Nakomelingen Mc Jonas

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:32

Hoi Kimmm,

Leuk dat je zo enthousiast gepost hebt (ondanks dat het topic voor de rest een beetje dood is haha)! Ik heb (bijna) een veulen gekocht van Mc Jonnas X Bon Jovi X Romantico II. Moeder is: Zjie's Aurora (ook bekend op bokt). Per 1 december mag ik hem ophalen. Het is dus een henstje (valkkleurig). Moeder is echter ook niet zo groot (1.60 ongeveer).. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe groot hij gaat worden...

Wil graag op de hoogte blijven van jullie avonturen, vooral als ze wat meer onder het zadel is.. en of ze nog wat groeit :D In principe zouden de Mc Jonnas nakomelingen namelijk maat mee moeten krijgen. Hoop ergens tussen de 1.60 en 1.65 uit te komen. Ben zelf 1.70.. Zal wel een mooie combi zijn denk ik.

Ik ben super benieuwd.

(Binnenkort ga ik even foto's maken om iedereen mee plat te spammen haha)

*\o/*

Already in love with you... ❤
Mc Misson Geykes (Mack) 23-06-2018 v. Mc Jonnas x Bon Jovi x Romantico II
[KS-ITP] Meet Mc Misson Geykes (Mack)

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk! Nog meer reacties!

Hierbij een kleine weergave van het veulen (nu 2 maand oud). Dit zijn foto’s van circa 1 week geleden..

Ben benieuwd naar jullie foto’s!

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:29

Kimmm_ schreef:
Wat een knapperd! :) Ik houd altijd wel van kleurtjes die je wat minder vaak ziet. Zoiets als Zensi heb ik overigens nooit eerder gezien, wel bont maar niet met zo extreem veel wit.

Ik ook. 8-) Vroeger wilde ik al een valkkleurig paard. Zoals die van jou heb ik ook nog nooit met zoveel wit gezien. Ik denk dat ik het inrijden op ongeveer 3,5 jaar doe, ook afhankelijk van zijn groei.. In verband ook met goed en (blijvend) passend harnachement.

Ga jij er zelf wel op binnenkort (of doe je dat nu ook al)?

Ze heeft al wel een flinke bouw ondertussen, dus dat is dan wel hard gegaan! :D

J_andhorses

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:43

Wauw! Mooie beestjes! <<)

En wat een verschil Kimmm! Ben benieuwd naar jullie combinatie als je er genoeg vertrouwen in hebt. Het blijft lastig jonge paarden inrijden. Ik denk ook dat ik het ga laten doen, de eerste maand. Daarna ga ik er wel zelf op. Heb ook al wel wat paardjes ingereden, maar ben nog nooit verkeerd terecht gekomen (door inrijden, wel in mijn paardrij-carrière uiteraard haha).

Ik hoop dat ik alvast wat oefenen kan met (Mexx, Mister, Mack, Sonny? Ik heb nog een goede roepnaam nodig!!) het veulen. Halster, voetjes, meelopen, aanraken etc. Had nog een inlog van TRT die ik gebruikte voor een ander paard, dus daar heb ik al wat nuttigs van opgestoken :j -:)
Hopelijk krijg ik de ruimte om het alvast in de praktijk toe te passen (van de huidige eigenaresse).

Keep you posted! Zaterdag ga ik er weer heen *\o/*

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:42

Afbeelding

Even een korte update, ondanks dat er verder geen reacties meer zijn geweest.
Hij verandert zo ontzettend snel.. Ik heb even een overzichtje gemaakt. Ik denk dat ik toch maar even een apart topic aan ga maken voor hem. Het is leuk om terug te kijken straks hoe snel hij is gegroeid!

Hij staat nu lekker op de wei, dus daar kan die zich wat meer uitleven.

Afbeelding

Ben zo blij met hem. Hij is super lief en aanhankelijk qua karakter. Ook nieuwsgierig. Die van jullie ook? :D Trouwens wel echt kenmerkend die hoofdjes van Mc Jonnas want ik heb een andere nakomeling van de stal HS Meijer gevonden die echt sprekend op Mack lijkt qua hoofdje:

Afbeelding

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:09

Tof!!

Wat een mooie bouw heeft ze. Hoe groot is zij nu? Ik denk dat haar bouw heel erg van haar vader af komt.. Die heeft ook zulke mooie spieren. Ik zie het bij Mack nu ook dat ie al ietsje breder wordt in zijn borst enzo.. Ik vind dat erg mooi iets breder gebouwd en zeker als hij misschien toch blijft steken op 1.60m ofzo dan scheelt het heel erg hoe het oogt.

Ik heb echt geen verstand van hengsten, dus daar kan ik je weinig mee helpen. Ik blijf graag op de hoogte van haar ontwikkeling en ben ook benieuwd naar plaatjes van jou icm haar!

Succes met het doorrijden /3

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:47

Super leuke foto. Mooi beeld zo. Ik ben precies even groot en verwacht dat Mack ook zo wordt... dus ben hier stiekem best blij mee als ik de combi zo zie. Ik houd ook niet van grote paarden.. Vind jullie erg leuk samen! Ik blijf jullie volgen :D

Edit: Btw, je lijkt helemaal niet dik... :')

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:47

Ja dat klopt inderdaad. :') Ze heeft hem er niet afgehaald. Ze is zelf nu even helemaal uit de running.. Maar het contract is al getekend haha, dus ik vind het niet zo erg :) Hij is gewoon lekker van mij vanaf 1 december. <<) Zin in!!

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:01

Toffe foto's van Zensi!

Ik heb vandaag Mack opgehaald! Hij liep super braaf de trailer in en is lekker gaan eten in de stal. De eigenaren van de opfok zeiden zelden zo'n relaxed veulen te hebben gezien. Hij staat echter nu met een dominante merrie in een koppel. Een soort Friese kruising. Hij is dus niet heel dominant :') maar is straks misschien juist wel prettig om mee te werken. Het is echt een schatje, kan niet wachten om hem beter te leren kennen. Het is wel echt een kleintje vergeleken met de rest.. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie