Röntgenfoto, wat is die zwarte vlek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Röntgenfoto, wat is die zwarte vlek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-21 18:48

Hi allemaal,

Ik was in gesprek met een vriendin en de beoordeling van röntgenfotos kwamen ter sprake. Wij komen er beide niet over uit wat de zwarte vlek op de foto is? En dan bedoelen wij de vlek die net boven de kip van het ijzer zit.


Afbeelding


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15899
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Röntgenfoto, wat is die zwarte vlek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:51

Denk een oude hoefzweer. Straalbeentje is ook niet perfect by the way maar de resolutie is te laag om goed te kunnen bekijken.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-21 18:54

janderegelaa schreef:
Denk een oude hoefzweer. Straalbeentje is ook niet perfect by the way maar de resolutie is te laag om goed te kunnen bekijken.


Straalbeen is met een 2 beoordeeld op basis van deze foto door de kliniek.

Maar is zoiets nu dan een lege holte? Of hoe moet ik dat zien?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15899
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:03

Romeo2007 schreef:
janderegelaa schreef:
Denk een oude hoefzweer. Straalbeentje is ook niet perfect by the way maar de resolutie is te laag om goed te kunnen bekijken.


Straalbeen is met een 2 beoordeeld op basis van deze foto door de kliniek.

Maar is zoiets nu dan een lege holte? Of hoe moet ik dat zien?

Ik neem aan dat je die zwarte plek bij de lip van het hoefijzer bedoelt. Ja, of de ontsteking zit er nog maae ik ben geen dierenarts.

Ik vind dat je wel veel “defecten” in het straalbeen ziet maar als ze niet diep zijn is het ok. Ik dacht alleen wel dat je ijzer moet verwijderen om straalbenen te fotograferen omdat ijzers altijd heel wit worden op de foto.

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:07

janderegelaa schreef:
Ik neem aan dat je die zwarte plek bij de lip van het hoefijzer bedoelt. Ja, of de ontsteking zit er nog maae ik ben geen dierenarts.

Ik vind dat je wel veel “defecten” in het straalbeen ziet maar als ze niet diep zijn is het ok. Ik dacht alleen wel dat je ijzer moet verwijderen om straalbenen te fotograferen omdat ijzers altijd heel wit worden op de foto.



Zolang je het straalbeen compleet op de foto krijgt hoeft een ijzer er niet vanaf.
Sommige eigenaren willen het ijzer er niet vanaf hebben en dan worden en 2 of 3 richtingen gemaakt om uiteindelijk het hele straalbeen erop te krijgen voor een goede beoordeling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 48 bezoekers