Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:15

Good luck met de cross beide !!!
Idd foto's showen!!

Spannend moniek ben benieuwd hoe de klanten hem zelf vinden ;)

Aaah ik ga morgen ook starten :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:53

Spannend Remke .. heel veel succes en probeer vooral te genieten +:)+

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:56

Succes allemaal van het weekend, zeker met die warmte die er aan komt!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:52

Ik heb morgen om 13.00 les ... zal wel binnen worden ..daar is het lekker koel :D

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:10

Succes iedereen! :)

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:40

Whoop whooop !!!

Vandaag adje zijn aller 1e echte officiele wedstrijd in de B word gewoon 2e met evenveel punten als nummer 1 & 3e :D mocht door naar de finale van die dag ! :) daar loopt meneer nogmaals naar een 4e plek op half puntje verschil van nummer 3 :( jmmr maar wat een topper !! :) B+3

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:57

*\o/* *\o/* *\o/* super goed Remke .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:04

Proficiat Remke! Das een goeie start :)

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:06

Gefeliciteerd Remke! :)

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:21


Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:05

Leuk Remke!! Niet verkeerd he voor de eerste keer ;) goed gedaan!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:56

Nee zeker niet verkeerd :D

Filmpje is van de finale :) had hier voor al 2 proeven gelopen toen lekker na huis en on de wei tot dat het bericht kreeg dat ik mocht rijden :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:10

Gaat netjes toch remke? Hoe oud is hij eigenlijk?

Hoe is het gegaan Elise? Ik bedenk me nu ineens dat ik aan het inspringen was en iemand heek vriendelijk naar me lachte (denk ik) maar ik kon diegene helemaal niet plaatsen, wad jij dat soms? Zo ja.... sorry!!! Ik heb er geen moment bij nagedacht dat jij het kon zijn.

Bij mij, gezien de omstandigheden, best aardig. De "wond" het kreupelen waren beide nogal overdreven :') dus ben gewoon gestart. Maar goed... na blessure niet meer gesprongen en sinds januari geen crosshindernis gezien dus wat kan je er van verwachten. Springen ging super simpel en was ik ook foutloos. Keuren bij de arts was een dingetje... ze was zo opgefokt dat ze 'wel een regelmatige hartslag had maar heel hoog' cross was ze op een gegeven moment zo heet dat ze het allemaal niet meer snapte en daardoor hadden we wat langslopers, halve weigeringen of nam ze ineens een ander pad :') uiteindelijk op het opsprongetje van het water er uit gegaan :')

Ben wel al getipt op een leuke foto:
(Krijg geen goede link maar het zijn de eerste 3 foto's)
https://www.oypo.nl/D48A5BBA5CFB65DC

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:30

Gave foto's! Jammer dat je er uit moest halverwege de cross, maar dat is kilometers maken :)

Wij hebben momenteel even een dipje in het springen, wat resulteerde in dit: https://youtu.be/XdiYieEPnkQ Nogal balen dus als je daarvoor om 6 uur al naar stal gaat en 3 uur in de auto zit :\ Dressuur wel 2e en 199.5 punten, maar ja, daar koop je niks voor :')

Ik heb je niet gezien trouwens, bedacht me op de terugweg pas dat jij er ook was!


Volgende week Z1 debuut, ga dr maar weer een dressuurpaard van maken. En anders wordt het Endurance of zo :') :')

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:50

Neee!!! Wat waardeloos zeg! :( daar was ook echt geen houden aan. Moet zeggen dat ik daarom ook alleen wat cross in de buurt. Dressuur koop je niks voor idd. Er waren veel weigeringen en veel valpartijen in het springen... koop je ook niks voor maar je was niet de enige.
Niet opgeven hoor! Fijne lesgeefmevrouw of meneer zoeken die je niet alleen helpt met de techniek maar ook met tussen je oren ;)

Ik ben uiteindelijk op het opsprongetje na de 2e waterbak gestrand. Valt mee dus :D vandaag stond ze alleen met een goed gevuld been :(

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:26

Ohh dan heb je bijna het einde gehaald! Balen altijd van die dikke benen, maar als ze goed lopen gewoon lekker veel mee lopen over t harde. Het is natuurlijk ook niet niks zo'n cross.

