekomen (door inrijden, wel in mijn paardrij-carrière uiteraard haha).

Ik hoop dat ik alvast wat oefenen kan met (Mexx, Mister, Mack, Sonny? Ik heb nog een goede roepnaam nodig!!) het veulen. Halster, voetjes, meelopen, aanraken etc. Had nog een inlog van TRT die ik gebruikte voor een ander paard, dus daar heb ik al wat nuttigs van opgestoken :j -:)
Hopelijk krijg ik de ruimte om het alvast in de praktijk toe te passen (van de huidige eigenaresse).

Keep you posted! Zaterdag ga ik er weer heen *\o/*


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:42

Afbeelding

Even een korte update, ondanks dat er verder geen reacties meer zijn geweest.
Hij verandert zo ontzettend snel.. Ik heb even een overzichtje gemaakt. Ik denk dat ik toch maar even een apart topic aan ga maken voor hem. Het is leuk om terug te kijken straks hoe snel hij is gegroeid!


Hij staat nu lekker op de wei, dus daar kan die zich wat meer uitleven.

Afbeelding


Ben zo blij met hem. Hij is super lief en aanhankelijk qua karakter. Ook nieuwsgierig. Die van jullie ook? :D Trouwens wel echt kenmerkend die hoofdjes van Mc Jonnas want ik heb een andere nakomeling van de stal HS Meijer gevonden die echt sprekend op Mack lijkt qua hoofdje:

Afbeelding


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)


J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:09

Tof!!

Wat een mooie bouw heeft ze. Hoe groot is zij nu? Ik denk dat haar bouw heel erg van haar vader af komt.. Die heeft ook zulke mooie spieren. Ik zie het bij Mack nu ook dat ie al ietsje breder wordt in zijn borst enzo.. Ik vind dat erg mooi iets breder gebouwd en zeker als hij misschien toch blijft steken op 1.60m ofzo dan scheelt het heel erg hoe het oogt.

Ik heb echt geen verstand van hengsten, dus daar kan ik je weinig mee helpen. Ik blijf graag op de hoogte van haar ontwikkeling en ben ook benieuwd naar plaatjes van jou icm haar!

Succes met het doorrijden /3


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:47

Super leuke foto. Mooi beeld zo. Ik ben precies even groot en verwacht dat Mack ook zo wordt... dus ben hier stiekem best blij mee als ik de combi zo zie. Ik houd ook niet van grote paarden.. Vind jullie erg leuk samen! Ik blijf jullie volgen :D


Edit: Btw, je lijkt helemaal niet dik... :')


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:47

Ja dat klopt inderdaad. :') Ze heeft hem er niet afgehaald. Ze is zelf nu even helemaal uit de running.. Maar het contract is al getekend haha, dus ik vind het niet zo erg :) Hij is gewoon lekker van mij vanaf 1 december. <<) Zin in!!


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:01

Toffe foto's van Zensi!

Ik heb vandaag Mack opgehaald! Hij liep super braaf de trailer in en is lekker gaan eten in de stal. De eigenaren van de opfok zeiden zelden zo'n relaxed veulen te hebben gezien. Hij staat echter nu met een dominante merrie in een koppel. Een soort Friese kruising. Hij is dus niet heel dominant :') maar is straks misschien juist wel prettig om mee te werken. Het is echt een schatje, kan niet wachten om hem beter te leren kennen. Het is wel echt een kleintje vergeleken met de rest.. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:56

Hoi hoi allen, :D

Is er nog iemand die zijn ervaringen gaat delen, ik ben zo benieuwd!

Kimm, hoe gaat het met die van jou? Heb je Zensi nog?

Romy, wat jammer dat je geen foto kan uploaden, ik ben super benieuwd omdat die van jou al uitgegroeid is.

Hierbij nog een paar foto's van mijn knapperd van een toen hij twee werd in juni: <3



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:44

Ohh zo leuk die merrie!! Dan zal zij wel echt groot gaan worden joh, als ze nu 1.65 al is.
Mack is nu ruim twee en ongeveer 1.52, dus verwacht dat hij ri 1.60 gaat. Heeft gelukkig ook wel een mooie bouw, dus dat zal denk ik niet zo'n probleem worden.

Maar als ik zo naar Zensi kijk, die is ook niet klein en oogt ook wat groter door haar bouw. Zo leuk om je zo blij op die foto te zien, ondanks alle struggles in het begin. Erg fijn om te horen dat ze nu een leuk rijpaard is. :D

Hopelijk kan Mack dit najaar / deze winter terecht bij een stal waar ik hem graag wil neerzetten. Ik heb zo'n zin om met hem aan de slag te gaan *\%/*


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:42

Sorry voor de Mack spam. Maar ben vandaag weer even geweest. Het kleintje van de kudde houdt zich goed hoor, tussen de reuzen. Hij is echt zo relaxed. (Zie eerste foto haha) :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Morgen wordt hij bekapt en geent en dan gaan ze hem even meten :+ Ben benieuwd.


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:45

Ilja_1997 schreef:
Ik kom me ook melden :) Inmiddels ook eigenaresse van een jonge Mc Jonnas.

Ben wel benieuwd naar de stokmaten van de merries waar julie Mc Jonnas nakomelingen uit zijn gekomen en de stokmaten van nakomelingen zelf.

Ik ga duimen dat die van mij groot genoeg wordt voor mezelf.



Hi Ilja, leuk!

Heb je foto's? :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet heel erg veel geruststellend nieuws kan geven denk ik. Maar er zijn anderen in dit topic wiens paarden wel nog de lucht in gaan en ook laatbloeiers zijn. Dus het heeft ook tijd nodig bij sommigen.

De moeder van Mack was ook erg klein; ik gok rond de 1.58 / 1.60 en Mack (zoals hierboven te zien, nu ruim 2 jaar oud) is nu 1.56 m (waar ik heel blij mee ben _/-\o_ ). Hij is echter wel echt het kleintje van de groep en ik verwacht ook niet dat hij 1.70 m wordt. Maar ik ben wel blij als hij paard haalt. Zoals het er nu naar uit ziet wel *\o/* , want ik heb me ook even zorgen gemaakt of ik er wel op zou passen. Ik gok dat hij de 1.60 / 1.62 net haalt.




Hoe groot is de merrie van jouw nakomeling?


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:01

Hoiii!

Hoe is het hier met iedereen? :D

Ik heb mijne lekker vanaf het weekend 'naar huis' gehaald. Oftewel lekker op het pension staan!
Nu kan ik wat meer delen over hoe hij is als paard qua karakter etc. Tot nu toe lijkt hij vrij relaxed, niet echt bang aangelegd in ieder geval. In mijn volgtopic heb ik een uitgebreid verslag gemaakt, voor degene die dat leuk vindt om te lezen. *\o/*

Afbeelding


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:07

Ah Kim, dat is echt balen! Waar loop je met name tegenaan? Kan je miss een tijdje focussen op grondwerk i.p.v. rijden? Het kan natuurlijk iets fysieks zijn, het is altijd goed om dat uit te sluiten... :\

Houd ons op de hoogte.


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:10

Ilja, heb je een recente foto? Ik ben heel erg benieuwd. Heb je hem opgemeten of is het een schatting? Mack was in het begin erg traag met de groei en is het laatste jaar echt omhoog geschoten. Hoe oud is die van jou nu? Ik denk dat die van mij ook echt een laatbloeier is hoor, maar hij gaat paard wel halen. Verwacht sowieso nog wat cm nu dat hij geruind is....


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:30

Wauw Kim.... Wat een heftig verhaal! Dat artikel wat je er in hebt gezet heb ik ooit wel eens gelezen inderdaad. Atlas (heb ik gelezen) kan bv ook komen door een keer gehangen te hebben. Maar inderdaad, daar zal je nooit achter komen wat dat precies is geweest.

Het gaat er om dat je haar nu begrijpt en dat je haar nu kan bieden wat ze nodig heeft. Super om te horen dat er gelijk zoveel uit is gekomen en dat je weet waar je aan kan werken!!

Ik blijf graag op de hoogte van de vorderingen.


Hier moet ik zeggen heb ik ook een hectische week achter de rug. Helaas was er op zijn zachtst gezegd geen goede klik met Mack en de staleigenaar (deze persoon heeft Mack geschopt, omdat hij bang was en niet 'snel' genoeg ging) en nu wil hij niet meer meelopen naar de wei. Ik heb hem de hele week zelf buiten gezet. Hij is veel afgevallen van alle stress. Het lichtpuntje is dat hij mij gelukkig nog wel vertrouwd en dat ik hem nu meer zelf in de hand heb gehad. Wij verhuizen eind van de week alweer naar een andere stal, waar ik een heel goed gevoel bij heb.

Drama die pensionstallen..... Je geeft toch je paard uit handen.


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:57

Ik ben ook super benieuwd! Wel ff een gedoe, maar als je daarna samen weer aan iets moois kan bouwen, dan is dat het zeker waard!

Ik moest dat BR ding ff opzoeken... nog nooit gezien. Werkt wel goed dus? Is dat een soort verkapte Pessoa?

Hier staat hij (met nog wel veel spanning) op de nieuwe stal. Echt een verademing hoe het er hier aan toe gaat. Ik ben helemaal gerust op dat het goed komt. Totaal geen problemen met binnen/buiten zetten. Hij moet alleen nog even wachten tot hij bij de andere paardjes mag (hij moet nog ontwormd worden)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:39

Heel interessant! Klinkt als iets wat ik wil hebben haha. Alleen best prijzig voor een ‘touw’. Kan iedereen het gebruiken (oftewel; kan je je paard er ook mee verpesten? :') )

Ze hebben nu Black Friday bij Agradi.... twijfel twijfel.

Wat gek dat Zensi daar nu zo op reageert haha! Dan doet het tenminste wel iets.

Mack zit idd in zijn wintervacht, hij lijkt in de regen soms een donkere schimmel haha, helemaal grijs. In de zomer goud, zo’n groot verschil :+

Ik hoop stiekem ook dat nog iemand anders zijn ervaringen gaat delen die al iets verder is. Anders dan hangt het allemaal van jou en Zensi af Kim *\%/*


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:34

Wat fijn Kimm! Super om te horen...

Leuke nieuwe deelnemers aan dit topic ook Jildou! Zo grappig hoe elk veulen iets van Mc Jonnas weg heeft. Mack lijkt ook echt op jouw merrie als veulen (zoals je verder terug in het topic kan zien).

Hier lekker bezig met Mack. Hij is echt zo leuk. Wel een echte ruin puber haha. Streken uithalen en al. Over een paar weken ga ik bezig met het letterlijke zadelmakmaken. Longeren met zadel en straks ook met hoofdstel en bit. Beginnen met een beetje spieren kweken.

Hierbij recente foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mc Misson Geykes (Mack) v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II - Juni 2018
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XXleonieXX en 55 bezoekers