Jullie ervaringen met schouderblessures

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElinexAppie
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-05-22

Jullie ervaringen met schouderblessures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 21:28

Hoi allemaal,

Sinds januari dit jaar ben ik eigenaar van mijn eerste eigen paard. Helaas heeft hij een beetje gek gedaan in de wei en loopt hij nu al 3 weken niet goed. De osteopaat er bij gehad en die bevestigd dat het zijn schouder is. Hij is nu meerdere keren behandeld afgelopen week maar helaas geen vooruitgang te zien. Wat is jullie ervaringen met schouder blessures? Hoelang duurt zo iets en wat is de volgende stap?

Bedankt voor het lezen

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Jullie ervaringen met schouderblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:32

Dierenarts erbij halen. Kreupelheidsonderzoek het liefst met uitverdoven. Paarden hebben zelden problemen aan de schouder. Dus dat verwacht ik ook niet… Compensatie door een probleem lager in het been of bv uit de hals kunnen wel zorgen dat de spieren/ligamenten strakker worden rondom de schouder.

Heb je een video?

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Jullie ervaringen met schouderblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:35

Een osteopaat die meerdere keren in een week behandelt?
Ik zou er een veearts bij halen ipv wat voor -paat dan ook.

ElinexAppie
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 21:50

Cookie2222 schreef:
Dierenarts erbij halen. Kreupelheidsonderzoek het liefst met uitverdoven. Paarden hebben zelden problemen aan de schouder. Dus dat verwacht ik ook niet… Compensatie door een probleem lager in het been of bv uit de hals kunnen wel zorgen dat de spieren/ligamenten strakker worden rondom de schouder.

Heb je een video?


Bedankt voor je reactie! Ik heb een filmpje van tijdens het rijden zo kwamen we er achter dat hij kreupel was toen ik ging rijden. Hij loopt alleen in draf niet goed in stap en galop zie je niks. Ik ga proberen het filmpje er onder te zetten.
Ik krijg het filmpje er helaas niet onder kan alleen fotos plaatsen
Laatst bijgewerkt door ElinexAppie op 23-05-22 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Jullie ervaringen met schouderblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:00

Scheurtjes in de spier komen daar helaas ook vaak voor. Misstap in de weide of paddock is vaak de boosdoener. Kan zeker 6-8 weken duren, dus een bezoekje aan de DA kan geen kwaad. Fysio en laseren kan wekelijks veel ondersteuning bieden in de genezing, maar dan moet je wel eerst weten waar de kreupelheid vandaan komt.

ElinexAppie
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 22:06

Eatshay schreef:
Een osteopaat die meerdere keren in een week behandelt?
Ik zou er een veearts bij halen ipv wat voor -paat dan ook.



Hij heeft een slechte start gehad hij is bij de vorige eigenaar vandaan in beslag genomen dus hij bouwt heel veel spanning op bij nieuwe mensen en helaas was hij tijdens de 1e behandeling zo gespannen dat ze weinig heeft kunnen doen daarom is ze op een later moment die week nog een keer geweest en heeft ze het met naaldjes geprobeert en toen kon hij wel ontspannen en is hij nog een keer helemaal nagekeken.

ElinexAppie
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 22:11

Padoertje schreef:
Scheurtjes in de spier komen daar helaas ook vaak voor. Misstap in de weide of paddock is vaak de boosdoener. Kan zeker 6-8 weken duren, dus een bezoekje aan de DA kan geen kwaad. Fysio en laseren kan wekelijks veel ondersteuning bieden in de genezing, maar dan moet je wel eerst weten waar de kreupelheid vandaan komt.



Bedankt voor je reactie. Hij heeft 6 jaar lang alleen maar op stal gestaan en staat sinds dit jaar voor het eerst op de wei wat hij natuurlijk heel leuk vind dus hij gaat wel eens onderuit in de wei door dat hij zo hard gaat. Dit zien we ook regelmatig gebeuren. Dus grote kans dat dat een keertje fout is gegaan. Fysio is vorige week geweest en merkte afgelopen weekend wel dat hij beter liep dan vorige week. Het gekke is dat je het ook alleen in draf ziet. Ik ga morgen de DA bellen om te kijken wat hun zeggen.