Synovitis kogel

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xAnthea

Synovitis kogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 17:14

Hoi Bokkers,

Mijn paard staat sinds september kreupel. Qua onderzoeken heb ik RX, echo en MRI laten uitvoeren. Uit de RX kwam niks uit, echo gaf synovitis aan en MRI (6 maanden na echo) gaf nog steeds een matige synovitis aan. Ze is na de echo ingespoten met cortisone (niet geholpen) en na de MRI ingespoten met NSAID (niet geholpen).

Heeft er iemand ervaring met synovitis in de kogel (of een ander deel van het been)? Was de herstelperiode ook zo lang? Wat hebben jullie qua behandeling gedaan?

Alvast bedankt!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:38

Wij hebben er ook 1 gehad. Onze ruin was 17 toen hij het kreeg. Hij is 2x ingespoten, helaas zonder het beoogde resultaat. De optie die er toen nog was, was een operatie. Maar vanwege zijn leeftijd werd ons dat toen afgeraden. Was eigenlijk alleen zinvol bij paarden onder de 12 werd ons destijds verteld. We hebben hem dus in moeten laten slapen helaas. Dit is minstens 15 jaar geleden en waarschijnlijk hebben ze inmiddels meer of andere behandelmethoden ontwikkeld.

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

Mariljo

Re: Synovitis kogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 23:23

Prp laten inspuiten? Dat is toch weer een andere manier als met cortisone. Mijn paard is zo in zijn si gewricht ingespoten en van een ander paard de knieën.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-24 16:59

Mariljo schreef:
Prp laten inspuiten? Dat is toch weer een andere manier als met cortisone. Mijn paard is zo in zijn si gewricht ingespoten en van een ander paard de knieën.

En welke problemen hadden deze paarden juist? Heb je PRP geprobeerd omdat een cortisone injectie ook niet werkte?

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:52

Nee, ik ben op advies meteen naar prp gegaan. Duurt een paar weken voordat het aanslaat maar werkt langer en kan vaker ingespoten worden. Paard liep achter niet helemaal goed en spring over in de linkse galop. Dit was na een week of 4 een stuk beter. Paard op stal wordt misschien nog ingespoten in de kogel of behandelt met shockwave therapie dacht ik. Is ook kreupel.
Ik ben bij efmc geweest, veronique heeft een heel goed oog voor te zien waar ze het probleem moet zoeken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie