Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 21:51

Hoi!

Mijn paard staat sinds kort weer op stal (winter periode) , nu heeft hij de pech om erg snel last te krijgen van stalbenen (vocht in zijn benen). Ik heb hiervoor sinds kort de stal beschermers van Back on Track aangeschaft en deze zoals beschreven staat eerste 2/3 dagen max 4 u om te doen om het product te introduceren. Hierna mocht hij minimaal (liefst langer) 8 u om, dus heb ik ze in de nacht omgelaten en s ochtends afgedaan.
Nu werkt het effect bij mij helaas nog niet hellemaal, en lijkt het alsof er juist meer vocht in zit ?
Ik heb ook ergens gelezen dat dit bij sommigen paarden kan gebeuren doordat de bloedsomloop ineens erg heftig is.
Heeft iemand ervaring hiermee? En evt idee wat ik het beste kan doen? Of uberhaupt iemand ervaring met de beschermers ? Of evt raad wat nog meer te doen tegen de stalbenen


Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:52

Ik heb er hele goede ervaringen mee. Wel opgebouwd in het begin en vervolgens elke nacht omgehad. Beentjes waren helemaal dun als ze 's ochtends afgingen. Ik kan ze dus zeker aanraden :j

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 21:54

Hoelang heb je deze opgebouwd ? (Hoeveel dagen en hoeveel uur per dag? )

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:58

Ik tem even. Je mag niet 2 keer het zelfde topic openen

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 21:59

mala26 schreef:
Ik tem even. Je mag niet 2 keer het zelfde topic openen


Hi’
Excuus, ik zag later dat ik de andere in een verkeerde topic had gezet ... zal de andere verwijderen

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 22:06

Levita schreef:
Ik heb er hele goede ervaringen mee. Wel opgebouwd in het begin en vervolgens elke nacht omgehad. Beentjes waren helemaal dun als ze 's ochtends afgingen. Ik kan ze dus zeker aanraden :j


Hoelang had je dit opgebouwd ? (Hoeveel dagen en hoelang had ze ze dan om?

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:08

Paard wat ik verzorgd heb had ook last van stalbenen, eigenaar heeft veel geprobeerd zoals weinig eiwitten voeren, bruin bier geven enz.
Sommige dingen scheelde wel wat maar niet voldoende.
Toen heeft ze de beschermers ook gekocht, dat hielp wel maar alsnog dikkere benen dan zou moeten

Paard is verhuisd en staat nu in een hit actief stal, beest heeft nooit meer stalbenen gehad

Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:11

Ik zou een andere stalling zoeken waar het paard voldoende buiten komt, ook in de winter, om geen stalbenen te krijgen. Kan in sommige regio's wat lastig zijn, en in de drek wil je ook niet, maar er zijn overal wel stallingen die het wel voor elkaar hebben. Kwestie van goed zoeken en volhouden.

Over de IJssel

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 22:17

Lindsey_99 schreef:
Ik zou een andere stalling zoeken waar het paard voldoende buiten komt, ook in de winter, om geen stalbenen te krijgen. Kan in sommige regio's wat lastig zijn, en in de drek wil je ook niet, maar er zijn overal wel stallingen die het wel voor elkaar hebben. Kwestie van goed zoeken en volhouden.

Hii staat nu helaas ook even op boxrust, dus zal voor nu een oplossing moeten vinden terwijl die in stal staat.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:07

Gentle1 schreef:
Levita schreef:
Ik heb er hele goede ervaringen mee. Wel opgebouwd in het begin en vervolgens elke nacht omgehad. Beentjes waren helemaal dun als ze 's ochtends afgingen. Ik kan ze dus zeker aanraden :j


Hoelang had je dit opgebouwd ? (Hoeveel dagen en hoelang had ze ze dan om?


Ik heb het opgebouwd in een week tijd, om te beginnen met 2 uur en dan elke keer uurtje langer. En na een week had ze hem de gehele nacht om.

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 23:13

Bedankt! Ga ik dit ook proberen door weer zo op te bouwen

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:34

Ik heb goede ervaringen met back on track, maar voor vocht in de benen werkt incrediwear in mijn ervaring beter. Goed voelen of het warm of koud is de benen. Warm betekend hier incrediwear en koud back on track.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:04

Ik heb ze gehad voor mijn vorige merrie. Heel tevreden over! Savonds laat gingen ze om en sochtends vroeg weer af. Scheelde echt heel veel.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:24


Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:36

Wellicht ook elke dag Ice-vibes gebruiken?

Of Oerbalans ter ondersteuning van binnenuit?

Kwam ook nog dit topic tegen :

[MD] Stalbenen

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 21:46

SuperZodiaX schreef:
Ik heb ze gehad voor mijn vorige merrie. Heel tevreden over! Savonds laat gingen ze om en sochtends vroeg weer af. Scheelde echt heel veel.


hoe bouwde jij dit precies op?

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 21:48

f4bjheu schreef:
Ik had voor mijn pony (had standaard 4 echt dikke stalbenen) Equicrown sokken.
Makkelijk met rits dus geen gedoe, ademende stof dus ze stond er dan de hele nacht mee (overdag liep ze buiten). Nooit problemen mee gehad, echt een top product. Pezen werden ook niet warm oid
https://www.equicrown.de/kategorie/komp ... er-pferde/

Zag dat kramer ook inmiddels een soortgelijk product heeft
https://www.kramer.nl/Paard/Beenbescher ... raan-links


moet je dit ook nog qua gebruik opbouwen? of gelijk heel de nacht om? ik kijk nog even aan of de back on track stalbeschermers gaan werken, en anders toch misschien overstappen op van die sokken...

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 21:51

Marie111 schreef:
Wellicht ook elke dag Ice-vibes gebruiken?

Of Oerbalans ter ondersteuning van binnenuit?

Kwam ook nog dit topic tegen :

[MD] Stalbenen


bedankt! ik heb ook de souplesse mix van de paardendrogist.nl besteld, schijnt ook wat te helpen, ben benieuwd.
heb een tijdje geleden Ice Vibe's van een stalgenoot mogen lenen voor zo'n 3 weken omdat mijn paard zijn been was ontstoken en dus vol liep, dit ging om een voorbeen. dit heeft toen erg goed geholpen om het te laten slinken.
maar helaas mag je deze trilfuncties niet een lange tijd om laten zitten en heeft hij er snacht's het meeste last van en ze dan vollopen.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:04

Weet ik niet meer zeker, vgm gewoon in 1x omgedaan

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Stalbenen & back on track beschermers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:50

Ik zie dat je al souplesse mix hebt besteld, die werkt redelijk hetzelfde denk ik. Mijn paard met 4 dikke benen reageerde goed op lymfe mix van equine motion https://www.equine-motion.nl/webshop/pa ... enmix.html

Als het echt te erg wordt kan je bij de dierenarts om vochtafdrijvers vragen maar ik zou dan alsnog blijven ondersteunen met beenbeschermers en kruiden.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Gentle1
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 20:16

Het lijkt nog steeds alsof de benen erger zijn als ik de back on track er af haal, nu al 3 dagen bezig met max 2 u om... helaas nog geen baat bij ..

Zit er misschien toch over na te denken om van die sokken te kopen of die stal beschermers van Kentucky? Maar ben bang dat ik dan straks het zelfde probleem krijg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers