SennaNr1 schreef:Misschien stomme vraag maar kun je zeker weten dat dit door zichzelf aantikken veroorzaakt is? Is er niet iets in de paddock/wei/stal waar hij zich aan kan openhalen? Of kuddegenoten waarmee hij speelt of onenigheid heeft?
Ik haalde een keer mn merrie van de paddock en zag dat de binnenkant van beide achterbenen onder de schaafwonden zaten. Nu had ze liggen rollen naast het schrikdraad en was ze vast komen ze zitten en haar benen opengehaald aan een klein houten randje tussen paddock en sloot (deze rand houdt t zand in de paddock zeg maar). De haren waren te vinden op dit randje en draad. Bij het proberen op te staan zichzelf nog aangetikt denk ik. Ik wil hiermee aangeven dat ze zich in mijn ervaring , ook al zie je zo niks opvallends, kunnen verwonden op schijnbaar onmogelijke en banketstaaf manieren...
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, omdat ik er natuurlijk ook niet bij ben geweest.
Hij kan zich eigenlijk nergens aan openhalen en staat apart in de paddock en op de weide.