Scoot boot ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Scoot boot ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:34

Ik ben opzoek/ benieuwd naar ervaringen met de scoot boot hoefschoenen.
Als ik zo'n beetje alle soorten hoefschoenen met elkaar vergelijk komen deze voor mijn wensen als beste uit de test, maar real life ervaringen zeggen natuurlijk een stuk meer dan youtube filmpjes.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze vallen met afwijkende hoefvormen (stijlere of juist plattere hoeven bijvoorbeeld)?
Ook wil ik weten hoe de levensduur is in de praktijk?
Voor welk doel zijn ze geschikt en wat kan je er beter niet mee doen?
Zorgen de schoenen ook voor irritatie op de huid/ hoefballen (vooral bij langere ritten)?
Tevens ben ik benieuwd of ze er (goed) mee in de wei kunnen staan als bescherming van de hoef?
En tot slot ben ik benieuwd naar de zwakke plekken van deze hoefschoenen, en uiteraard ook wat tegen viel. Zou je deze schoen aanraden of juist niet? En waarom wel/ niet?
Waar zijn ze in nederland allemaal te koop? Enkel in Haarlem en Uden of op meer plaatsen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:43

Ik heb ze, maar weet momenteel niet zo goed wat ik erover moet zeggen ...
Had eerst Easyboot Countrys, daar een hele tijd zonder klachten mee rondgereden maar ze waren nogal lomp en hij tikte zichzelf ook aan doordat het zoveel schoen was (waardoor ik dan bij de voorschoenen met extra beschermers reed want weer meer werk is om aan te doen). Verder vond ik ze zwaar en onhandig met schoonmaken, bleven ook heel lang nat.

Dus toen ze stilaan aan vervanging toe waren heb ik iemand laten langskomen voor Scoot Boots, want die hadden toch ook mijn voorkeur. Lichter, simpeler en makkelijk schoon te houden. Is nog steeds waar. Zat er toen al mee dat pony niet 100% gelijke hoeven heeft (maar welk paard wel) maar er werd een maat gevonden die goed paste. Werd ook met gaiters gewerkt om ze net wat kleiner te maken (en het is ook extra bescherming), daarnaast ook zooltjes voor extra demping omdat pony dit wel fijn vindt.

Heb er dan mee rondgereden zonder problemen. Hij liep er zo op weg en nooit een probleem gehad met schuurplekjes of andere dingen. Hier en daar zaten wat warrige haren met uit doen, maar verder dan dat ging het niet. Schoonmaken was super fijn en de hele schoen is gewoon lekker handig.

Ik ben op een bepaald moment gestopt met rijden voor een hele tijd, dus schoenen gingen weer in de kast. Met wandelen aan de hand gebruikte ik ze niet. Recent heb ik ze er terug uitgehaald omdat ik vond dat pony wat moeite had met sommige (kiezel)paden. Of dit aan de nieuwe bekapper lag of aan het feit dat het droog was en ze de paden voorzien hadden van vers steenpuin weet ik niet zeker. In ieder geval gewoon mee gaan wandelen, niet aan gedacht dat hij ze al een tijd niet aan gehad had .. Maar geen problemen.

Vorige week ben ik er weer eens op gaan zitten, en gewoon hetzelfde gedaan als we normaal wandelen (dus niet eens gaan draven ofzo) en ineens had hij een wondje. Kon toeval zijn dus even laten genezen, nog eens met de schoenen gaan wandelen (geen probleem) en de dag erna weer een ritje, weer hetzelfde wondje. Ik heb geen idee waar het aan ligt en hoe het ineens komt (heb ook een topic met foto's moest je interesse hebben: [BEH] Plots wondjes van hoefschoenen? )

Dus ik kan niet echt op je vragen antwoorden, heb ze nog niet zo lang in gebruik en ben momenteel zelf even zoekende ... Wat ik overigens wel had in de eerste tijd dat ik ze gebruikte was dat er ineens een tak onder de riempjes terecht kwam die nog ergens aan vast hing, dus pony trok zo de schroefjes eruit ... Gelukkig heb je wel reserve-onderdelen. En is natuurlijk ook enorm toeval.
Daarnaast ben ik 2x een schoen verloren, waarbij 1 keer was toen hij een waterbak in ging (in draf) en struikelde, heb toen ontdekt dat de schoen gelukkig drijft ;) Maar het zooltje was ik wel kwijt ... En nog een keer toen hij schrok en daarbij een rare actie deed. Denk dat hij 2x op z'n schoen is gaan staan ofzo en hem zo uitgeduwd heeft, schoen was namelijk nog helemaal heel & gesloten.. Dus hoop ook toeval, haha.

Qua aanraden of niet zou ik op zich zeggen van wel, omwille van het concept en ze zijn echt licht en handig. Maar ze moeten maar net bij je paard passen, zoals al die andere modellen en mogelijkheden. Hoop voor mij persoonlijk dat ik het probleem met het wondje opgelost krijg want dat is nu natuurlijk wel minder.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Scoot boot ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:09

ze zijn het minst k.t van allemaal en goed qua prijs kwaliteit verhouding. Een betere hoefschoen is renegade maar ook veel duurder, dus scoot boots zijn een redelijk alternatief.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Scoot boot ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:03

Ik gebruik de scoot boots met veel plezier. Ze zijn makkelijk schoon te maken, licht van gewicht en niet lomp.
Paard heeft er nog nooit wondjes van gehad en ben er nog nooit een kwijtgeraakt.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Anoniem

Re: Scoot boot ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:42

Ik ben dus ook wel een beetje bang voor wondjes, vooral ook omdat ik ze niet voor een paar uurtjes per week aan zou willen doen maar juist voor gewoon in de wei..
De renegades hebben dan weer kabeltjes waar ik ook wat huiverig voor ben, lijkt mij toch wel echt de zwakke plek van die schoen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Iris_Casper, SemrushBot, TessaaGr en 37 bezoekers