Kan dit een beginnende hoefzweer zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Kan dit een beginnende hoefzweer zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 12:17

Hallo allemaal,
Mijn leasepony loopt sinds donderdag iets wat gevoelig op het harde. Ik stap altijd op een geasfalteerd pad voor we de bak in gaan, een stukje heen en weer. Nu liep hij wat gevoelig hierop en wilde hij niet linksom draaien op het harde (hij heeft ruimte zat en normaal is dit geen probleem). Het was toen nog niet extreem en in de bak zelf voelde ik het eigenlijk niet.
Vrijdag was hij vrij en gisteren ging hij op de poetsplek steeds met zijn gewicht op rechts staan, ik kreeg hem amper omgedraaid en hij ging steeds een beetje op zijn teen staan. Pezen waren niet warm, ijzer zit vast, maar ik ontdekte wel dat zijn zool wat zacht is (andere voeten zijn veel harder) en er een stukje los zat. Dit eraf gehaald en toen kwam ik een wit plekje tegen. Hij was daar ook iets wat gevoelig op, hij loopt niet kreupel maar maakt zijn pas anders af. Zou het een beginnende hoefzweer kunnen zijn? Snap dat het niet vanaf een foto te zien is, maar misschien mensen met ervaring?
(Eigenaren zijn DA en gaan er vandaag ook even naar kijken ivm spoedafspraken gisteravond)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door siepenteun op 24-05-20 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kan dit een beginnende hoefzweer zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:35

ja zo te zien heeft er al eerder een hoefzweer gezeten en het kan zijn dat ie weer opflakkert of dat er een nieuwe bezig is

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 12:52

Arabesk schreef:
ja zo te zien heeft er al eerder een hoefzweer gezeten en het kan zijn dat ie weer opflakkert of dat er een nieuwe bezig is


Bedankt!