nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:18

Ait niet best. Sterkte ik duim mee

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:43

Suzzy_3 schreef:
Diepe snee op de kogel. Op de rofo zag het er niet zo dramatisch uit. Maar tijdens het opfrissen van de wonde hebben ze gemerkt dat het kroongewricht toch geraakt is. En aanzien het geen verse wonde is (vermoedelijk ongeveer 24 uur oud) was er natuurlijk al troebel gewrichtsvocht. Dus bacteriën.. Dus nu hopen dat het spoelen geholpen heeft en dat de antibiotica aanslaat.


Oh bah.. Sterkte ermee..

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:24

Suzzy, bah wat naar. Hopelijk op naar vlot herstel..

Lailapri, wat een mooie keuringsresultaten!

Ik ben nu een weekend weg met 2 van mijn paarden. Kriebeltje is uiteraard mee. Hij is vrijdag mee geweest op stapritje hier op de heide en door het bos. Op het begin vast met iemand er naast, maar na het eerste kwartier gewoon los. En wat was hij braaf zeg. Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:39

Is de operatie goed geslaagd Suzzy? Ik hoop dat je kleine meid in orde is :(:)

Wow, kriebeltje al zo braaf! Heerlijk hoor, zulke dieren zijn goud waard vind ik!

Hier zijn de voorbereidingen voor de keuring in volle gang. Mooi halstertje gekocht, oefenen in de bak en beentjes en oortjes toiletteren. Dit laatste is nog wel een uitdaging. De schaar mag echt niet bij haar oren in de buurt komen, terwijl ik al vanaf dag 1 aan haar oren zit.
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:35

Bah Suzzy, heel veel sterkte met het herstel!!

Lailapri, gefeliciteerd!! Mooie resultaten!

Fijn dat kriebel zo braaf was. Zijn echt goud waard zulke paarden.

Succes met de voorbereidingen evita!!

Davino is verkocht. Gisteren een afscheidshoot gedaan. Binnenkort wordt hij opgehaald.
Hij gaat naar een vriendin en ik mag altijd nog langskomen als ik tijd heb. Hij gaat bij haar de endurance in, weet zeker dat hij dat geweldig vindt.
Ze zijn samen een goed stel dus dat komt helemaal goed.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:17

Succes Evita. Hopelijk bij u beter dan bij vienna, die stuiterde alleen maar alle kanten op in de ring .

Voorlopig doet ze het goed. Ze belast haar been heel goed. Temperatuur donderdag 38,5 vrijdag 38,4 zaterdagochtend 38,2 en sinds gisterenavond 38,6. Dat hadden ze liever wat lager gezien. Maar ze zullen eerder op belasting dan op temperatuur beslissen om de gips af te doen en het gewricht terug aan te prikken. Het gaat voor nu wel de goede richting uit. En dan over 2 of 3 weken als er gestopt wordt met antibiotica is ook weer spannend.
Maar groepen dat ze doet! Jaar jonger is nu al zo hoog als mijn oudste zoon, ongeveer 1m20 dus gewoon al...

Afbeelding

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:24

[quote="Evita_3"]Leuk dat je naar de keuring gaat met Vienna Suzy! Met welke hengst ga je nu dekken?

Fijn dat de jeuk is gaan liggen bij Davino! Gaat hij nog steeds zo lekker onder het zadel?

Ben benieuwd friesiszwart!

Haha, die kriebel achter de schapen aan! :')

Zijn er verder nog veulens geboren hier? Er waren er nog een aantal drachtig toch?

Auryn ontwikkeld zich erg goed! Nu al een onwijs prettig karakter en een hele goede galop! Draf laat ze nog niet zo vaak zien.

Mijn stalhouders vinden haar zo goed gelukt dat ze zelf ook een paardmerrie van hen met DC willen insemineren. En dat terwijl ze me eigenlijk voor gek uitmaakte omdat ik deze hengstenkeuze had gemaakt :+
Afbeelding[/quote

Mijn 2 Don Cremello's doen het goed decruin wordt momenteel beleerd en ius nu zadelmak. Zal nog even doir gereden worden. Zodra hij klaar is zal de nerrie gaan. Maar zeer leuk uitgegroeid en super karakters. Voir foto's van heb zie www.fanerberveld.webnode.nl

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:49

friesiszwart schreef:
Fijn dat de jeuk is gaan liggen bij Davino! Gaat hij nog steeds zo lekker onder het zadel.

Hij gaat zeker lekker, maar over twee weken gaat hij met iemand anders onder het zadel verder.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:36

Zo die gaan allemaal goed vooruit!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:17

Helaas, vandaag de gips er af van omdat de temperatuur toch begon te stijgen. Ook de gips begon nat te worden van binnen uit. De wonde was in het midden open gegaan, dus veel wondvocht. Gewricht terug aangeprikt. Vies troebel wondvocht met bloed bij. Weer goed gespoeld maar het gewricht is dus open naar buiten toe en zou helemaal niet goed zijn. Ze hangt aan een zijden draadje. Donderdag of vrijdag weer de boel open maken om te zien. Maar ze hebben er geen goed oog in. Spraken over het gewricht vast zetten en toestanden, als we zo ver geraken. Maar in principe is het dus bijna einde verhaal...

Op de koop toe is de merriee niet vol. De reden waarvoor ze ginds stond. Al ander sperma gebruikt omdat het sperma dat ik wou bijna niks levend in zat. En nu ook nog niet gelukt met een andere hengst. Dus gewoon alles voor niks. En straks heb ik gewoon geen één veulen. Geen van dit jaar en geen voor volgend jaar.
Vroegen in utrecht of ze de moeite verder moesten opvolgen. Maar weet niet meer met welke hengst ik nu verder moet. Met goesting om nu toch nog 1 keer terug met don cremello te proberen. Maar mijn spaarpotje gaat ver leeg zijn met al die operaties. En een tweede keer zo een perfect veulen krijgen. Het lijkt me onmogelijk...

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:26

Heh, jakkes Suzzy! Wat een slecht nieuws, jij bent echt in een nachtmerrie beland! Afscheid nemen is altijd naar, maar van zo’n jonkie die nog een heel leven voor zich heeft is het nog vervelender. Heel veel sterkte! :(:)

Is Cassanova niet wat voor je merrie? Die is een slagje kleiner dan Don Cremello en heeft al prachtige veulentjes op de wereld gezet.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:24

Oh bah suzzy.
Heel veel sterkte!! Van een veulen afscheid nemen is helemaal verschrikkelijk. Blijft altijd vervelend, maar zoiets is echt afschuwelijk.

Op zich zou je voor DC kunnen gaan, maar ja dan kun je natuurlijk ook gaan vergelijken. Wat natuurlijk alleen maar meer pijn doet.
Cassanova geeft ook leuke veulens. Dan heb je niet een vergelijkbaar veulen.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:51

Suzzy_3 schreef:
Helaas, vandaag de gips er af van omdat de temperatuur toch begon te stijgen. Ook de gips begon nat te worden van binnen uit. De wonde was in het midden open gegaan, dus veel wondvocht. Gewricht terug aangeprikt. Vies troebel wondvocht met bloed bij. Weer goed gespoeld maar het gewricht is dus open naar buiten toe en zou helemaal niet goed zijn. Ze hangt aan een zijden draadje. Donderdag of vrijdag weer de boel open maken om te zien. Maar ze hebben er geen goed oog in. Spraken over het gewricht vast zetten en toestanden, als we zo ver geraken. Maar in principe is het dus bijna einde verhaal...

Op de koop toe is de merriee niet vol. De reden waarvoor ze ginds stond. Al ander sperma gebruikt omdat het sperma dat ik wou bijna niks levend in zat. En nu ook nog niet gelukt met een andere hengst. Dus gewoon alles voor niks. En straks heb ik gewoon geen één veulen. Geen van dit jaar en geen voor volgend jaar.
Vroegen in utrecht of ze de moeite verder moesten opvolgen. Maar weet niet meer met welke hengst ik nu verder moet. Met goesting om nu toch nog 1 keer terug met don cremello te proberen. Maar mijn spaarpotje gaat ver leeg zijn met al die operaties. En een tweede keer zo een perfect veulen krijgen. Het lijkt me onmogelijk...


Heel veel sterkte met je veulen. Misschien heb je wat aan dit topic, is een vergelijkbaar verhaal.
[MD] Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:06

Ja, met DC opnieuw ga je natuurlijk snel vergelijken. Cassanova is idd ook een mooie oplossing. Nachtje over slapen.

Had dat topic al gezien. Had gehoopt dat het hier hetzelfde zou gaan. Maar voorlopig staat het er heel slecht voor.
Het ergste van al is natuurlijk dat het niet thuis is gebeurd, maar bij de hengsthouder. Wat als.. Ze thuis had gestaan. Zou het dan ook gebeurd zijn? Zouden wij het sneller gezien hebben? Het was namelijk geen verse wonde, maar stonk zelfs al.. Dat is gewoon heel frusterend. Maarja, krijg je natuurlijk nooit antwoorden op. Zelfs wat er gebeurd is gaan we nooit weten.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:21

3 maanden oud en nu al zo groot! Merrie is 1m51.Afbeelding

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:32

Die is flink! Wat is ze bruin van kleur! Zal nog wel een toverbal worden :)

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:01

Hoe gaat het nu met Vienna Suzzy? Ze is wel een joekel inderdaad!

