iemand een paard met hanetred

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brandweer
Berichten: 158
Geregistreerd: 12-07-04

iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 20:30

Hallo, heeft iemand een paard met hanetred waar je wedstrijden mee rijdt of hebt gereden? Wil je je ervaringen met mij delen?


Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:53

Ja ik. Maar je zag het bij mijn paard alleen als hij uit de stal kwam of in de zware modder moest lopen. Voor de wedstrijden was het geen probleem voor mijn paard. Maar heb ook wel paarden gezien die het extremer deden.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

prugelpiet

Berichten: 12515
Geregistreerd: 20-01-12

Re: iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:54

Wat wil je weten?
Op stal staat er eentje met een vrij extreme hanentred, die heeft in het verleden ook gewoon wedstrijden gelopen.

I am because you were

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:05

gehad, geen problemen op ch, je zag het o.h.z ook niet terug

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:11

Ik ken er ook een loopt gewoon elke week dressuurwedstrijden. Flinke hanetred trouwens echt niet te missen aan beide achterbenen. Paard moet wel met beleid keren anders ligt die om.

Vriendin van mij heeft er ook een. Ook op wedstrijd. Bij haar lijkt het meer op een heel actief achterbeen. Een been heeft het meer dan het ander. Ze heeft er nooit problemen mee. Ik heb zelf wel het idee dat het in fases heftiger is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:25

HAW is puur voor het plaatsen van foto's waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden. Vandaar dat ik je topic verplaats.

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Re: iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:55

Wat wil je weten? Ik heb een tijd een paard geleased met een hanetred.. Bij hem kwam dit voort uit zijn bekken/lendenen die heel erg vast zaten. Uiteindelijk met veel trainen en behandelingen van een cranio-sacraal therapeut werd het wel beter.

Dunkeedoo

Berichten: 308
Geregistreerd: 15-12-15

Re: iemand een paard met hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:25

Ik heb er 1 gehad, vrij ernstig en met 1 achterbeen erger dan de andere. Zo wel in stap als draf zichtbaar, met goede training en behandelingen in draf niet meer (alleen als die moe was). Maar op wedstrijd altijd benadeeld en op aangesproken, ook niet officieel gestart alleen wat BB en onderling.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:24

ik heb een paard gekend met een hanetred aan zijn rechterbeen , Hij had er alleen last van als hij van stal kwam eenmaal onder het rijden merkte niks aan hem,

Hij was wel als sportpaard gefokt, dus hij was heel goed in dressuur en in het springen.

Alleen is hij afgekeurd door KWPN. Omdat hij bij Off. wedstrijden niet mee mocht doen,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker