Plastic hoef clip-on

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Plastic hoef clip-on

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 20:43

https://www.facebook.com/TechInsiderUK/ ... 756975448/

Bovenstaand filmpje kwam langs op mijn facebook pagina. Ik was benieuwd of iemand hier al meer van heeft gehoord en wat jullie van het idee vinden.

Www.horserunners.com is de website.

Ik weet nog niet zo wat ik er van moet vinden. Het idee staat me geloof ik wel aan maar ik zie nog veel haken en ogen aan klitteband als systeem....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:45


eliane000

Berichten: 59
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Bunde

Re: Plastic hoef clip-on

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:02

ik ben ook HEEEL benieuwd!
zag het ook vaker op fb langs komen
ik denk wel dat het werkt, maar handig lijkt me het niet...

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Plastic hoef clip-on

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:07

Klittenband is nog verbazingwekkend stevig :')

Vraag me eerder af wat er gaat gebeuren als paard op zijn 'ijzer' stapt? Clipjes eraf gerukt ? Eerder dan de klittenband denk ik.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:14

GaelleS schreef:
Klittenband is nog verbazingwekkend stevig :')

Vraag me eerder af wat er gaat gebeuren als paard op zijn 'ijzer' stapt? Clipjes eraf gerukt ? Eerder dan de klittenband denk ik.


Volgens mij is het de bedoeling dat dat niet mogelijk is als je ze goed afstelt.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:35

Het lijkt ideaal, maar de klittenband moet je op de hoef plakken en dat is uiteindelijk schadelijk voor de hoef.
dat hebben we ervaren met kunstof plak beslag. Beschadigde na een paar keer echt de hoef.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Plastic hoef clip-on

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:18

Ja, plakken doet inderdaad de hoefwand wat stuk (oppervlakkig ?) maar als je herhaaldelijk wilt plakken is dat wel poedersuiker. Misschien iets wat je afwisselend kan gebruiken of vergangsperiodes of mensen die met hun paard ineens naar de ardennen trekken. Lijkt wel leuk voor weekje ardennen bv. En ook makkelijk herbruikbaar voor het jaar nadien ? :P Ik wacht af haha

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Plastic hoef clip-on

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:26

Ik heb ze ook besteld en wil ze gebruiken voor de trektochten die we maken, dus zo'n 10 dagen in het jaar. Ik zou ze zelf denk ik ook niet gebruiken als ik permanent hoefbescherming nodig zou hebben. Ik heb ook nog een setje hoefschoenen staan, maar dat vind ik niet ideaal als je 8 uur op een dag op pad bent, voor een buitenritje van 3 uur prima, maar een trektocht liever niet.

Helaas komen de runners te laat binnen voor mijn trektocht van dit jaar, dus de schoenen gaan dan maar mee en hopelijk volgend jaar op de runners op pad.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:30

Is het niet gemakkelijker om in het eerder genoemde topic te reageren? Daar is al veel besproken en dan blijft alles op een plaats, gemakkelijker om de meningen en later ook de ervaringen te kunnen volgen.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:10