Hoefschoenen voor brede hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-22 14:50

Hoi :)

In maart ben ik verhuisd naar een stal waar ik meer buitenritten kan maken. Jammer genoeg loopt mijn paard wat gevoelig op steentjes, vandaar dat ik erover denk om hoefschoenen aan te schaffen.
Veel stalgenootjes hebben de Flex Boots en dat lijkt me wel iets praktisch. Vandaag was de smid er die ook de hoefschoenen verkoopt en de hoeven opmeet voor de juiste maat te bepalen.

Hij heeft vandaag Siyah haar hoeven opgemeten en vooraan zou ze 135 nodig hebben. Echter zei hij dat de schoenen voor haar soort hoeven niet ideaal zijn (meer breed dan lang)...

Welke schoenen zouden jullie aanraden? De Flex Boots spraken me wel aan door het soepel materiaal, ik heb ook eens schoenen gezien die zo stug waren dat ze die amper over de hoeven kregen. :+

Alvast bedankt!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:06

Hoe breed zijn ze?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:08

Ik volg even!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:30

De nieuwe uitvoering van Flex Boots is inderdaad wat ovaler, langer dan breed, mijn ervaring is dat dat voor flexboots niet zoveel uitmaakt, wij rijden met onze merrie met hoeven die breder zijn dan lang ook gewoon zonder problemen met flex boots. Haal dan het achterste riempje door de binnenste gleufjes van je schoen.
Je zou echter ook naar Scootboots kunnen kijken, die schijnen beter te zijn voor paarden met brede hoeven. Die zijn echter wel precies zo stug als je beschrijft waar je tegenop ziet.

xSCWx
Berichten: 7054
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:42

Ik heb ditzelfde probleem gehad, ik geloof zo even uit mijn hoofd had mijn pony 12,8 breed en 11,5 lang. Ik kwam toen uit op de renegades classic 2w-K. De w staat voor wijd en de k voor kort geloof ik.
Ze hebben ook 2ww of 2ww-k. Die zouden beide in de breedte moeten passen voor jouw paard.

Het fijne van de renegades vind ik dat de achterkant los zit waardoor ze nauwelijks ingelopen hoeven te worden. In “vaste” schoenen wil de hiel/hoef ballen nog wel eens gaan schuren.

La Vie en Rose 

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:48

Mijn ruin heeft ook hoeven die iets breder zijn dan lang, voor hem heb ik Renegade Viper.
Op zich tevreden over, maar in de winter uittrekken met koude vingers en modder is nog wel eens een dingetje. Krijg ik een beetje pijn in mijn vingers van.

Oy with the poodles, already

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:52

Voor diegenen die dus al hoefschoenen hebben; hebben jullie gewoon zelf de hoeven opgemeten en zelf wat aangeschaft? Of heeft iemand ze aangemeten/ hebben jullie ze eerst gehuurd?

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:11

Ik heb zelf gemeten en aangeschaft, en op basis van die schoenen ook de maat bepaald voor de andere paarden. Was achteraf zeer nuttig om te kunnen passen, want die eerste keer had ik helemaal mis gemeten. Paard in kwestie heeft nu 2 maten grotere schoenen aan die hoeven zitten.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:56

Ik heb een passer laten komen na zelf meten, zodat zij wist wat ze mee kon nemen.
Puntje bij paaltje heb ik daarna zelf nog een maat groter erbij gekocht, en een halve maat kleiner. Originele paar + grotere is voor de voorvoeten en kleinere + originele voor de achtervoeten. Na bekappen past mijn paard met 2-4 weken niet meer in zijn originele maat. Ik vijl dan zelf nog wat bij, maar dat durf ik niet te veel te doen. De grotere maat krijgt hij dan aan als de originele niet meer past, dan app ik de smid en heb ik nog 2-3 weken speelruimte.

Oy with the poodles, already

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:42

Mijn kwpn merrie met brede voeten past perfect in de scootboots, die zijn ook wat ronder (breeder als dat ze lang zijn)

Zijn ook mooie flexibele schoenen die je makkelijk aan en uit doet

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-22 14:32

Bedankt alvast voor de reacties! Ik heb via Equischoen iemand gevonden die langs komt met verschillende merken, dat lijkt me toch veiliger. Voor de geïnteresseerden kan ik wel laten weten welk merk het uiteindelijk geworden is :)

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Hoefschoenen voor brede hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:02

Ik zou het leuk vinden als je een update wil plaatsen! Fijn dat er iemand langs komt om ze aan te meten

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:39

xAnthea schreef:
Bedankt alvast voor de reacties! Ik heb via Equischoen iemand gevonden die langs komt met verschillende merken, dat lijkt me toch veiliger. Voor de geïnteresseerden kan ik wel laten weten welk merk het uiteindelijk geworden is :)


Slim! Ik heb ook iemand langs laten komen met verschillende hoefschoenen. Mijn haflinger loopt nu vierkant op scootboots ivm de slechte ruiterpaden hier in België (bestaan voornamelijk uit onverharde wegen vol met puin... En dus ook regelmatig glas en andere gekke dingen)

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-22 18:47

Er is ondertussen iemand langs geweest. Mijn tinker heeft lastigere hoeven dan gedacht en er was overleg nodig met Equischoen.
Vooraan zal ze 2 verschillende maten nodig hebben. We hebben ondertussen testschoenen ontvangen: de floating boots en de Evo boots.
Met de floatings heb ik nu al enkele keren gereden. De huid in haar kootholte is wel al wat geïrriteerd, maar ik moest ze uitgebreid testen dus ik denk dat ik ze te lang en te vaak aan doe momenteel... verder blijven ze wel goed zitten.
De Evo heb ik nog niet getest want ik krijg ze niet aan :+ morgen nog eens proberen!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: renserjan, SemrushBot, Ubermetrics en 39 bezoekers