Stok kreupel na 2 dagen weer zo goed als over??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patsy2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: groningen

Stok kreupel na 2 dagen weer zo goed als over??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 18:13

Hey lezer,
K heb even een vraagje mijn paard was stok kreupel maar na 2 dagen liep ze weer redelijk goed
Wat zou dit geweest kunnen zijn ?
Ben erg benieuwd had de da er nog niet bij gehaald want dacht wacht het eerst even af maar ze loopt nu weer prima

Iemand ideeën van wat het geweest kon zijn ?
Laatst bijgewerkt door patsy2002 op 23-10-17 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:17

Misschien een hoefzweer

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Stok kreupel na 2 dagen weer zo goed als over??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:18

Paarden met hoefzweren kunnen plots ontzettend kreupel zijn, en als het openbreekt kunnen ze ook zo weer goed lopen

PippaLuca

Berichten: 1220
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Stok kreupel na 2 dagen weer zo goed als over??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:32

Trap gehad van ander paard?

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:01

Dit had mijn paard ook zondag! Ik ging hem 's ochtends van de weide halen en opeens stond 'ie kreupel. |(
Vanaf zondag ook het stalletje in, lekker laten rusten, en nu wandelt hij weer goed. Ik durf hem nog niet zo goed te laten draven etc.. even gewoon lekker laten rusten. Dierenarts toch maar gebeld voor de zekerheid, paard moest toch nog begin november bloedtestje laten afnemen en gecontroleerd worden dus dat ook in 1x gedaan, en hij kon niet meteen iets vinden. Logisch want hij had geen last meer gisteren toen de DA langskwam. Toch wel een beetje een gek voorval.

Edit: ook uitwendig was er niets te zien, geen wondjes, geen dikke kogel of dergelijke..

HippoNatura

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-10-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:23

Ik vermoed dat die een hoefzweer heeft gehad... Als je geluk hebt en de hoefzweer zit ergens dicht bij de zool of bij de kroonrand, dan kunnen ze heel snel openbarsten.