Paard loopt na training plots kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 12:27

oji schreef:
suikermeisje schreef:
Ik ga liever eerst op m’n gevoel af omdat ik m’n paard door en door ken. Ik weet wat normaal is voor hem en wat niet. Hij is altijd traag aan de longe. Al vanaf dat ie 3 jaar is (daarvoor was ie niet van mij). Ik zie hem iedere dag meerdere malen dus weet heel goed hoe ie wel of niet verandert.

Dit is natuurlijk onzin. Als jij je paard zo goed kent dat je geen advies nodig hebt....waarom zet je het dan op Bokt...precies omdat je wel graag de mening van anderen wilt. Doe je paard een lol en haal er kundig advies bij van een DA. Bokkers kennen je paard zo mogelijk nog slechter als de eigen DA...


Ik vroeg wat het kon zijn. Ik vroeg niet om bel de DA want dat heb ik in de OP ook gezegd.
Ik wilde de meningen en eventueel adviezen waar ik zelf niet aan denk/dacht.
Popstra schreef:
Sportarts is niet meer dan normaal in het team om je heen als je op wat hoger niveau de sport bedrijft. Is niet gelijk röntgen enz die ze maken, ze kijken naar ja paard evt buigproefje...en zo nodig behandelen. kun je veel blessures mee voorblijven


Dat doet mn Osteo al. En ik werk en rij niet in een team. Ik heb een instructeur en een DA bij nood.


Vind het altijd bijzonder dat op Bokt een paard gelijk binnenste buiten gekeerd moet worden en dat ie half dood gaat.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:29

Mijn pony had dat toen ook, die bleek vitamine E te kort te hebben. Dus vitamine en mineralen bikkels van Subli gaan bijvoeren. Toen nergens last meer van gehad

pol013

Berichten: 8964
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:30

Ik heb zelf het laatste stukje van een hardloop training ook wel eens zo kreupel als wat gelopen. Dacht dat ik iets gruwelijk gesloopt had. Volgende dag geen centje pijn en kon zo weer hardlopen. Nooit meer gevoeld.

Soms heb je van die dingen.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 12:36

Schoot zelf gister wakker met een steek in Mn bil. Nu al 2 dagen spierpijn daar :’). Heb t van Dakar overgenomen denk ik :+

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 17:26

Je kunt er weinig aan zien. Vriendje stuurde me dit filmpje. Maar duidelijk dat ie zich al wel weer beter voelt.

Ik heb ook het idee weer meer buiging in de sprong te zien dan gister. Hoefstand of manier van lopen kan hieruit natuurlijk niet beoordeeld worden.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:15

Fijn dat het weer beter gaat!

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 20:07


Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:10

Nog steeds niet veel buiging in de hak/sprong maar verder loopt hij vanuit het bekken alvast een stuk soepeler :j Het houterige is er vanaf.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:13

Ik zou hem goede in de gaten houden, en eens laten checken door de fysio. Als ik twijfels heb bel ik die, maar die kent mijn paard vanaf zijn 3e.. Ik kan meepraten over het feit dat onze paarden nu best aan de bak moeten. Iemand die je paard goed kent mee laten kijken stelt mij meestal wel gerust. Quickfit zei ik eerder al, niet mijn ding

Rocky rockt ZZZ + 1 #rockyrockt #dressage
Be yourself because an original is worth more than a copy

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 20:20

Udo2001 schreef:
Ik zou hem goede in de gaten houden, en eens laten checken door de fysio. Als ik twijfels heb bel ik die, maar die kent mijn paard vanaf zijn 3e.. Ik kan meepraten over het feit dat onze paarden nu best aan de bak moeten. Iemand die je paard goed kent mee laten kijken stelt mij meestal wel gerust. Quickfit zei ik eerder al, niet mijn ding


Osteo komt de 20e dus kijk het eventjes aan. En die heeft ook fysio en hele reutemeteut.

Ik denk ook niet dat er super veel buiging in gaat komen. Imo al wel beter maar nog niet soepeltjes genoeg om er weer op te gaan zitten.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 17:07

Het vordert nogsteeds. In stap weer mooi soepel.
Draf gaat ook beter.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:20

Da's al een stuk beter!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:45

Zit knap vast in de heupen! Waarom bel je de osteo niet om te vragen of hij/zij eerder kan komen?

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 14:19

dejong_wever schreef:
Zit knap vast in de heupen! Waarom bel je de osteo niet om te vragen of hij/zij eerder kan komen?


