Schiefel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 21:03

Hoi allemaal,

Ik heb de foto´s ook al naar mijn dierenarts geweest maar was benieuwd of mensen dit herkennen?

Sinds gisteren heeft mijn paard een bultje aan zijn been zitten. Ik weet zeker dat het er eerder niet zat. Na zijn peesblessure vorig jaar hou ik alles in de gaten.

Bij de bult zit een klein schaafwondje, het lijkt erop dat hij zich aangetikt heeft. De bult is keihard en het doet hem geen zeer. Hij loopt niet kreupel oid. Gisteren nog op wedstrijd geweest in het Z en niks aan de hand.

Aangezien ik van zijn peesblessure weet dat hij absoluut niet door pijn heen loopt denk ik ook echt niet dat hij er last van heeft.

Ohja de blessure was overigens zijn andere voorbeen en niet deze :)


Afbeelding

Afbeelding

bikkeltjes

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Bij mijn paarden en daarna thuis in het huis

Re: Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:06

Alleen je dierenarts kun je dat vertellen!!! zou die er naar laten kijken

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 21:08

Zoals er staat heb ik die inderdaad al gemaild ;)

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:00

Als ik dit zo zie lijkt het er wel op. Het komt wel vaak van aantikken en veel paarden schijnen inderdaad niet kreupel te lopen of veel pijn te hebben, maar de DA zal je idd uitsluitsel moeten geven.

Mijn fjord heeft op dezelfde plek een schiefel. Die wordt langzaam groter, omdat hij nu bij haar pees in de buurt komt gaat ze voor een röntgenfoto om te kijken hoe en wat. Toevallig heeft zij ook aan dat been peesproblemen, maar daar komt het niet van.

kimkraakman
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-18
Woonplaats: Heiloo

Re: Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:30

Had een verzorg paard die ook schiefel had, maar liep niet kreupel en reageerde niet bij aanraking.
Behalve dat ik er (uit voorzorg) niet mee mocht crossen/springen, leek hij er totaal geen last van te hebben, alleen dat het been soms wat dikker werd na het rijden.
Maar ik zou idd ook een röntgenfoto laten maken, dan pas weet je meer!
Good luck!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:03

Je laat het best op foto zetten, dan weet je het meteen. En dan kost niet absurd veel geld.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:42

Fototje kost €40. Ik zeg doen, waarschijnlijk rust en een gel die de schoeffel tot rust brengt waardoor hij zich in gaat kapselen. Als je dat niet doet en door gaat rijden, heb je kans op verdere groei naar bijv pezen toe met kreupelheid en beschadiging tot gevolg. Niet te licht over denken.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 21:58

Denk ik ook zeker niet. Heb immers net een heel traject met peesblessure achter de rug.

Maar het was toch geen schiefel maar een bult van een wondje :) het is inmiddels ook helemaal weg!

kimkraakman
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-18
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:00

Yvank_ schreef:
Denk ik ook zeker niet. Heb immers net een heel traject met peesblessure achter de rug.

Maar het was toch geen schiefel maar een bult van een wondje :) het is inmiddels ook helemaal weg!


Oef, wat fijn zeg! Gelukkig maar!