Nakomelingen Carlton Hill

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 00:39

Ik ben momenteel aan het kijken om een Carlton Hill nakomeling te kopen. Hij is mee een van de eerste nakomelingen (2011) waardoor het erg moeilijk is om informatie van andere nakomelingen te vinden.

Zijn er hier mensen met carlton hill nakomelingen? Ik ben best wel nieuwsgierig naar hoe deze het doen en hoe ze van karakter zijn.

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:55

Ik heb een Carlton Hill merrie, ze wordt in juni 4 jaar en ze is net zadelmak. Heb haar sinds mei vorig jaar. Het is een hele lieve knuffel merrie, voorwaarts, nergens bang voor maar wel dominant. Dat moet ik wel de kop indrukken anders gaat het mis, maar dat accepteert ze gelukkig wel goed. Er zit Goodtimes bloed achter dus daar kan het dominante stukje wellicht vandaan komen.

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:58

Aha, interessant! De mijne zit ook goodtimes aan de moeders kant tussen.

Hoe uit de dominantie zich dan bij jou?

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:12

Ze moest bijvoorbeeld netjes blijven staan op de wasplaats, als je haar dan terecht wijst maar niet overtuigend gaat ze steigeren of rent gewoon over je heen de wasplaats af. Dominant naar andere paarden ook, pissen haha en gillen. Zich laten vallen met longeren aan de bijzet als je haar te snel wat korter maakt dat soort dingen. Erg consequent africhten werkt goed bij haar. Nu gaat het heel goed hoor, die rarigheden zijn voorbij. Ze is met rijden best braaf, inrijden ging ook zonder al te veel moeite. Eerste 5 a 10 minuten heeft ze nog wat spanning. Staart zwiepen en bolle rug maar als dat wegvloeit is ze heel braaf en fijn te rijden...

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:18

Maar niet stout onder het zadel dan (bokken,...)?

Deze is 4,5 bijna 5. Ik ga hem sowieso verder laten opleiden vanuit grondwerk en de academische rijkunst.

Ik heb zelf wel vooral nood aan een paard waar ik als ruiter op kan rekenen. Dus niet te kijkerig of om de haverklap een gevecht/bokken.

Dat leek er me nu niet in te zitten oot eerste gezicht.

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:30

Nee bokken doet ze niet echt, soms wat bollen of beetje huppen maar daar blijft het bij. Die van mij is eigenlijk nergens bang voor, ze vind het bijvoorbeeld wel spannend als er paarden over de weg voorbij komen dan gaat de staart erop maar kijkerig totaal niet.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:40

.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 02-03-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:49

Wat grappig dat die van jou ook een flinke hals heeft, de mijne heeft een wat korte dikke hals, hoge hals inzet ook, beetje als haar vader :-) Ze is denk 1.65 nu dus wordt geen grote. Dat eenkennige herken ik ook wel ja, als je ze eenmaal een beetje kent loopt ze al een hondje achter je aan.

Ja ik ben ook erg bij met de gangen, heel elastisch en ruim en heel vlug! Ze is alleen achter nog wat hoger dan voor dus hoop dat dat nog bijtrekt. Ze moet wel dagelijks aan het werk anders gaat ze zich vervelen. Heeft de jouwe dat ook of doe je er nog helemaal niks mee? Merk ook dat als ze moe begint te worden en ja laat haar even 5 minuten bijkomen dat de batterij alweer opgeladen is!

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:51

Lijken me zo te horen wel fijne dieren! Deze is een van de eerste nakomelingen. Het gaat om dit paard: https://youtu.be/S6qj_XQbFLo


Deze donderdag wordt hij gekeurd en als alles goed is dan is hij binnenkort de mijne *\o/*

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:21

Wat een leukerd! Gave kleur zeg!! Ook die hals zie ik! Hoop voor je dat ie goedgekeurd wordt!

Dit is een filmpje van de onze, heb haar samen met iemand anders: https://youtu.be/WcGk6JuzPQU

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:06

.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 02-03-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 11:48

Kogel is ondertussen door de kerk! Alles was dik in orde, kudos aan de stal ok die een paar extra foto's hebben laten nemen van een stuk dat niet helemaal goed zichtbaar was op de originele foto's, heel fijne ontvangst en afhandeling!

Komende zaterdag verhuizen we hem *\o/*

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:09

Gaaf zeg! Wel foto's maken!!!