Ik blijf braaf elke week naar mn springles gaan op de club hoor, no worries ;) Hele fijne man (wat grotere naam ook) maar totaal andere aanpak (meer op ontspanning rijden en ze meer zelf laten nadenken) dan de instructrice die we hiervoor hadden. Denk dat die switch ook vooe wat twijfels zorgt nu ff.

We blijven stoer doorgaan, Ede en Renswoude staan al ingeschreven en zijn een stuk dichterbij. Dus minder erg als je dan vervroegd naar huis kan :')

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 06:59

Aahw jammer dames dat het bij beide wat minder ging dan gepland !

Elise niet zeer gedaan ? Ging pittig hard had je ook echt niet uit kunnen zitten idd

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:12

Schade lijkt mee te vallen gelukkig :) In mn val hoorde ik het een en ander kraken in mn nek, maar alleen minimale spierpijn er aan over gehouden gelukkig.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:44

Oops Elise, das wel een nasty stopje := hopelijk geen zeer gedaan!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:06

WoW Elise dat was een beste smakker zeg :wow: gelukkig lees ik dat het meevalt , ja ik geloof echt dat het kraakte :')

Vibabu, kak dat ze zo heet werdt .. maar je hebt goed gesprongen +:)+ we heel erg balen van dat dikke been .. is dat het been waar van de week ook wat mee was ?

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:11

Dat is een lelijke val zeg := gelukkig heb je er niks aan over gehouden!

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:51

Ik ben zo jaloers op je Elise, ik wil ook zo graag springen maar heb er echt het zelfvertrouwen niet voor :n ik moet binnenkort her examen doen voor m’n instructeursopleiding, omdat ik ben gezakt voor het springen. Maar ik heb nergens springstallen in de buurt dus laat staan springles...

Blijf het jammer vinden dat huds weggaat moniek, het is zo een prachtbeest!

Ik zit ondertussen in de M2, vind de oefeningen ontzettend leuk! Alleen de oprichting met mijn paard werkt nog niet helemaal zo als het moet. Ik wil het echt bereiken om van achter naar voor te rijden, maar zoveel mensen vinden niet dat het zo moet...
Vooral in de uitgestrekte draf lukt het me niet, dat is bij haar namelijk een compleet andere gang die ze helemaal overneemt

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:43

Mooie foto’s duchess , ja oprichting is niet altijd makkelijk in middendraf/uitgestrektedraf wat ik altijd probeer te doen is halverwege even met 2 handen een ophouding omhoog te maken zodat ze niet teveel op die voorhand komen .

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:02

Nee dat was weer een ander been :') daar liep ze trouwens helemaal goed op.
Ze loopt op het dikke been niet kreupel trouwens. Vandaag maar even met coolpacks aan de gang.

Dat zou best kunnen Elise! Ik heb op het moment helemaal geen springles meer. Mijn instructeur doet het niet meer.... we overleggen nog wel en hij denkt ook mee met wat ik wil trainen en waarom. Vaak kom ik ergens mee en dan zegt hij je zou ook nog dat en dat kunnen neerzetten. Achteraf nog even napraten (hij houdt me wel nauwlettend in de gaten) en dan plan voor de volgende keer. Ik train eigenlijk alleen op vertrouwen, controle en souplesse.

Kan het niet zijn dat hij nog wat kracht en balans mist thedutches en daarom wat op de voorhand komt? Ik probeer dat altijd te testen door weg te rijden, terug te komen en nog een keer weg. Meestal lukt dat dan niet en is het meteen weer een goede oefening. Al heeft vosje uitgestrekte draf op het strand geleerd :D die andere van mij trouwens ook. Daar krijgen ze wel een mooie balans van.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:01

Gave fotos TheDutchess! Die oprichting komt denk ik idd wel meer als je met meer kracht kunt gaan verzamelen, om dan terug te gaan moeten ze het gewicht ook wat meer naar achteren brengen. En zelf (zoals mn juf gisteren zo mooi zei) lekker naar de mooie wolkjes kijken :D
Kun je niet bij een springstal elders een keer kijken? Desnoods maak je er een trainingsweekend/week van? Ik weet dat mijn springinstructeur regelmatig mensen uit Azie over heeft die tot L/M niveau op zijn paarden trainen. Dat staat uiteraard niet op internet, maar ik denk dat als je rondbelt en je verhaal vertelt dat er vast mogelijkheden zijn. Jij bent natuurlijk wat anders dan een manegeruiter die wel een keertje wilt springen.