Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 04:00

Mooi overzicht Monique!

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 06:52

Mo, ik heb maat 160, niet 150. Ik vergisde me altijd :o

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:24

Geweldig dat overzicht, maar eigenlijk triest om te lezen was er dan niet 1 zonder klachten?!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:07

Kleine correctie ik heb maat 140-150 , was backer nr 59 en heb ze sinds de 22e binnen :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:47

Ik kan de maten niet corrigeren. Maar heb het stukje voornamelijk geschreven omdat ik hoop(te) op positieve berichten.

Ik denk ook wel dat er een aantal bokkers uit dat stukje in ieder geval wel tevreden zijn over de pasvorm en over hoe hun paard erop loopt.

Ook het makkelijke aan en uittrekken door de clips zal een voordeel zijn. Het concept van klittenband is geniaal natuurlijk.

Maar een minpunt is nog duidelijk dat de beschermkapjes te dik zijn en dat zowel het klittenband als de beschermkapjes verloren worden of beschadigd raken.

En wat mij teleurstelt is dat de runners toch nog zo vaak afgetrapt worden.

Ik hoop dat de mensen die nog niets geplaatst hebben in dit topic en ze in hun bezit hebben en testen, er nog wat over willen schrijven.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 18:02

Ik heb 4 stuks maat 160. Maar ik heb het er met de volgende bekapbeurt eerst nog met mijn hoefsmid over, voordat ik een definitieve keuze maak wat ik er mee doe.

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:48

Mijn nieuwe clips zijn gisteren toegekomen. Ik had ze laten weten dat er een viertal niet goed waren maar ze hebben gewoon een volledig nieuw pakje gestuurd.

Gisteren paard ook teruggezien na meer dan een week. Oppas had me al laten weten dat er 3 covers losgekomen waren. Gisteren dan ook tot de vaststelling gekomen dat 1 sticker op de hoef weg is (misschien hangt die aan de cover, vergeten checken) en een andere is nogal beschadigd.

Dus als ik de nieuwe clips wil testen zal ik eerst weer wat installeerwerk moeten doen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:38

Ik ga over ruim 2 weken een weekje met mijn paard op vakantie naar de Hunsruck. Dan ga ik ze weer onderplakken en uitgebreid testen. Ik neem voor de zekerheid wel reserveonderdelen lijm en hoefschoenen mee. En ik doe springschoenen aan op de weide

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:45

Ben benieuwd om jullie verdere bevindingen te lezen.

Ik heb vandaag antwoord gehad van megasus. Of ik het adres wilde checken want de vervoerder had het al een week geleden gestuurd. Adres was niets mis mee. Een email dat het verzonden was heb ik nooit gehad. Afwachten dus maar weer.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:59

Ik heb bericht gehad!! Ze komen er aan.
25 april besteld.
Ben zo benieuwd! Wel even geduld nog voor mijn ervaringen, want ik ga ze pas na het weideseizoen uitproberen. Wij hebben kleigrond en ik denk dat dat geen goede combinatie met het klittenband gaat zijn. :D

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:23

25 april 2016, 2017 of 2018 ;-)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:35

:')

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:16

Monique1963 schreef:
25 april 2016, 2017 of 2018 ;-)


Haha 2018! Dus nog best vlot :D

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:23

Wist ik, ik grapte maar.

Wedstrijdje doen bij wie ze eerder zijn? Bij jou of bij mij ;-)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:51

ok, ik ben samen met megasus aan het uitzoeken waar mijn schoenen zijn. Ik heb nu div track en trace links van hen gekregen en het blijkt dat zij al op 8 juni de schoenen naar het transportbedrijf hebben gebracht. Deze hebben het op 12 juni geregistreerd. Dus Megasus is zijn belofte van de laatste twee weken van juni moeten alle oude bestellingen weg zijn, nagekomen. Het is de transporteur die er een potje van maakt.
Ik heb dus voor het weekend naar Megasus gemaild en zij hebben de transporteur aan zijn jasje getrokken en die heeft gisteren "al" het pakje verder vervoerd naar Frankrijk. Het pakje ligt nu in Béziers slechts een uur afstand van mij...

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:55

Mijne zijn binnen!
Onderkant is stevig, maar wel erg plastic (mijn zoon vindt het playmobil), de clips zijn kleiner en zachter dan ik had verwacht.
Ben erg benieuwd hoe het op maat maken gaat lukken.
Heb dus besloten nog een paar maanden te wachten tot mijn paard niet meer in de wei kan, denk dat dat beter is voor het klittenband.

Wel apart dat we de winter editie hebben, qua timing niet helemaal slim zo. Voor mij komt het dus wel goed uit!
En op mijn doos staat nog de oude naam :D dus niks rehab..

Heb nog wel hoop dat ze voor mij gaan werken, ik heb ze nodig om over te weg naar de vereniging te lopen en voor af en toe een stapritjee.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:58

Gefeliciteerd! Bij mij liggen ze nog steeds bij GLS in het warehouse, al 3 dagen en het is maar 1 uur rijden van hier...

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:10

En zonder mail, zonder telefoontje, zijn ze over het hek gepleurd. En de koerier had ook nog een vies zakdoekje en wat verpakkingsmateriaal uit zijn auto gegooid voor ons hek. Toch te idioot voor woorden die koeriers van tegenwoordig!
Kregen we een telefoontje van een koerier dat hij het pakje bij de poort had "gezet" omdat we niet thuis waren. Dat is dus gel* want we waren wel thuis, maar hij heeft niet op de bel gedrukt! En ook op dat moment niet opgebeld. Mijn vriend heeft hem teruggebeld dat dat geen stijl is, en toen zei de koerier gewoon heel bot, volgende keer rijd ik die berg niet op en geef ik het bij de tabac af! Nou ja!

Maar goed ze zijn er. Zondag gaan we Callas haar voeten bijwerken en aan de gang met de runners eronder te maken.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:02

Heb inmiddels al (hopelijk) een koper voor mijn set van 140 maar nog niet voor de 150.
Wilde ze liever in 1x kwijt maar beter zo dan helemaal niet denk ik dan haha

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:17

over een week of zo weet ik of ik er enthousiast over ben. Iedereen die dan 140 en 150 kwijt wil, pb me eventjes

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:03

nou Monique; ik lees onder mn steen in je topic mee (heb me er wel een keer gemeld overigens :p ) en gezien het ruige terrein in combinatie met de ervaringen die hier te lezen waren, ben ik bang dat ze voor jou en Callas ongeschikt zullen blijken te zijn.
Als mensen hier op het vlakke Nederlandse terrein al zo snel de runners kwijt zijn, kan ik me niet voorstellen dat ze het beter gaan doen op de ruige, stenige paden die jij voor je kiezen krijgt....zeker niet met een paard die al heel makkelijk dr schoenen en ijzers aftrapt.

Voor mij ook een reden om er niet aan te beginnen; Goliath trapt ook heel makkelijk zn ijzers eraf namelijk. Gisteren weer voor de zoveelste keer vroegtijdig een nieuwe set eronder moeten laten zetten. Gelukkig heb ik wel een hoefsmid die me aardig matst; heb een aantal keren niks ervoor hoeven betalen.
Bovendien hou ik er ook wel van om de meer technische paden te nemen.
Dan blijf ik aan het afstappen gezien de verhalen die tot nu toe gedeeld zijn in het topic.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:14

Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het gaat gaan. Zodra mijn vriend wakker is :-) het is tenslotte zondag, gaan we ermee aan de slag. Dus dat zal rond het middaguur zijn, hahahaha. Maar we beginnen er in ieder geval vandaag mee. Weet niet of we het af krijgen, maar het proces is gestart zullen we maar zeggen en dan is het afwachten.

Een heel stukje terug in het topic schreef ik al dat het voor mij al een verademing zou zijn als ze niet kapotgaan als ze afgetrapt worden. Want dat ze afgetrapt worden vind ik nog niet eens het grootste probleem. Ik heb me al zo lang moeten behelpen, een paar keer afstappen tijdens een rit is dan al hemel vergeleken bij zo beperkt buitenrijden als nu. Het belangrijkste is dat ze niet kapot gaan. Want dat is mijn grootste probleem, de kosten voor iedere keer reparatiesets of zelfs nieuwe hoefschoenen.

Hoefijzers was ik alleen heel enthousiast over de rubberen van Olovs. Vond ik helemaal geweldig. Lange levensduur. Goede demping, enorme grondspeling en blijven goed en heel lang zitten. Maar daar heeft ze toch ook twee keer eentje vanaf getrapt en de tweede keer was er echt een enorm stuk uit haar hoefwand. De hele oppervlakte was tot over de helft van haar hoef eraf. Dat vind ik het akelige van ijzers, de hoeven beschadigen extra als ze ze aftrappen.

Dus het concept lijkt me nog steeds ideaal. als ze 30 keer op een rit uitgaan is het minder grappig natuurlijk, maar een paar keer ga ik wel mee kunnen leven. We gaan het wel beleven!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:27

Bij mij gingen de megasus zetl niet zo zeer kapot maar je zag wel dat de megalock tapes kapot gingen. Het tape van de clips raakte los en ook de tapes op de hoeven leken te beschadigen, de nopjes leken wat kapot te gaan. Dit alles in ritje van 10 minuten.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:57

Uitgebreide update met foto's en filmpjes volgt nog. De eerste zit onder! Yay.

Ik ga wel de 160 proberen om te ruilen bij hun voor een kleinere maat. Ik had 1 set 160 en 1 set 150 gekocht op hun aanraden, maar als je paard 150 heeft, is 160 echt heul veul te groot.

Ik liep wel tegen problemen aan die ik al verwachtte, Callas heeft enorme platvoeten dus de achterste klipjes zitten maar nipt vast. We gaan het beleven. Eerst hoef 2 straks doen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:36

Gras asfalt, stap draf galop klein bokje blijft allemaal zitten. Foto's filmpje volgt later. HAPPY! Heb wel kanttekeningen, maar komt in verslag.