Advies gevraagd, kreupelheid

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:46

Och gos, wat k*t zeg, je eerste paard en dan dit.
Mijn pony had ook artrose en ik vind het loopje daarop lijken. Heb met Glucosamine wel een beetje de stijfheid weg kunnen krijgen.

DreamChaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 15:46

Princesj schreef:
Als hij er dan toch staat, laat hem dan ook even goed in de mond kijken. Het probleem niet goed kunnen inbuigen kan vanuit het gebit komen, wat kan veroorzaken dat hij is gaan overcompenseren in het lichaam, waardoor hij kreupelt.

Tandarts is 4 weken geleden geweest. Wat haakjes verwijderd. Verder was alles goed.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:48

DreamChaser schreef:
Princesj schreef:
Als hij er dan toch staat, laat hem dan ook even goed in de mond kijken. Het probleem niet goed kunnen inbuigen kan vanuit het gebit komen, wat kan veroorzaken dat hij is gaan overcompenseren in het lichaam, waardoor hij kreupelt.

Tandarts is 4 weken geleden geweest. Wat haakjes verwijderd. Verder was alles goed.

Verdoofd of zonder verdoving?

Roos J (Heinse 354 x Piter 312),Nougy OX (Nougatin x Karnaval) & Gulonia (Biscayo x Wolfgang)

Roos J. B+11, L1 + 11, L2 +10, M1 +10 M2+10, Z1+11, Z2+2 :-)
Gulonia B+11, L1+10 :-)

DreamChaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 15:50

Citaat:
Verdoofd of zonder verdoving?

Verdoofd met pasta.

anjali

Re: Advies gevraagd, kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:05

Het lijkt volgens mij of hij rechtsachter stijf loopt,wat dan lijkt niet uit het been maar van hogerop te komen. Toch vind ik het er zo los niet zo heel erg uitzien,wel stijf maar niet of hij hevige pijn zou hebben.Een blokkade ergens ?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:13

Leuke pony om te zien, maar hij loopt erg kort/stijf en lijkt zowel voor als achter onregelmatig te lopen. Ik vind de zeer korte passen erg opvallend.

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:43

En, is er al iemand bij geweest?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:40

Op de filmpjes te zien zou ik zeker de voorbenen op de foto zetten, de rest van het lijf (rug, achterhand, hals) kan heel goed daar vandaan komen.

Maar paard is zeker niet goed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-