Paard zijn hoeven blijven brokken en scheuren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Paard zijn hoeven blijven brokken en scheuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 02:17

ik schrok ook best van de foto's, zelf ook al wat ellende gehad met een goede bekapper vinden.
Je hoeft geen schrik te hebben om van bekapper te veranderen, deze hoeven zijn echt te lang, als jouw smid dit niet ziet...denk ik dat veranderen de beste optie is.

De site die arabesk geeft is heel interessant

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Paard zijn hoeven blijven brokken en scheuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:12

Natuurlijk bekapper of regulier bekapper of hoefsmid. Het maakt niet uit. Ik heb een reguliere smid, maar die weet wel wat ie doet.

Welke je er ook bijhaalt ts, stel vragen en kijk naar wat ie doet en waarom ie het doet. Daar leer jr heel veel van en is handig voor de toekomst

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:29

EmptyWords schreef:
Natuurlijk bekapper of regulier bekapper of hoefsmid. Het maakt niet uit. Ik heb een reguliere smid, maar die weet wel wat ie doet.

Welke je er ook bijhaalt ts, stel vragen en kijk naar wat ie doet en waarom ie het doet. Daar leer jr heel veel van en is handig voor de toekomst


Mee eens, heb zelf de cursus natuurlijk bekappen gedaan maar laat gewoon een traditione smid komen die ik vraag niet te snijden in de straal. Door de cursus heb ik een beetje inzicht in wat ik wil zien en ik heb op deze lokatie dan ook al 3 smeden/bekappers gezien voordat ik de juiste gevonden had (bleek nog de goedkoopste ook :+ ).
Vind de hoeven van het paard van TS er ook echt te lang uit zien, zo zien de hoeven van die van mij er nu ook uit nu ze weer bekapt moeten na 3+ maanden.

Anoniem

Re: Paard zijn hoeven blijven brokken en scheuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:56

Het belangrijkste is dat je jezelf gaat verdiepen in hoe een hoef eruit hoort te zien en waarom. In het paardenwereldje/hoevenwereldje zitten er best wat rotte appels. Als je zelf kennis hebt, kan je zelf beoordelen of je wel of niet tevreden bent met het werk van een smid/bekapper.
Kijk vooral naar wat je paard aangeeft. Brokkelhoeven zijn echt een kwestie van te lange wand, en dat blijkt wel weer uit deze hoeven..
Ik heb zelf een natural balance bekapper, misschien ook een optie om je eens in te verdiepen?