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 21:20

Zal ik zeker doen :D

Een officieel Carlton Hill nakomelingen topic is hier nog niet he?

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:41

Gefelicteerd! Leuk dat ie goedgekeurd is! Hoop dat je fijn beest aan hem zal hebben!

Nee volgens mij niet, heb al gezocht maar kwam alleen op dit uit eigenlijk... Nou ja mss dat meer mensen dit oppakken als ze het lezen. Zou leuk zijn!

Die van ons is trouwens in de rodeo fase haha. Hoop dat het er snel weer uit is... Is duidelijk aan het testen waar de grenzen liggen....

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:24

Hoe is jullie CH op het vlak van kijkerigheid? De mijne is vooral énorm nieuwsgierig naar alles wat rondom hem aan het gebeuren is. Hij kijkt maar gaat niet in op de prikkels. Als hij van iets schrikt gaat hij ook heel snel op onderzoek uit.

In het begin van het rijden is hij dan ook wel wat kijkerig (maar een een rondje te rijden gaat dit beter)

Zijn jullie CH's ook zo nieuwsgierig naar alles?

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:34

.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 02-03-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 15:26

Jaja, het gaat vlot hoor. Het valt me op dat hij een heel sociaal, nieuwsgierig en aanhankelijk paard is (ik zorg wel voor een kader met duidelijke regels, ik heb het gevoel dat dat wel nodig is). Hij past helemaal in wat jij hierboven beschrijft. Hij gaat direct na de eerste angst op onderzoek uit. Vervoer ging heel vlot, trailer laden was een eitje dus allemaal heel fijn!

Eenmaal hij ook dat begin van kijken door is is hij heel rustig (en soms zelfs een beetje aan de tamme kant :-)). Hij staat momenteel op training in een professionele stal en dat gaat allemaal erg vlot.

Ik hoop alleen dat dat kijken wel gaat minderen na verloop van tijd.

wopwop2008

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:26

Ik rij sinds november ook op een donkere Carlton Hill x Havel merrie van 4(1.70 groot). Deze merrie is ook erg aanhankelijk en tijdens opzadel erg dominant en onvoorspelbaar, maar als je er eenmaal op zit het is een super eerlijk paard met een gouden karakter. Ze kijkt werkelijk nergens van op of om. Ze is nu 3 maand zadelmak en ze heeft nog geen bok gegeven. Ook zij is lekker voorwaarts en ruim in haar gangen, top beestje!

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 11:10

Wij zijn volop bezig met de training. Momenteel ligt de focus op ritme, balans en vlot vooruit bewegen (dus nog geen al te complexe oefeningen). Hij begint nu vlotter zijn ontspanning te vinden en z'n hoofd te laten zakken. *\o/*

Video van de training gisteren (ik rij nog niet zelf, staat in training op een trainingsstal)



Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:54

Hoe gaat het met die van jullie? Bij mij wat minder, ze is achterover gegaan met mij erop dus zit nu even in de lappenmand. Ga haar na laten kijken of er iets mis is want dit wordt gevaarlijk :-(

Xianri
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 11:00

Misschien even wat rustiger doen? Zeker op die leeftijd kan het helpen om ze nog even wat volwassen te laten worden in hun hoofd.

Met de mijne gaat het goed. Hij is eigelijk heel braaf en moet eerder wat vooruit gezet worden (is eerder lui dan vooruit). Hij is erg makkelijk om mee te werken maar wel héél kijkerig nog in drukke omgevingen.

Vorige week hing hij in de gordijnen doordat hij was geschrokken van een paard dat ingepakt was voor zomereczeem dat in de wei naast de piste stond.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:24

.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 02-03-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Killian1

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-12-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Carlton Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:21

We doen al vrij weinig met dr, 2 keer per week longeren aan de bijzet en daarna er 10 min erop zitten aan de lijn... Ze wordt 4 volgende maand dat zou toch moeten kunnen zou je zeggen. En het ging heel goed de laatste paar keer maar nu was ze heel geïrriteerd en uit het niks ging het fout, liet zich echt achterover vallen. Om pijn oid uit te sluiten gaat haar rug op de foto als daar niks te vinden is inwendig onderzoek of daar niks ontstoken is. Hoop eigenlijk dat er iets zit dat verklaard tenminste haar gedrag... Alleen hoop ik dan wel dat het iets is wat op te lossen is...

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:43

.
Laatst bijgewerkt door Fortitude op 02-03-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt