Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dblijhamJarig

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:20

Ik hoop met een week of 2 mijn Vivaldi merrie van 1,75 voor de eerste keer te insemineren met Cassanova. Best grappig hoeveel rijpaarden er ondertussen al gedekt zijn door Cremello en Cassanova.

dblijhamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:39

Zoveel mooie Cass-jes... Wij gaan in de herkansing, jammer genoeg nog niet drachtig.

dblijhamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:17

Ik lees, op diverse gebieden, hele goede dingen over Pink Hoof Clay. Misschien even naar kijken? https://www.facebook.com/ExcelEQ/ , Dit is van Ellen de Looze op Facebook, die verkoopt het geloof ik voor Nederland.

dblijhamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:52

Na 3 x mis krijg ik het idee dat mijn merrie misschien wel een probleem met het verdunningsmiddel heeft. Begin komende week verwachten we dat haar ei weer zover is en rij ik zelf naar Herwen om een buisje vers en onverdund op te halen. Als ze thuis klaar staan om te insemineren bij aankomst moet het te doen zijn. Laatste kans dus duimen aub.

dblijhamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:22

Ik heb in de afgelopen 3 pogingen geloof ik al 7 x de koerier gehad, nu nog met de merrie heen en weer a 350,- als het allemaal achter elkaar doorgaat in 1 dag... Zowel de merrie (enorme stresskip als ze van huis is) als mijn spaarrekening trekken dat niet meer. Dan maar zelf op en neer en zorgen dat het warm blijft op de terugweg. Cassanova zelf kunnen bekijken is idd wel heel erg leuk!

dblijhamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:48

Mijn kans is verkeken. Vanaf april heeft ze elke cyclus ca. 6 dagen nodig gehad om van 3,5 naar 4,5 cm ei te gaan en nu ineens is ze van 3,5 naar niets meer in 2,5 dag gegaan.
Aangezien het dekseizoen over 4 dagen afloopt kan de volgende cyclus ook niet meer geprobeerd worden.
Na al die maanden proberen en hopen best een beetje ziek van nu.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie