Katyatje schreef:Ik zou ze inderdaad wel geregeld even af doen. Ik heb mijn paard eens een paar dagen 24/7 een schoen aangedaan ivm genezen van een hoefzweer en voor zijn straal was dat niet goed. Was helemaal wak geworden. Maar als je ze overdag uit laat zou dat gaan probleem mogen zijn.
Ik ben verder erg tevreden van Flex boots.
tirzasarah10 schreef:Ik heb echt onwijs mijn best gedaan met passen maar hoefschoenen blijven gewoon gezeur
Ik heb nog geen maand terug schoenen gekocht(280euro), nog geen 20km in totaal mee gedaan en ze gaan al stuk.
Van alles wat ik nu heb geprobeerd incl duur plakbeslag van de kliniek uit ben ik het meest blij geweest met de kunststof plak 'ijzers' van happy horse.de, was een handigheidje maar bleven dan ook wel echt 4-6 weken zitten. Zijn ongeveer 40/50 euro per compleet setje. Helaas kan mijn pony zijn voet de lijm niet verdragen dus mag ik weer verder zoeken. Ijzers zijn in mijn geval geen optie ivm te kleine voetjes.
Macs schreef:Ik zou een fitter langs laten komen als je problemen hebt er mee. Die kent alle schoenen en kan je icm met de voeten van je paard goed adviseren.
Ik zelf gebruik de equine fusions intensief voor lange ritten op pittige ondergrond en na een jaar zijn ze nog helemaal prima.
In één keer voor lange periode aan doen zou ik sowieso niet doen. Ze moeten wel ingelopen worden.
Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze prima 24/7 aan.
Scootboots en renegades moeten echt wel 100% passen, equine fusion kan wel wat speling hebben en is heel zacht.
SjonnieZ schreef:Vraagje.. je geeft aan dat de equine fushion wel wat speling kan hebben. Hoeveel is wat?
Ik heb er net gekocht en ze draaien echt van 12 uur richting 2 uur. Dit zou nog binnen de marge zitten. Vind dat echter best veel.
Wat is jouw ervaring hierin?
Dennis schreef:SjonnieZ schreef:Vraagje.. je geeft aan dat de equine fushion wel wat speling kan hebben. Hoeveel is wat?
Ik heb er net gekocht en ze draaien echt van 12 uur richting 2 uur. Dit zou nog binnen de marge zitten. Vind dat echter best veel.
Wat is jouw ervaring hierin?
Dat hangt dus ook van je paard af. Als hij op zijn blote voeten op 2 uur afrolt en je hebt ronde voeten is het geen ramp dat de schoenen die voorkeur opzoeken en ze dan blijven zitten.
Ze moeten natuurlijk niet op en neer draaien, of draaien naar een plek waar je paard niet afrolt. Of bij heel ovale voeten.
Macs schreef:Ik zou een fitter langs laten komen als je problemen hebt er mee. Die kent alle schoenen en kan je icm met de voeten van je paard goed adviseren.
Ik zelf gebruik de equine fusions intensief voor lange ritten op pittige ondergrond en na een jaar zijn ze nog helemaal prima.
In één keer voor lange periode aan doen zou ik sowieso niet doen. Ze moeten wel ingelopen worden.
Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze prima 24/7 aan.
Scootboots en renegades moeten echt wel 100% passen, equine fusion kan wel wat speling hebben en is heel zacht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker