Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 16:38

Hallo bokkers !

Ik heb sinds 30 juni dit jaar mijn eerste eigen paardje.
Nu zou ik graag wat meer over haar afstammeling willen weten.. Zij is een afstammeling van Caricello maar ik kan weinig vinden over deze hengst.
Is er nog iemand met een afstamming van Caricello? Ik ben erg beniuwd !

En misschien kent iemand wel haar fokker? Of familie van mn paardje?
Even wat informatie:
Naam: Ceres d'sier
Geslacht: Merrie
Afstamming: Caricello x Disconto
Kleur: vos
Geboren: 30-06-2006
Fokker: J.I. Sieroversche (te veessen)

Afbeelding

Nou ben benieuwd of iemand familie van me paardje heeft ! :)

xNicoleCeres

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 22:21

Echt helemaal niemand??

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:05

Ik heb zelf 2 nakomelingen van Caricello gefokt. Beide hele lieve dieren in de omgang, zijn beide ook leuke sportpaarden geworden. Bij mij in de regio zijn er wel wat nakomelingen van hem, dit doordat hij bij hengstenhouderij Boeve beschikbaar was. Ik weet dat hij naar Engeland is verkocht als hunter en het daar erg goed schijnt te doen.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 15:55

jipje_niekje schreef:
Ik heb zelf 2 nakomelingen van Caricello gefokt. Beide hele lieve dieren in de omgang, zijn beide ook leuke sportpaarden geworden. Bij mij in de regio zijn er wel wat nakomelingen van hem, dit doordat hij bij hengstenhouderij Boeve beschikbaar was. Ik weet dat hij naar Engeland is verkocht als hunter en het daar erg goed schijnt te doen.


Echt leuk! Okee dankjewel! Ik sta zelf met mijn paard in aalsmeer, en in die omgeving hoor je eigenlijk bijna niks van deze hengst. Terwijl die toch best een leuke stamboom heeft! Maar op internet is ook bijna geen foto van hem te vinden, helaas.
Oh wat leuk! Hij is dus best veelzijdig. Die van mij ook wel, alleen zit er ook wel echt een kop op.. :o

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Re: Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:20

Ik heb ook een Caricello x Tangelo xx.

Superfijn karakter. wel een bloedbeestje met veel go.

Namieka
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:21

Hoi,

Ik lees dit bericht nu pas en heb geen idee of je nog interesse hebt maar mijn dochter heeft ook een Caricello x Disconto.
Het is een heel vriendelijk en werkwillig dier.
Zowel voor het springen als voor het dressuur geschikt.
Mijn dochter rijd er op dit moment Z springen en M2 dressuur mee.

Hanneke184
Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:45

Ik heb ook een Caricello nakomeling. Ze is de eerste nakomeling in Nederland, heeft als veulen daarom ook in de Paardenkrant gestaan.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:40

De fokker van mijn paard heeft ook met Caricello gefokt, voor meer info, met een heel stuk over Caricello:
Cadans M v. Caricello
Echt een knapperd, talentvol en fijn paard.

@Namieka: even een beetje off-topic, leuk toeval dat je een Caricello x Disconto heb, ik heb een merrie van Disconto uit dezelfde jaargang als het paard in de link hierboven ;-)

Edit: zie nu pas dat die van TS ook een Caricello x Disconto is 8)7 Grappig!

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 20:23

Wat toevallig 3 met caricello x Disconto. Hebben die van jullie ook zoveel karakter?


Volgens mij hebben de meeste wel een alert hoofd. Mijn merrie is ook echt een knapperd door haar attente blik

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:59

Mijn merrie is alleen van Disconto - nu ik het nalees staat het er een beetje onduidelijk, sorry!
Ik zou natuurlijk nog kunnen proberen sperma van Caricello te pakken te krijgen natuurlijk, dan fok ik er gewoon eentje bij met mijn merrie ;)

De Caricello-zoon die ik ken is wel een karakter, maar dan wel een lief karakter.

Mijn Disconto-merrie, en nog een Disconto-ruin die ik ken, hebben een wat pittiger karakter, ook heel lief, maar kunnen ook beide heel stout zijn, in de zin van ineens van iets schrikken dat er altijd al stond, of van een witte berk, of een vlek zonlicht.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:16

@MarChak ohh vandaar. Mijn merrie is in de omgang heel lief maar met rijden kan het echt een draak zijn. Dus dat lijkt dan meer op de Disconto kant? Ze kan uit het niks bokken, en ze is echt een pro bokker haha. Krijg het niet uit te zitten.
Verder is de ook heel cool,maar kan snel adreline aanmaken. Waardoor groot verkeer en schriktrainingen der niks doen, maar afgezaagde stukken bomen zorgen ervoor dat je weg rent.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:30

Oh, dat bokken, dat ken ik heeeeel goed van de Disconto's, helaas zelf ook aantal keren zandgehapt als het 'mevrouw' niet aanstond ;) . Ze is nu 10 en al een stuk braver geworden, dus bokken doet ze niet meer gelukkig. Haar halfbroertje wil ook wel eens een bokje geven als hij het ergens niet mee eens is.

Een trekker vindt ze ook niet zo vreselijk spannend, of hij moet heel hard langsscheuren.
Ze kan zich nog wel steeds snel druk maken, b.v. als er een tentje op de camping dicht langs het pad staat - snuif - knor, zich groot maken (dan toont ze wel meteen een prachtige hals hahaha!).

(Edit: Jammer dat je foto het niet meer doet, ben wel nieuwsgierig naar je merrie)

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:51

Ohh dan is dat het ! Het is precies of je het over mn merrie hebt ! Jaa ze is 7, dus nog vol in de puberteit... en als het er niet bevalt of als ze te blij is bokt ze het er maar uit.
Ze gedraagt zich ook echt als een prinsesje !

Jaa doet ze ook ! Die hele hals erop ! En ze is niet zo groot (1,60) maar dan voelt het alsof je opeens een heel paard onder je hebt ipv zo'n klein ding.

Ik weet zo even niet hoe ik er een foto op zet maar op deze site, en dan bij modellen>Ceres staan wat recente foto's van der. (Afgelopen zondag)

http://m.amsterdammeeting22juni.webnode.nl/

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Nakomelingen v. Caricello (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:02

Bekende oogopslag ;)
Toch leuk die overeenkomsten van Disconto's kant :)
Wel zonde van die drukplek op haar rug, maar je schreef al dat ze een moeilijke rug had. Kan ook een reden zijn dat ze snel bokt natuurlijk. Als er bij die van mij iets niet lekker zit dan merk ik dat vrij snel aan haar, ze heeft echt zo d'r eigen maniertjes (niet gemeen of zo) om zoiets duidelijk te maken.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 23:15

Ja?? Wat grappig !
Iedereen zegt altijd dat ze van die lieve ogen heeft. Bij die van jou ook??

Jaa klopt,heb er nu een jaar, maar ze komt uit de manege. En heeft daar altijd een slecht zadel gehad. Dat is ook de reden dat ik perse een goed zadel voor der wil.
Maar die plekken krijg ik niet weg, misschien over een aantal jaar maar nu nog niet. Ze is ingereden maar de eigenaar was bang voor der dus meteen de manege ingegooid. Dus van der 2,5/3de tor 6de/7de heeft ze in de manege gelopen.

Ze kan onwijs lui zijn, maar ook heel eerlijk is ze. Als je der aan het werk zet probeert ze je eerst af te leiden maar daarna doet ze het ook wel.
En als ze pijn heeft geeft ze het ook aan inderdaad. Eerst heel klein en als ik het niet door heb (zoals toen ik der net had) dan gaat het over in bokken. En dan tot aan rodeo trekjes. Maarja kan der ook geen ongelijk geven.

Heb je foto's van die van jou??

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:11

Die van mij ook, maar de oogopslag van de jouwe zie ik vooral terug in haar halfbroer. :wow:
Zie voor foto's mijn profiel :)