Door het vervelende nieuws over jouw bericht heen gelezen Madje, zo te horen heb je een goed huisje voor Davino gevonden! En zo kun je met regelmaat nog even bij hem kijken :)

Ze zien we goed uit friesiszwart!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:06

Suzzy, ik ben ook heel benieuwd hoe het met je meisje gaat.

Madje, fijn dat Davino een goed plekje heeft gevonden!

Evita, hoe staan je dames er voor? Al klaar voor morgen?

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:18

Jep, Bin en Auryn zijn er klaar voor! Die kleine knotten was niet zo simpel. Dat gepiel aan haar maantjes vond ze helemaal niks. Voor de rest ging alles verrassend makkelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk blijft het allemaal netjes zitten tot morgen en blijven ze bij de mest vandaan :')

Voor jou ook wel een klusje met 3 paarden zeker Myrthe?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:28

Mooi Evita! Een paard met knotjes in geeft toch direct zo een andere uitstraling. Veel succes en plezier morgen!

Fijn dat jullie achter Vienna vragen. Wil hier niet gewoon enkel komen klagen.
Maandag was ze dus opnieuw op de tafel gelegd omwille van een natte gips. Wonde open en gewricht was ook vies troebel en bloederig vocht aan het lekken. Nieuwe kweek genomen, de boel weer goed gespoeld, antibiotica achtergelaten en terug gips rond. En tot nu toe doet ze het super. Temperatuur was vandaag zelfs maar 37,8. Ze staat er nog steeds goed op, stapt, eet, drinkt, kortom je zou er niks aan merken als je de gips niet ziet...
Ze hebben uit de kweek ook een bacterie kunnen halen. Helaas, is iets wat heel zeldzaam is, dus zijn ze in het labo nu aan het uitzoeken waar die bacterie gevoelig aan is, zodat ze eventueel antibiotica gericht kunnen aanpassen.
Zondag terug update want vanaf maandag is een andere arts van dienst. 2de deel van volgende week moet ze sowieso nog eens de tafel op voor een nieuwe gips. Want bij zo een jong snelgroeiend veulen mag het maar 2 weken blijven zitten ongeveer. Maar ze proberen dat zo lang mogelijk uit te stellen.
Het gaat de goede richting uit, maar het kan ook snel weer keren. We zijn nog lang niet aan het einde, en nog lang niet veilig. Maar we blijven hopen, en geven nog niet op.

Asra is gisteren ook geïnsemineerd met cassanova. Baarmoeder was perfect in orde, heel mooi ei. Ik hoop heel hard dat dat tenminste gelukt is nu.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:34

Blijft nig even spannend dus Suzy, maar mijn duimen draaien voor jullie!

Evita, wat een onwijs mooie knotjes!

Ik heb echt een groooote hekel aan wassen en knotten. Mijn paarden hebben dan ook de reputatie van vieste paarden van stal.
Abby was de makkelijkste om te knotten, want die snapte dat nu na 1x wel. Kriebeltje is een draamaaa met knotten. Dus dat is semi improvisorisch. Libs had ook écht geen zin dus het zit er in maar netjes is weer iets anders. Maar goed, we doen het er mee want ik ben echt niet iemand die denkt: laat ik dat opnieuw doen. Ik ben blij als ik na augustus weer een tijdje niet hoef te knotten :')
Ben uiteindelijk van 12 tot half 6 bezig geweest, met pauzes en les met mijn andere merrie tussendoor.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:42

De merrie haar manen gezien op de foto hierboven? :-D. Had de dag voor de keuring geen tijd om te knotten. Merrie had gigantisch lange manen. Wat tijd onderweg naar daar verloren, dus had maar een half uur om beide te knotten. Dus rap de schaar in de manen gezet, haha. Gelukkig dat zo iets bij groeit... Maar staat nu wat mottig.
Vroeger vond ik dat wel fijn, zo tutten, paard klaar maken deed ik echt uren over.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:36

Mijn kriebelkindje heeft een 1e premie gekregen en is ster geworden. Ik ben zo trots!Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:47

Gefeliciteerd Myrthe! Hij zag er goed uit! Jammer dat ik je niet iets langer heb kunnen spreken. Ik had mijn handen vol aan mijn kleine brulaap.

Ook hier een trotse paardenmoeder! Auryn heeft een 1e premie en een uitnodiging voor de centrale keuring gekregen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:52

Gefeliciteerd met punten en premies!