Iemand ervaring met de hoefschoen Explora Boot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Iemand ervaring met de hoefschoen Explora Boot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 19:07

Zoek graag wat ervaringen over deze nieuwe hoefschoenen.




pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:28

Dit topic ga ik volgen want ziet er goed uit, maar de vraag is of er al veel ervaringen zijn want de schoen is in 2018 december op de markt gekomen.

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:52

Voor het paard van een stalgenoot deze hoefschoenen besteld. Hoeven vtv opgemeten natuurlijk, maar we kregen de schoenen niet om terwijl ze niet aan de max zaten qua maat.
De schoenen waren besteld omdat ze flexibel zouden zijn, dat viel me wat tegen. Ook was de achterkant nauwelijks verstelbaar (de hielkap) in hoogte. Je zou de onderkant los kunnen maken en dan verstellen, maar qua verstellen valt er weinig aan te veranderen.
Verder zat de schoen goed in elkaar, maar niet in de praktijk kunnen testen helaas.

Info over rijden op de Utrechtse Heuvelrug: http://www.paardrijdeninutrecht.nl

Suliko

Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Iemand ervaring met de hoefschoen Explora Boot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:00

Vind de hoefschoen wat weg hebben van de renegades qua ontwerp, maar lijken iets minder stevig (lees ook hierboven dat ze flexibeler zouden zijn). Wat me vooral opvalt is dat het bevestigingspunt achter onderin, van de schoen naar het beweeglijke gedeelte wat om de hoefballen gaat er redelijk krap en onverstelbaar uit ziet. Op deze manier zou ik dat gedeelte niet over de hoefballen heen krijgen, per paard verschillend natuurlijk.
Is er online een gebruiksaanwijzing van de schoen te vinden?

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Iemand ervaring met de hoefschoen Explora Boot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:17

Heb maar een aantal passchoenen gehad voor 2 paarden met verschillende groottes hoef. Maat 1-2 vallen heel mooi (er is ook een narrow versie) rond de hoefjes van mijn paard. De grotere maten vind ik iets raars mee qua totaal ontwerp. Lijkt alsof je veel te veel teen over hebt vanvoor, de hoek die erin zit is te scherp gemaakt ofzo, terwijl dat bij maat 1 en 2 perfect is... Qua kwaliteit een goede schoen, maar ze moeten passen dus.

misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 00:01

Verder geen echte ervaringen meer bijgekomen zie ik. Wel jammer. Maar hoor veel goede dingen over de Renegades dat die beter passen. Ik ga daar eens naar kijken.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 06:03

Ik heb ook Renegades, die bevallen super! Zijn heel makkelijk aan en uit te doen en mijn paard loopt er heel goed op.
De maat komt wel heel nauw.. Echt op millimeters. En de hoeven moeten mooi rond zijn. Als de renegades te klein zijn gaan ze draaien.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Iemand ervaring met de hoefschoen Explora Boot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:40

Ik heb de explora voor onze pony
Nu aantal keer gebruikt
Vindt ze makkelijk aandoen
Makkelijker als de floating boots.

Pony liep er zo mee weg .
De achterkant is voor ons flexibel genoeg .
Steek de voet zo ver als kan erin en laat pony dan voetje op de grond zetten dan tjoept ze zo door en kan ik ze sluiten.
Ik kocht ze omdat ze te kort bekapt was . En wederom gevoelig.
Nu gebruiken we ze op buiten ritten en dadelijk voor de wagen .
Als we ze beleerd hebben in het tuig.

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 00:17

@Tilmar, moeten de hoeven echt rond zijn of rond gevijld? Die van mij heeft meer smalle hoeven niet echt rond. Zullen ze dan minder goed passen denk je?

misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 00:20

@Zinzi, heeft jou pony grote hoeven of kleine? En die bandjes om aan te trekken blijven goed stevig?

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:35

misty4you schreef:
@Tilmar, moeten de hoeven echt rond zijn of rond gevijld? Die van mij heeft meer smalle hoeven niet echt rond. Zullen ze dan minder goed passen denk je?


O nee, ik bedoel dat ze inderdaad rond/ovaal gevijld moeten zijn, dus geen uitwaaiers. Bij ovale hoeven zouden renegades nog beter moeten passen dan bij ronde hoeven.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:36

misty4you schreef:
@Zinzi, heeft jou pony grote hoeven of kleine? En die bandjes om aan te trekken blijven goed stevig?


12 cm heeft ze van hoeven
Normale hoeven voor een E pony .
Ze blijven goed stevig zitten

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

sunny43
Berichten: 1059
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:18

In tussentijd is er een nieuw model uit van de Explora. Nog meer mensen ervaring? Ze hebben ook mooie kleine schoentjes.


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Iemand ervaring met de hoefschoen Explora Boot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:25

Ik heb de Explora's voor een van mijn paarden, ze vallen niet groot en zijn niet geschikt voor steile hoeven. Eventueel kan je de schelp wel verwarmen en aanpassen aan de hoefvorm. Mijn paard kreeg aan een kant een wondje in de kootholte, waarschijnlijk had ik de schoen wel iets kunnen verstellen om dat te voorkomen maar ik had ook nog Renegades die ze goed past en waar ze goed op loopt, dus die heb ik nu in gebruik.

Het zijn degelijk schoenen, niet zwaar en een goed afrolpunt, ook blijven ze goed zitten. Ze zijn ook makkelijk aan en uit te trekken. Er zijn wel wat verstelmogelijkheden maar niet super veel, dus ze moeten wel bij de vorm en stand van de hoef passen. Als je paard langwerpige hoeven heeft kan je kijken naar de maten die ze voor achterhoeven hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers