Nakomelingen Belisar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 01:15

Misschien al wat ouder, maar wie heeft hier een (verre) nakomeling van?
Hij schijnt een verschrikkelijk karakter te hebben. Mensen scrollen snel door als ze er een te koop zien staan of.... nee, wacht eens... ik zie ze nooit te koop staan!
Mijn merrie (niet onder het zadel overigens) is een Jazz x Belisar. (De meeste mensen rennen weg als ik dat vertel.. schijnt een dodelijke combinatie te zijn ) Onwijs lief en zachtaardig dier. 'Vroegah' Z1 dressuur gelopen en ik heb nu een nakomeling van haar. Luna (Sirius x Jazz x Belisar.)

Brand los. :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:22

Onzin, zijn prima paarden, maar wel met karakter. Niet iedereen kan dat waarderen. Leuke onverwachte combi met Sirius.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 01:25

Ik vond het ook wel leuk. Luna is heel nieuwsgierig, brutaal, aanhankelijk en vrolijk. Wel heel veel karakter en voor 1,5 jaar al een hele juffrouw. Pfoe.
Desalniettemin erg tevreden over het resultaat. Benieuwd naar de toekomst

_nathalia_

Berichten: 301
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:25

Ik had een nakomeling van Belisar. Schat van een dier. Met rijden niet de makkelijkste, maar niet gemeen of zo. Mis haar nog elke dag.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 01:29

Heb je misschien een foto? Ben wel benieuwd.

_nathalia_

Berichten: 301
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:30

In mijn profiel staat wel een foto (met dochter)

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:32

Belisars zijn "lastig" zeggen ze ja. Ken er ook 1. Heel aparte merrie, maar in mijn mening meer slim als gemeen. Je moest haar in d'r waarde laten, en honderdduizend keer tot 10 of verder tellen. Paard heeft uiteindelijk heel veel gewonnen in het ZZ. Was een Belisar x Farn x Eros x Amor. Er werd vaak gevraagd hoe ze dat hadden dúrven fokken.... <<)

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 07:29

Vrienden van ons hadden er vroeger ook een.
Een echte draak, mijn type paard was dat niet.
Genoeg leuke paarden met een fijner karakter te vinden ook...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 09:58

Oreo schreef:
Belisars zijn "lastig" zeggen ze ja. Ken er ook 1. Heel aparte merrie, maar in mijn mening meer slim als gemeen. Je moest haar in d'r waarde laten, en honderdduizend keer tot 10 of verder tellen. Paard heeft uiteindelijk heel veel gewonnen in het ZZ. Was een Belisar x Farn x Eros x Amor. Er werd vaak gevraagd hoe ze dat hadden dúrven fokken.... <<)
sjonge jonge wat een lijn zeg... :wow:

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:25

Ik had ook een volle zoon van Belisar. Gekregen als jaarling toen ik 16 was. Mijn ouders hebben ook meerdere keren naar hun hoofd geslingerd gekregen hoe ze die nou hadden kunnen kopen voor mij. Maar ik heb nog nooit zo'n aanhankelijk dier gehad. Ik kon alles met hem!!! Maar zodra er een dierenarts of smid aan te pas moest komen dan werd t lastig. Als n mak lammetje nam ik hem mee langs de weg naar de smid, maar eenmaal daar was het foute boel!!!
Dus ja ik zeker dat er makkelijkere afstammingen zijn, maar ik heb er een heel fijn paard aan gehad!!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:48

Ik heb ook een Belisar merrie gehad, Belisar x Ulster dus je zou zeggen qua karakter ook niet zo. Maar dit was echt een super paard onder het zadel,altijd dr best doen en mee willen werken. Alleen in de omgang was ze wat apart {ook nare ervaringen gehad} heeeel eenkennig,en sommige mensen moest ze niet en die kon ze aanvallen. Ik moest ook weleens oppassen...maar toch,ik mis haar ook nog steeds..ik vondt het echt een super paard en had een ontzettende band met haar vanwege de eenkennigheid.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:49

Oja en deze merrie kon echt gruwelijk goed bewegen! enorme draf met veel schwung,op wedstrijd kwamen er altijd mensen op haar af.

