Hele slechte straal onder zooltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:26

TheWelsh schreef:
Duhelo schreef:
Ik zou dan ook eerder een mengsel van klei met kopersulfaat en zink eropsmeren.
Dit is natuurlijk, zal niet gaan irriteren en kan je mooi dik smeren.



Kopersulfaat met groene klei kan prima.
Maar kopersulfaat en zink heffen elkaar op dus heeft geen zin.

Zink an sich is wel een goede. Is ook betervoorhet milieu en beter oor je paard (zeg ik die eerder mijn paard ook met kopersulfaat behandelde maar inmiddels dus niet meer)


Koper en zink heffen elkaar helemaal niet op, wat een onzin. Heb je een bron van deze uitspraak om dit te onderbouwen?

BoktVerlaten
Berichten: 427
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:01

Mijn hoefsmid heeft een speciale siliconenkit met koper er in, werkt ook erg goed. Ik heb in alle jaren zooltjes nooit ergens last van gehad. Het is wel belangrijk om goed de hoef schoon te maken en in te sprayen met ctc spray voordat de zooltjes er op gaan. En natuurlijk goed ruim vullen zodat het echt dicht is.

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:30

die silicone hebben ze ook met kopersulfaat in.
Verder kan je vragen aan je smid om de stralen met product te verzorgen voor de zooltjes erop gaan. Achteraf kan je vaak ook met het puntje van een spuitje ofzo onder de zool, in de straalgroeve om er product in te doen. sprays met vloeibaar product kan je ook tussen de zool en voet laten lopen.

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Hele slechte straal onder zooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 22:59

Heel erg bedankt allemaal! Hij smeert ze nu eerst in met een speciaal kopersulfaatmengsel, voor de zooltjes erop gaan. Ik zag meteen bij het volgende beslag al verbetering!