Ik heb 4 shetlanders welke ik regelmatig laat bekappen. Hiervoor heb ik altijd een pony (quarter) gehad rondom op ijzers. Welke zelfs elke 6 weken moest.
Nu heb ik in het begin toen ik hier kwam wonen en dus een pony had met ijzers en 1 shetlander 8jaar geleden al goed moeten zoeken naar iemand die en de pony deed bekappen, beslaan en de shetlander deed, want schijnbaar hebben die andere hoeven..

Maar even zonder gekheid, inmiddels al een tijd bij dezelfde hoefsmid die ook de pony rondom op ijzers deed zetten en daarbij de shetten deed bekappen. Als ik een berichtje deed sturen stond die altijd met 1 week ongeveer wel op de stoep dus hier was goed op te plannen, en als ik zelf de afspraak vergat kreeg ik een berichtje van de hoefsmid zelf of het weer nodig was. Super fijn dus!
Maar nu heb ik geen grote pony meer maar alleen maar shetlanders en het lijkt alsof die niet belangrijk zijn ofzo... Als ik nu een berichtje stuur moet ik minimaal 2weken wachten en worden ze voor mijn gevoel tussendoor gedaan. Nu had ik dus vanmiddag een afspraak (eigenlijk al gisteren maar die had die vorige week al verzet naar vanmiddag) maar alles loopt uit dus hij komt later deze week wel ergens..
Ik snap oprecht dat ze het druk hebben, maar ik snap niet dat shetlanders als minder belangrijk worden gezien door veel hoefsmeden of te klein dus moeilijk /veel bukken.. Ik snap op deze manier wel dat mensen zelf aan gaan lopen modderen want het is zo bijna niet te doen om voor shetlanders een goede bekapper te krijgen.
Ik sta verder niet op een grote stal ik heb ze gewoon aan huis, misschien helpt dit ook niet mee, maar dan nog zijn het ook gewoon pony's en wil ik voor hun hetzelfde bieden als ik voor mijn quarter had, maar dit lijkt gewoon haast onmogelijk.
Zijn er meer die hier tegenaan lopen?
Hier een foto van mijn kudde