AmkeE

Berichten: 113
Geregistreerd: 10-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:07

Nog even een paar jaar later :D

Wij hadden ook een Belisar :)!!
Super fijn paard maar inderdaad wel een karakter.. eigenlijk kon bijna niemand op haar rijden. Maar wel super lief alleen wat sensibel haha.
Helaas is ze afgelopen jaar ingeslapen |(

Ik weet niet hoe ik foto's moet toevoegen :\

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:33


Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:59

Oud topic zie ik, maar ik meld me toch ook nog even. Heb een 16-jarige ruin uit een Belisar moeder en Métall (Ferro) als vader. Tja, het is geen makkelijke. We hebben echt samen onze weg moeten vinden, heb veel van hem geleerd en zou hem niet meer kunnen missen. Kan trouwens heerlijk lopen, maar wel alleen als hij daar zin in heeft ;)

AmkeE

Berichten: 113
Geregistreerd: 10-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:30

Ja ze kon super goed bewegen! Had bij de vorige eigenaar Z2 gelopen en schudde zo apyementen, pirouettes, piaff en alles uit haar mouw. Alleen kon ik dat niet :+ maar mijn moeder wel haha :).

Helaas heeft de vorige eigenaar haar jaren stil gezet vanwege zwangerschap anders had ze veel verder kunnen komen volgens de experts die haar hebben gezien. Wij hadden er gewoon een leuk (pittig) familiepaard aan haha.


thumb|

thumb|

thumb|


Als het goed is kunnen jullie de afbeeldingen nu zien??

Hier hadden we haar trouwens echt pas net dus rijden ging ook nog niet zo super goed. Ik kon er lang niet alles uithalen wat er in zit en dat zie je ook wel.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:56

Wat een leuk dier!!! Nou maakt ook niet uit toch, het gaat ook om de lol die je samen hebt.

Leuk Ramiro, heb je ook foto's?

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:58


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:01

IK heb ook een belisar gehad, heb hem destijds op Deurne meegehad.
Iedereen kende hem, wat een persoonlijkheid.
Enorm slim, en erg nerveus. Combinatie van ADHD en Autisme had hij.
Ik kon er alles mee, heb er mee gecrossed onder andere.
Hij is uiteindelijk 26 geworden . Niet bij mij overigens.
Maar toen ik m verkocht heb ik twee kantjes erbij moeten geven met tics en trucs en wat not to do met hem.
Hij kon fantastisch springen overigens.
Was een Belisar x B.raymond x Siegfried x Graaf van Wittenstein.

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:26

Wij hebben een United x Belisar merrie van 8 jaar. Een geweldig paard met een lief karakter, altijd hard willen werken maar wel erg gericht op haar baasje. Af en toe wel sensibel en schrikt dan van dingen die soms alleen voor haar "zichtbaar" zijn en kan dan in een halve seconde achterstevoren staan of andere gekke sprongen maken. Alleen naar buiten gaan blijft best wel een uitdaging.... Maar in de 1,5 jaar dat we haar hebben is ze steeds makkelijker geworden, ook op wedstrijd of als je alleen met haar op les wilt.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:06

CM_ schreef:
Combinatie van ADHD en Autisme had hij.


Dit vind ik idd wel een hele passend omschrijving

Elisa2 schreef:
Leuk Ramiro, heb je ook foto's?


Even moet zoeken, maar hierbij een paar foto's van mijn knullie:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:10

Leuk dier!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:11

charmante schreef:
Wij hebben een United x Belisar merrie van 8 jaar. Een geweldig paard met een lief karakter, altijd hard willen werken maar wel erg gericht op haar baasje. Af en toe wel sensibel en schrikt dan van dingen die soms alleen voor haar "zichtbaar" zijn en kan dan in een halve seconde achterstevoren staan of andere gekke sprongen maken. Alleen naar buiten gaan blijft best wel een uitdaging.... Maar in de 1,5 jaar dat we haar hebben is ze steeds makkelijker geworden, ook op wedstrijd of als je alleen met haar op les wilt.


Wat grappig, ik had mijn Belisar merrie toendertijd gedekt met United...leek mij een goede combinatie.
Helaas is dat niet goed gegaan, maar ik ben wel benieuwd naar die combi.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:12

CM_ schreef:
IK heb ook een belisar gehad, heb hem destijds op Deurne meegehad.
Iedereen kende hem, wat een persoonlijkheid.
Enorm slim, en erg nerveus. Combinatie van ADHD en Autisme had hij.
Ik kon er alles mee, heb er mee gecrossed onder andere.
Hij is uiteindelijk 26 geworden . Niet bij mij overigens.
Maar toen ik m verkocht heb ik twee kantjes erbij moeten geven met tics en trucs en wat not to do met hem.
Hij kon fantastisch springen overigens.
Was een Belisar x B.raymond x Siegfried x Graaf van Wittenstein.


Haha klinkt als een leuk paard...kon hij ook goed lopen?
Mijn merrie was ook nerveus, en ook een behoorlijke persoonlijkheid...vreselijk eenkennig ook.

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:26

Hier foto´s van mijn United x Belisar merrie
Loopt nu M2 dressuur.

Afbeelding

Afbeelding