Paard naar buiten, bevroren grond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:57

Die van mij staat dag en nacht buiten, ze passen zich aan. :D

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:13

Met de vorst van.afgelopen dagen bleven ze bij ons ook binnen .
Ik doe dan mijn best om te zorgen dat ze minimaal 2 keer eruit komt liefst 3 keer ...
Erg vindt ze het niet om.binnen te blijven hoor met dit weer
Maar de hele winter maar 1,5 uur
Dan worden we ongelukkig

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paard naar buiten, bevroren grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:37

De mijne staan ook gewoon buiten nu (jammer genoeg nog niet de volledige dag, maar dat komt omdat mijn paard nog revalideert na een koliek operatie) kunnen ze prima mee om mijn koudbloedjes vinden de koude veel leuker dan het hete weer in de zomer :). Ze zijn wat extra voorzichtig op de stukken die ongelijk liggen, maar op de vlakkere stukken lukt het prima. Wel proberen we te zorgen dat de paddock zo glad mogelijk ligt :j

Ze staan alleen aan het hek als het hooi bijna op is, of als het écht hondenweer is (als in, hagel, gieten, ...) hoewel ik ze dan soms nog uit de wei moet plukken 's avonds :D

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Paard naar buiten, bevroren grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:43

Hier ook gewoon 24/7 buiten op 1 ha. Paddock liggen echt ijsplassen in. Mijn jonge fjord loopt er af en toe in om vervolgens gaten in het ijs te slaan en te gaan drinken. Dat terwijl in het droge weiland ontdooide waterbakken staan.
Vandaag waren ze wel volop aan het rennen in het weiland nu de grond zachter is. Met bevroren ondergrond zijn ze toch wat voorzichtiger.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:45

Die van mijn gaan ook altijd naar buiten hoor. Kreeg vroeger op de manege/pensionstal soms wel rare gezichten van mensen.. Maar zoals hierboven al eerder is gezegd, passen paarden zich zelf prima aan!

Inmiddels staan ze bij huis (stal + uitloop) en ze staan maar al te graag op de bevroren grond hoor.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:59

OleJon schreef:
bij mij gaan ze gewoon naar buiten met bevroren ondergrond als ze binnen blijven worden de risico op blesures juist groter als ze dan wel weer naar buiten mogen

Ik ben het er wel mee eens dat het risico voor blessures van de ruiter groter wordt als de paarden veel binnen staan!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Paard naar buiten, bevroren grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:36

Ja, dat is ook logisch, áls ze dan eens een keer buiten mogen gaan ze negen van de tien keer helemaal los uit hun dak, wat natuurlijk de kans op onhandige moves en blessures echt wel verhoogt.