Omdat ik weet dat ze niet kan omdat ze dan in het buitenland zit. En ik zit met Mn werk en ik kan geen vrij krijgen buiten Mn vakanties om. Paard is vrolijk. Hij gaat vooruit en verder wandel ik met hem en vandaag zonder zadel even buiten gestapt en voelde alweer stuk soepeler aan.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:24

Suikermeisje, je begrijpt me verkeerd wat ik met team bedoel.
Als je met je paard op wat hoger niveau gaat rijden en ik vind ZZ Zwaar hoog niveau dan vraag je best wat uiterste van je paard tijdens trainingen en vooral naar een wedstrijd toe. Meeste ruiters op dat niveau hebben een team van mensen om hun heen als zijnde , goede trainer, smid, arts, osteo..... Dit alles om het paard zo comfortabel mogelijk te maken en te houden. En nee, dat hoeft geen quick fix te betekenen als je een arts laat kijken. Als je een goede treft niet in ieder geval.
Een osteo kan niet scannen, en heeft geen rontgen ogen maar in combinatie met een arts kan het wel goed samen gaan.
Sommige vinden het onzin en ieder zijn mening. Ik rij internationaal op hoog niveau en pre checken van onze paarden is de normaalste zaak van de wereld. Nogmaals, je kunt een hoop ellende voor blijven. We willen allemaal het beste voor ons kostbare viervoeter toch!?
Ik bedoel het goed en ieder zijn ding natuurlijk.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 14:40

Maar dit is nu een keer voorgekomen en verder heeft paard geen kwaaltjes oid door het niveau.

Ik heb je dan inderdaad verkeerd begrepen; excuses daarvoor.
Maar ik heb idd gewoon een goede smid die begrijpt waarom ik hem ook niet op ijzers zet. Osteo werkt samen bij dienrenartsen en als ze het niet vertrouwd verwijst ze je ook door. Dus in mijn ogen een goede Osteo.

Gezien de snelheid waarmee Mn paard is hersteld ga ik niet direct naar de dienrenarts. Als ik dat namelijk vaak zou moeten doen hou ik het wel bij jonge paarden opleiden voor de verkoop. Ik ga er niet op leeglopen en kan dat simpelweg niet betalen. Hij krijgt alle dingen die nodig zijn, tandarts etc.

Heb een supplement besteld met vit. E en selenium op aanraden van verschillende mensen. Ik denk dat het dinsdag binnenkomt dus ga het dan voeren.

Verschil voor mij als hobby ruiter en iemand die ervan moet leven is dat ik best 6 jaar de tijd wil nemen voordat ik Lichte tour zou kunnen starten en iemand die ervan moet leven kan die tijd niet nemen. Daarnaast moet ik alles zelf doen en financieren.
Het probleem wat zich nu heeft voorgedaan is denk ik een overbelasting geweest en dat ik tussendoor te weinig hersteltijd heb gegund. Daar heb ik van geleerd en na het opbouwen pas ik Mn schema erop aan en krijgt ie vaker vrij.
Voorheen had ik lange werkdagen op dinsdag en bv donderdag. Dan was ie vrij bij mij. Maar nu rijdt mijn vriend hem ook en loopt ie dus alsnog. Dan loopt ie wel op B niveau maar moet wel een ruiter dragen. Ik lever Mn vrijdag in van rijden en Mn vriend zijn dinsdag. En na een erg zware training of wedstrijd ook wat gedoseerder trainen.
Ik let op Mn paard en met rust kan die een heleboel. Ik ben nu te fanatiek geweest voor het lichaam van Mn paard.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:41

Ik vind het laatste filmpje helemaal zo geweldig nog niet, als jij dit lekker soepel vind hebben wij andere criteria. Je krijgt goede adviezen hoor, ik raad je aan eens iets aan te nemen van Anderen, want waar open je anders een topic voor?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 15:06

knollentuin schreef:
Ik vind het laatste filmpje helemaal zo geweldig nog niet, als jij dit lekker soepel vind hebben wij andere criteria. Je krijgt goede adviezen hoor, ik raad je aan eens iets aan te nemen van Anderen, want waar open je anders een topic voor?


Ik zeg helemaal niet dat die daar soepel loopt. Ik zeg dat hij vooruit gaat ten opzichte hoe het was.
Maar goed, ik geef m’n paard rust dan dat ik hem binnenste buiten laat keren. Mijn goed recht lijkt me?

Ik heb in OP duidelijk gezegd dat DA komt indien dit nodig is. Ik vind het tot noch toe niet nodig.
Ik heb om ervaringen gevraagd met zoiets, niet om hellup wat moet ik doen en moet ik naar de dierenarts. Dat kan ik namelijk zelf goed genoeg inschatten en heb ik niet 1000 mensen voor nodig.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:11

Suikermeisje, hoe gaat het inmiddels met Dakar? Gaat het beter?

Rocky rockt ZZZ + 1 #rockyrockt #dressage
Be yourself because an original is worth more than a copy

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 07:26

Hij is gister behandeld door de osteopaat. Hij loopt gewoon weer zoals eerder.

Vroeg nog aan Mn osteopaat ik het zo goed had gedaan. Gewoon even rust op de wei gegund en toen gaf zij aan dat dat prima was geweest. Zij kon er niets bijzonders meer uit opmaken.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:34

Prima toch, ik kiest ook het eerst voor rust hoor.... als je zelf kneuzing hebt door iets stoms loop je ook minder hard

Rocky rockt ZZZ + 1 #rockyrockt #dressage
Be yourself because an original is worth more than a copy

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Paard loopt na training plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:09

Voortaan meer op je intuïtie vertrouwen. Je had het dus helemaal bij het recht eind!

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kalea en 9 bezoekers