Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:47

€30 voor bekappen, paard en m'n mini kosten beide hetzelfde.

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10402
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:49

Mijn paard heeft voor speciaal beslag en achter "gewone" ijzers.

Betaal voor een set nieuwe ijzers 165 en als hij ze kan verleggen betaal ik 110

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:08

Volgens mij heeft het echt te maken in welke regio je zit.

Hier regio midden/zuid

Bekappen is 45euro..
Ijzers voor 100
Toeslag orthopedisch verschilt erg per smid

Enigszins begrijp ik de kosten wel. Alles is duurder geworden, maar vind het elke 5-6wk toch veel geld.

Maar he.. no feet no horse

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:31

Ik betaal 50 euro voor enkel bekappen.
100 euro voor ijzers voor en 150 euro voor vierkant.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

HBArrow
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-08-22

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:53

Ik betaal 40 euro voor het bekappen, een tientje per hoef:)
Recentelijk overgestapt naar een natuurlijke bekapper, die vraagt ook 40 euro.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:17

Met mijn 80 euro vierkant verbleek ik bij prijzen van 130-150€. Vind dat echt wel heel veel geld en dit zou voor mij wel een reden zijn om een andere te zoeken. Zijn dit dan hoefsmeden die van ver moeten komen of is die prijs normaal in de regio ?
100 euro is wel de max dat ik zou willen betalen.

uva uvam vivendo varia fit

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:35

Ik vind 80 vierkant echt spotgoedkoop. Daar moet die man z’n uren van af, materiaal, vervoer, afschrijving bus en materiaal, pensioen, verzekering.

Koekoek.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:27

80 euro kan toch nooit uit? Zeker niet met al die prijsstijgingen. De ijzers zijn qua inkoop al meermalen flink omhoog gegaan. Mijn smid komt inderdaad van ver maar rekent daar geen extra kosten voor. En ik zou persoonlijk nooit van smid wisselen als deze super werk levert maar wel wat aan de dure kant is. Op voeten moet je niet gaan (willen) bezuinigen/ inleveren op kwaliteit.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10402
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:47

voor "standaard" beslag ligt hier de prijs bij veel hoefsmeden rond de 110 a 115 euro voor een nieuwe set vierkant beslagen.

Het bedrag dat ik noemde was inclusief het speciale beslag.

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:50

Ik betaal €40 voor bekappen, €85 voor voorijzers en €120 rondom, stiftgaten is €5 extra.

Hier in de regio heel normaal.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:46

lianne125 schreef:
80 euro kan toch nooit uit? Zeker niet met al die prijsstijgingen. De ijzers zijn qua inkoop al meermalen flink omhoog gegaan. Mijn smid komt inderdaad van ver maar rekent daar geen extra kosten voor. En ik zou persoonlijk nooit van smid wisselen als deze super werk levert maar wel wat aan de dure kant is. Op voeten moet je niet gaan (willen) bezuinigen/ inleveren op kwaliteit.


Mijn vorige vroeg net hetzelfde bedrag.
80 vind ik ook wel goedkoop hoor (op 10 jaar tijd hetzelfde gebleven), maar anderzijds vind ik 80 euro voor een uurtje werk nu ook niet zo slecht betaald. Uiteraard moeten daar kosten vanaf en is het een zwaar en soms gevaarlijk beroep, maar 120 bvb vind ik dan echt veel. Zeker als je meerdere paarden hebt is dat al snel een serieuze meerkost t.o.v. de bedragen dat hier normaal zijn.

uva uvam vivendo varia fit

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:30

Ja, dat het voor jou als houder veel geld is, dat snap ik. Maar een smid is doorgaans geen liefdadigheidsinstelling maar een bedrijf dat winst moet maken :+

Mijn smid is ongeveer 1,5 uur per paard bezig als die rondom op de ijzers staat.
Dat is enerzijds om zijn werk echt goed te doen voor het paard, hij is echt een enorm pietje precies. Hij werkt de ijzers ook anders/beter af dan andere smeden die bij ons op stal komen, die veel sneller klaar zijn.
Anderzijds is dat lijfbehoud voor hem zelf. Met iets minder klanten per dag evenveel verdienen als iemand anders die minder vraagt en sneller werkt.


120 euro kan nog nauwelijks uit (in Nederland), voorrijkosten, materiaalkosten, gas voor de oven (warm beslag), tijd, pensioenopbouw, verzekering...

Die van mij vraagt volgens mij 145,- of 150,- voor standaard beslag, rondom op ijzers.

En hoewel hij een van de duurdere smeden uit de regio is, heeftie wel een wachtlijst en had hij veel meer klanten kunnen hebben, maar dan kan hij niet het door hem zelf gewenste service level bieden aan zijn bestaande klanten, dus dat doet hij niet.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:32

Ik had me vergist. Ik betaal 175 voor 3 paarden en 1 shet bekappen.
Hij is hier zeker 1.5 uur bezig. Mijn twenter is niet de makkelijkste en mijn pensionatas houdt hij rekening met hun beperkingen.
We hebben hem al jaren ( ik denk 10 jaar ofzo) hij is de laatste jaren fors gestegen. Maar moet er niet aan denken een ander bij mijn paardjes te hebben. Hij doet het goed en kan echt samenwerken met mijn paarden.

Eerder hadden we een ander waarbij mijn merrie constant aan het vechten was, vanaf dat hij haar doet binnen 2 keer een makke en makkelijke merrie bij de smid. Ik zit prima dus haha.

Tincaa
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-12-17

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:43

Hier in regio Eindhoven heb ik er 1 gehad die deed 80€ voor ijzers en €40 bekappen. Nu 1 die doet €90 rondom ijzers en €35 bekappen. Wel 1 van de goedkopere hier in de buurt, maar ben wel tevreden. Inmiddels allebei de paardjes van de ijzers af en had laatst een bekapper die voor €50 bekapte.

Blub001
Berichten: 44
Geregistreerd: 04-12-19

Re: Wat betalen jullie voor de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:59

Hier ook E40 voor bekappen

Maaik
Berichten: 5666
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:50

betadine schreef:
Met mijn 80 euro vierkant verbleek ik bij prijzen van 130-150€. Vind dat echt wel heel veel geld en dit zou voor mij wel een reden zijn om een andere te zoeken. Zijn dit dan hoefsmeden die van ver moeten komen of is die prijs normaal in de regio ?
100 euro is wel de max dat ik zou willen betalen.


80 vind ik wel echt spotgoedkoop. Ik weet dat die van mij in de regio niet de goedkoopste is en reistijd heeft ‘ie ook niet. Alleen als ik zie wat voor werk sommige andere smeden afleveren dan betaal ik liever iets meer. :Y)

Bronsveen

Berichten: 68
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:11

Ik betaal voor mijn enter bekappen 35 euro(komt aan huis)
Voor mijn Haflinger ben ik best duur uit ,rondom ijzers 150 euro ,elke 7 weken
daarvoor nog duurder ,stond ze voor op zooltjes en siliconen (schimmel en brokkelhoeven )

En daar komt nog bij dat mijn hoefsmid niet aan huis komt ,ik ga daarheen ,maar heb het er voor over ,we gaan nu de goede kant weer op ,daar ben ik blij mee

en dat is in het noorden van het land


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers