Fysio, osteo of masseur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Django_Mette

Berichten: 1370
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Fysio, osteo of masseur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 20:09

Goedenavond :)

Even een topic omdat ik nu van zoveel kanten verschillende dingen hoor, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :=
Sinds juni heb ik een vierjarige connemararuin in mijn bezit, en ik ben echt superblij met hem. Bij de verkoper van mijn pony hebben we een nieuw zadel overgekocht wat destijds goed lag, maar zo veranderlijk als een jonge pony is, past dat al niet meer. Helaas zijn we daar te laat achter gekomen, waardoor hij nu hoofdzakelijk vastzit bij zijn schoft, het midden van zijn hals en achter de atlas. De zadelmaker heeft toen aangeraden om er iemand bij te halen die hem los kan maken. En dan kom je uit op een fysio, osteopaat of masseur, waarvan ik eigenlijk het verschil niet zie :')
De pony loopt niet kreupel/onregelmatig of iets in die trend, maar hij zit gewoon vast op die drie plekken.

Wat kan ik nu het beste laten komen, en wie zouden jullie dan aanraden? :)

Insta: @feddethebarockpinto


stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Re: Fysio, osteo of masseur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:22

uhm er zijn vaak mensen die dat allemaal doen dus en fysio en massage en osteopaat zijn ,bijv. ninge huijzer weet niet of jij daar bij in de buurt zit ,maar die komt altijd bij mij je legt dan je probleem voor ze bekijkt voelt het paard en bekijkt dan of het in de spieren of wervels zit en daar past ze de behandeling aan.
die van mij zat een keer na een val vast in de bekken ,dan past ze osteopathie toe en heeft dan vaak ook nog taping en laser,magneet therapie.
die daar op de behandeling aansluit ik ben meer dan tevreden over haar maar zo zijn er ook nog vele andere. het is namelijk zelf heel moeilijk te bepalen of het in de spieren of wervels zit;)

Diamantini pony Tattoo
M1+3 dressuur L2 +8 dressuur
L+2 springen

Django_Mette

Berichten: 1370
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 20:26

stuf schreef:
uhm er zijn vaak mensen die dat allemaal doen dus en fysio en massage en osteopaat zijn ,bijv. ninge huijzer weet niet of jij daar bij in de buurt zit ,maar die komt altijd bij mij je legt dan je probleem voor ze bekijkt voelt het paard en bekijkt dan of het in de spieren of wervels zit en daar past ze de behandeling aan.
die van mij zat een keer na een val vast in de bekken ,dan past ze osteopathie toe en heeft dan vaak ook nog taping en laser,magneet therapie.
die daar op de behandeling aansluit ik ben meer dan tevreden over haar maar zo zijn er ook nog vele andere. het is namelijk zelf heel moeilijk te bepalen of het in de spieren of wervels zit;)

Ninge Huijser is via via bekend! Geen idee dat zij dat allemaal deed! Zal het eens aan een vriendin vragen die op dezelfde stal staat als Ninge :)
Enorm bedankt!

Insta: @feddethebarockpinto

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Re: Fysio, osteo of masseur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:41

haha ja ze is behoorlijk veelzijdig geworden en ik vind ze ook echt goed merk altijd heel veel verschil als ze geweest is.
die lasertherapie is ook echt heel fijn op die manier komt ze bij spieren waar ze met de hand niet altijd goed bij kan.
ze komt bij mij 2x per jaar (preventief)
ze heeft ook een site daar kan je alles ook lezen qua behandelingen enz;)

Diamantini pony Tattoo
M1+3 dressuur L2 +8 dressuur
L+2 springen

laziezo

Berichten: 137
Geregistreerd: 17-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:44

Ik zie dat het alweer even geleden is dat je deze vraag hebt gesteld maar ik zou je graag nog even duidelijkheid willen geven over de verschillen tussen de drie therapeuten :)

Een Masseur kijkt voornamelijk naar de spieren en de optimale bewegingsmogelijkheden
een Fysiotherapeut kijkt ook naar de bewegelijkheid van de wervelkolom en andere beenderen.
Een Osteopaat is gericht op de beenderen en de organen maar slaan meestal de spiermassa een beetje over.

Heb je in de tussentijd al een keuze kunnen maken, en heeft het bij je paard geholpen?

Ken jij 't Voedingscentrum voor paarden al ?
http://www.voedingscentrumvoorpaarden.nl of volg ons op instagram/facebook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers