Blessure aan het collaterale hoefbandje

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Marloezz

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:15

Gelukkig is het met mijn paard dan minder erg. Hij was een paar dagen stokkreupel, nu zie je eigenlijk niets meer aan hem

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:48

Marloezz schreef:
Gelukkig is het met mijn paard dan minder erg. Hij was een paar dagen stokkreupel, nu zie je eigenlijk niets meer aan hem

Fijn dat hij al beter loopt ! Maar verkijk je er niet op, werkt hetzelfde als met pezen. Soms totaal niet kreupel maar de schade kan behoorlijk zijn. Dus doe voorzichtig aan !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
geld verdienen met artikelen schrijven? klik dan hier Bygg bruer, ikke murer !

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 00:09

Het is inderdaad te zien op echo, maar niet makkelijk.

Mijn paard is er 2 jaar door uit de running geweest. Ze had de buitenste en middelste collateraalbanden van het hoefgewricht rechtsachter verrekt.
Ongelukje op stal.

Omdat er in eerste instantie ook een ontstekingsreactie zat in het hoefgewricht was ze ingespoten en metacam gehad.

Met tussentijds kijken bleef ze kreupel.

Na een jaar een MRI laten maken of er niet ook iets anders was, maar daar kwam dezelfde conclusie uit. Daarna nog een jaar op paddock rust en weiderust.

Geprobeerd te voorkomen dat ze ging rennen en springen, maar dat gebeurde toch af en toe.

Het tweede jaar heb ik haar geregeld op harde volte laten draven thuis en toen ik de moed opgegeven had en voor weer een controle ging met optie voor stamceltherapie, bleken de banden eindelijk herstellende en kregen we een revalidatieschema mee. Dat ging te snel in opbouw, dus daar hebben we ook tijd voor genomen.

Nu nu 1,5 jaar weer rustig bezig met revalideren en training opbouwen.... Het moest echt van ver weg komen.