Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:19

ik reageer niet vaak meer hier omdat ik geen vertrouwen meer in ze heb maar die mail weer....zucht....wat een l*l verhaal weer!
zal wel geen griep zijn geweest maar een lekkere vakantie van onze centen _O-

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:28

Idd.. := Ben het ook een beetje beu. Voor mij alleszins een reden om nooit meer mee te doen aan zo'n kickstarter actie. :o Hopelijk is het het wachten toch nog waard..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 17:30

Er zitten overal van die lapzwanzen tussen... ik doe elk jaar mee aan kickstarter projecten en tot nu toe ging alles prima. Tuurlijk kan er best wat vertraging ontstaan, maar dit is gewoon inmiddels belachelijk. Maar geen goede afspiegeling van alle Kickstarter projecten.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:36

Ik vind het ook echt zo vervelend dat ik constant getagd word in berichten over Megasus omdat ze weten dat ik er gekocht hebt, met het idee van 'En wat nu? Wat ga je nu doen?' beetje leedvermaak achtig. Ik vind het niet meer grappig. :=

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:36

Toch vind ik het knap als ze als "particulier met een goed idee" als kickstarter bij nul zijn begonnen en nu al een goed product kunnen leveren binnen een relatief korte ontwikkel- en testperiode. Dat is niet niks. Ook al zit ik met smart te wachten en had ik ze liever gisteren dan vandaag (en inmiddels maar uitwijkend naar de hippotech glue on volgende week).

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 18:44

Dat is het 'm nu juist... het was niet alleen nog maar een idee, er waren al runners. Sterker nog, ze werden al getest op het moment dat ze de kickstarter begonnen zijn. Daarom is deze lange tijd echt belachelijk. Ik heb nog nooit in een kickstarter geinvesteerd dat zó idioot lang duurde, met zo vele irritante, nietszeggende "updates" waarin alleen maar naar uitvluchten wordt gezocht. Als je zó slecht een businessplan kunt maken, ben je mijn geld nooit meer waard. En fabrieken bouwen tussendoor... ben eigenlijk nog steeds benieuwd of dat ongevraagd van ons geld gedaan is. Zo is helpen een product op de markt te brengen niet leuk meer.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:47

Oh dat wist ik niet....

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:49

idd ik wacht met smart en blijf maar hopen dat dit het ei van columbus is voor mijn paard en voor vele paarden. Maar nu gaan ze komen met wekelijkse updates hadden ze beloofd. Dus ja beloofd is beloofd en dan moet je je update toch voll*llen. Dus dan maar met complete bulshit over een vader die zijn dochter moet verzorgen en dan niet kan gaan werken. Dude, volgens mij zit de wereld niet zo in elkaar. Als ik vroeger tegen mijn werkgever gezegd zou hebben, heb een ziek kind ik kan 4 dagen niet komen... Mwah...

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 17:51

Hebben jullie de nieuwe instructievideo gezien? Heel wat anders dan de eerste. Het op maat maken is een stuk gecompliceerder en uitgebreider dan ze aan het begin lieten zien. Ook moeten de hoeven geslepen/afgerond worden. Ik ga er niet eens meer aan beginnen, ik kan dat niet. Ik heb nu enorm spijt dat ik hier geld in gestoken heb. Ook de mijne worden direct verkocht zodra ze (ooit?) binnen komen -O-

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:04

Ik zie eerljk niet veel anders. Dat wat rond vijlen en de buitenkant van de hoef vijlen van de hoeven gebeurt veelal al bij een normale bekapbeurt. Ik zelf zie daar dus geen probleem in. Eerst hoefsmid paarde laten bekappen en daarna de Megasus passend maken. Passend maken is ook lijkt mij 1 maalig per nieuwe megasus. Dat heb ik er wel voor over als ik daarna elke keer met rijden ze hup aan kan doen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 18:06

Het is zeker wel moeilijker als de eerste video. Ik kap ermee. En ze zijn er nog niet eens. Gelukkig is er inmiddels concurrentie, ik ga kijken of daar wat interessants tussen zit.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:32

Ik zie niets anders dan dat ik had verwacht. Het rondmaken van de hoefranden is sowieso aan te raden, ook zonder schoenen of runners. Je hebt daar kleine handzame vijltjes voor.
Wij vijlen geregeld de hoeven op deze manier bij. Ook bij hoefschoenen moet je de hoef enigszins op dezelfde maat houden.

Het op maat maken van de runners gaat echt wel wat handigheid vragen en tijd kosten, maar ook dat vind ik logisch om een goed passend geheel te krijgen. Het moet per paardenhoef gebeuren, net als dat een smid ook een ijzer per hoef vormt.

Dat is niet iets wat megasus verder kan voorbereiden, dan moeten ze zoveel meer maten gaan ontwikkelen, dat zou het nog veel duurder maken. Je maakt de zool op de goede maat, daarna de clipjes en je vijlt het geheel rond (net als bij de hoef) af zodat ze goed afrollen en er minder kracht op komt als ze ergens tegenaan stoten.
Of het ook gaat werken blijft afwachten :D

En wat Daphneeej zegt, het is een keer een klus en daarna liggen ze klaar voor gebruik.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:12

Ik kijk niet meer in de updates. Ben het zo zat van ze. Ik zie het wel verschijnen en hoop dan alsnog dat het het ei van columbus is.

Ondertussen gaan we aan de gang met mijn easyboots kijken wat we daaraan kunnen verhapstukken zodat ik weer kan galopperen. Heb nu vanaf juli niet gegaloppeerd omdat ze zich betrapt omdat die easyboots groter zijn dan haar eigen voeten kennelijk. Het steekt uit. En als ze zich betrapt dan haar easyboots uittrapt. Uittrappen is nog het minst erge, maar op één keer na, zijn ze altijd kapot gegaan en moest ik de reserve/reparatieset weer bestellen.

Bah, zo jammer allemaal. Haalt een hoop lol eraf.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:25

Ik heb het filmpje gezien en zie al het gedoe er rond echt niet meer zitten. :roll: Als ik ze dan eens nodig heb, moet ik het al ruim op voorhand doen. En wat als ik ze wil doorverkopen? Als ze al op maat zijn gesneden moet je al iemand vinden wiens paard éxact dezelfde maat heeft. :=

Ik weet t niet, misschien was ik minder twijfelachtig en geïrriteerd als het product al eerder gereleased was..

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:27

Oef net filmpje gekeken, dat is inderdaad veel ingewikkelder dan het eerste demo filmpje...

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:36

Inderdaad zeg, wat een gedoe... Ik ben best handig maar dit is nog een hele klus en er zijn vijlen nodig die ik niet heb liggen...
Denk ook dat de meeste hoefsmeden niet staan te trappelen om dit te gaan doen.
Blij dat ik even heb afgewacht naar de eerste ervaringen..

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:42

Mijn hoefsmid was wel enthousiast, maar we gaan het allemaal zelf doen. Mijn vriend is handig zat en we hebben alle spullen, dus dat gaat wel lukken. Maar ik baal gewoon van alles er omheen. Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt omdat ze kennelijk nog steeds niet goed uitgetest zijn.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:47

Wat zien jullie dan wat ineens zo anders is of onverwacht is?
Wij hebben ook geen slijptol of schuurmachine en maar een vijl, maar ik verwacht dat wij het met die vijl verder wel redden. Tang, stift, schaar en hamertje zal iedereen ook wel in huis hebben. En een fatsoenlijk zaagje was in het eerste filmpje ook duidelijk dat je deze nodig had.

Het is inderdaad wel slim om het tijdig voor te bereiden en niet een kwartier voor je buitenrit. Maar dan is het verder ook klaar voor alle verdere ritten tot ze versleten zijn.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:13

Ik ben ook op zoek naar een oplossing en zat net het filmpje te kijken...

Jullie hebben het erover dat je de zool kunt gebruiken tot die "op" is.. Hoe zit dat dan met het klittenband? Je plakt dat 1 cm boven de grond op de hoef, maar een hoef groeit 9mm in een maand... Kun je die er dan af halen en opnieuw plakken? Op een gegeven moment kun je dan toch niet meer rond vijlen en plakken? Dan is de zool toch niet meer te bevestigen aan de hoef....

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:17

ik begreep dat de clips op het klittenband speling hebben qua hoogte. Op een gegeven moment komt het clipje boven het kl.b uit en dan moet je het kl.b van de hoefwand afhalen en een nieuw tapeje met kl.b er weer op plakken. Je krijgt voldoende tapejes erbij om een half jaar geloof ik mee te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:52

Jackytje schreef:
Ik heb het filmpje gezien en zie al het gedoe er rond echt niet meer zitten. :roll: Als ik ze dan eens nodig heb, moet ik het al ruim op voorhand doen. En wat als ik ze wil doorverkopen? Als ze al op maat zijn gesneden moet je al iemand vinden wiens paard éxact dezelfde maat heeft. :=

Ik weet t niet, misschien was ik minder twijfelachtig en geïrriteerd als het product al eerder gereleased was..


Met ijzers en hoefschoenen moet je ook op voorhand bedenken dat je ze nodig hebt.
En doorverkopen Tsja.. ik kan mijn ijzers ook niet doorverkopen nadat ze gebruikt zijn..

Ik vind het filmpje wel mee vallen. En voor wie niet handig is of de spullen niet heeft. Dan is er vast een hoefsmid die het wel voor je wil doen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 05:48

Hoefschoenen worden ook vaak gebruikt verkocht. Zal met deze dingen ook wel gaan denk ik, met zulke nieuw-prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:12

GamblersCup schreef:
Hoefschoenen worden ook vaak gebruikt verkocht. Zal met deze dingen ook wel gaan denk ik, met zulke nieuw-prijzen.


Dat weet ik. Maar ijzers zijn onderaan de streep alsnog een stuk duurder en die kun je ook niet doorverkopen. Dat is denk ik gewoon iets wat men moet accepteren bij dit product.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:31

GamblersCup schreef:
Het is zeker wel moeilijker als de eerste video. Ik kap ermee. En ze zijn er nog niet eens. Gelukkig is er inmiddels concurrentie, ik ga kijken of daar wat interessants tussen zit.


Heb m ook bekeken volgens mij moet je het iedere keer vaststikken met een hamer?

Het op deze manier op maat maken zou ik niet zo'n issue vinden en afronden lijkt me niet een must voor die dingen. Gewoon je paard recent bekapt lijkt me het praktischer en voldoende (al vind ik het een ideale tool om de boel af te ronden!)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:21

Niets geinvesteerd of besteld, maar ik vind het nogal wat wel updates verstellen maar niet veel anders klaarmaken dan praatjes en luchtkastelen verkopen!
overgens heb ik nog wel interesse,maar of ze ooit komen????