4 uur loslopen per dag genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 06:55

pol1 schreef:
Denk idd dat je als eigenaren zoveel mogelijk een statement kunt maken door de stallen te mijden die niet voldoen! Probleem is de stallen die niet voldoen staan ook vol 8)7 en zolang pensionhouders vol staan gaan ze weinig veranderen!
Ook denk ik dat eigenaren bereid moeten zijn om te willen betalen: a, voor de extra faciliteiten ( goede gedraineerde paddocks) maar b, ook voor de service die t buiten en binnen zetten met zich mee brengt! Het is echt ontzettend veel werk een 7 dgn in de wk service bieden! Ik vind dat daar financieel wat tegenover moet staan ook! Ook daar zit een probleem, veel mensen willen van alles maar liefst voor zo min mogelijk.. en dat kan ook niet!


Ja dat is absoluut waar. Het kost gewoon tijd om alles binnen en buiten te zetten.

Ik merk hier in de omgeving dat er genoeg mensen best wel willen betalen hoor: voor 2 binnenbakken, overdekte longeercirkel, solarium, spring tuin, leuke kantine. Oww en die buitenzetservice? Nee dan wordt t te duur.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:36

pol1 schreef:
Denk idd dat je als eigenaren zoveel mogelijk een statement kunt maken door de stallen te mijden die niet voldoen! Probleem is de stallen die niet voldoen staan ook vol 8)7 en zolang pensionhouders vol staan gaan ze weinig veranderen!
Ook denk ik dat eigenaren bereid moeten zijn om te willen betalen: a, voor de extra faciliteiten ( goede gedraineerde paddocks) maar b, ook voor de service die t buiten en binnen zetten met zich mee brengt! Het is echt ontzettend veel werk een 7 dgn in de wk service bieden! Ik vind dat daar financieel wat tegenover moet staan ook! Ook daar zit een probleem, veel mensen willen van alles maar liefst voor zo min mogelijk.. en dat kan ook niet!

Hier ook helemaal mee eens, ik betaal ietsje meer zelfs voor de stal waar ik nu sta tegenover degene waar ik hiervoor stond. En ja er is dan geen binnenbak of mega grote accommodatie, maar zorgen dat er weides zijn het hele jaar en de bak en longeerkraal zo aanleggen dat ze gedraineerd zijn en steeds te gebruiken zijn kost inderdaad ook veel geld. Het buiten- en binnenzetten komt er dan gewoon extra bij want dat personeel moet ook gewoon betaald kunnen worden. En dat vinden veel paardeneigenaren inderdaad een dure zaak terwijl dit net de kern van een goede stal is.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:32

Als ik dit zo allemaal lees hebben wij het wel enorm getroffen op stal. En de redelijk luxe faciliteiten én binnen- en buitenzetten. En gewoon alles voor een vast bedrag. Enige wat mijn inziens ontbreekt is dekens overdag afdoen in bepaalde periodes, maar dat is nog te overzien.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:05

paardje schreef:
Als ik dit zo allemaal lees hebben wij het wel enorm getroffen op stal. En de redelijk luxe faciliteiten én binnen- en buitenzetten. En gewoon alles voor een vast bedrag. Enige wat mijn inziens ontbreekt is dekens overdag afdoen in bepaalde periodes, maar dat is nog te overzien.


Dekenservice is vast te regelen voor een prijsje..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:37

pol1 schreef:
paardje schreef:
Als ik dit zo allemaal lees hebben wij het wel enorm getroffen op stal. En de redelijk luxe faciliteiten én binnen- en buitenzetten. En gewoon alles voor een vast bedrag. Enige wat mijn inziens ontbreekt is dekens overdag afdoen in bepaalde periodes, maar dat is nog te overzien.


Dekenservice is vast te regelen voor een prijsje..

Dacht ik ook, maar is niet zo :D. Maakt ook niet uit, onderling is veel te regelen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 4 uur loslopen per dag genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:26

Ik ben ook wel gezegend met het woonachtig zijn in de goede regio (Gelderland). Je hebt hier wel stallen waar de paarden niet of nauwelijks binnenkomen maar daar hoef je echt niet voor te kiezen. Er is meer dan ruim keuze genoeg voor stallen die veel meer vrije buitengang bieden.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: 4 uur loslopen per dag genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:56

Woon ook in Gelderland, maar goede stallen zijn schaars in mijn regio (gelderland is vrij groot).
Ik heb mijn paard destijds naar mn woonplaats verhuist maar heb daarvoor 7 of 8 stallen/plekken bekeken voordat we iets degelijks hadden. En dan dachten we iets degelijks te hebben eindelijk, blijkt dat de paarden swinters niet meer dan 1,5 uur buiten te komen. Nu verhuist, maar alsnog weer 6 stallingen moeten bekijken voordat er iets fatsoenlijke bij zat waar welzijn erg hoog staat.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 4 uur loslopen per dag genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:20

RoyceMack, Gelderland is misschien groot maar in de gebieden waar ik kom (Arnhem - Ede - Loenen - Doorwerth etc) is de weidegang iig goed geregeld, gelukkig maar.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:40

Sees schreef:
RoyceMack, Gelderland is misschien groot maar in de gebieden waar ik kom (Arnhem - Ede - Loenen - Doorwerth etc) is de weidegang iig goed geregeld, gelukkig maar.


Ben in Rha, Spankeren, Rheden, Renkum (2 plekken), Duiven en Zevenaar wezen kijken.
Ik zoek vooral iets kleinschaligs zodat je ook de kans hebt om de bak af en toe voor jezelf te hebben met een jong paard.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 4 uur loslopen per dag genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:15

RoyceMack, hmm in Rha en Renkum ken ik wel stallen met goede weidegang. In Rha ook kleinschalig. De bak voor je alleen is soms wel lekker inderdaad ;). Bij ons komt dat, verbazingwekkend genoeg met 35 paarden verdeeld over 2 weiden, eigenlijk best vaak voor. Zal wel te maken hebben met het feit dat we IN het bos zitten en veel mensen lekker het bos in gaan.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: 4 uur loslopen per dag genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:27

In het bos is wel echt vet.
Ik heb inmiddels een toffe stal gevonden, kleinschalig, weide zat, paarden elke dag buiten ook in regen en sneeuw. Gaan snachts naat binnen en als het weer snachts stabiel is blijft ie buiten. Onbeperkt hooi, voeding op maat (eigenaresse van stal heeft daar goede kijk op), mooie kudde alles door elkaar.
En uitrijmogelijkheden naar de dijk. Helaas geen mooi bos maar ik spaar voor een trailer combinatie.
Er zijn opzich wel stallen met goede weidegang maar vind ook de pensionhouder erg belangrijk, hoe is zo'n persoon en wat is de visie. En vind het kleinschalige heel fijn en gewoon mensen met een hart.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 4 uur loslopen per dag genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:11

Klinkt goed hoor RoyceMack