Veulen naar de hoefsmid, maar welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Veulen naar de hoefsmid, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:51

Hoi hoi,

Geen idee of het hier goed staat :x

Ik heb net een veulentje aangekocht. Hartstikke lief dier, maar natuurlijk oh zo bang :(:)
Hij komt net bij de opfok vandaan, vrij wel niks tot niets met hem gedaan.
Nu heeft hij echt verschrikkelijke hoeven, hij kan niet normaal op rust staan zo lang zijn zijn hoefjes, scheuren noem maar op.
Aangezien meneer het al dood eng vind als je aan zijn beentjes komt en hij letterlijk alle kanten op springt, zoek ik een hoefsmid met veeeeel geduld, die goed scheuren en veelste langen hoeven kan behandelen. Een hoef heeft letterlijk twee punten die uitelkaar staan. Eerlijk gezegd niet eerder zo een scheur gezien...

Nu ken ik geen een hoefsmid met engelen geduld of scheuren goed kan behandelen.
Mijn vorige hoefsmid durf ik niet te bellen aangezien hij al geen enkel geduld had met mijn volwassen ruin die soms alleen een beetje draaide.
Ik durf ook niet langer te wachten met de hoefsmid omdat de scheur al veelste ver zit.

Ik weet dat het geen pretje word voor mijn veulen en ik denk ook niet voor de hoefsmid :+

Nu heb ik een vraag is er hier toevallig iemand die mij, in de omgeving Nijmegen, een hoefsmid kan aanraden?

Groetjes!

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Veulen naar de hoefsmid, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:53

Aangezien het geen snel klusje zal.zijn gezien de omschrijving zou ik zo voor de eerste keer kiezen om er een roesje bij te geven. Kan je Daarna de band samen versterken en werken naar normaal voetjes even

succes in ieder geval!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Veulen naar de hoefsmid, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:56

Ik zou dan nu maar beginnen met het veulen leren voetjes te geven, als je geluk hebt en je hebt een slimme brave gekocht gaat hij dat snel door hebben.
En hem de hemel in prijzen als ie het goed doet.
Tja, en als je pech hebt ben je er nog wel even mee bezig.

Aangezien het anders niet echt leuk gaat worden voor je paard, de smid en jezelf.

tiwi1969

Berichten: 7630
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:58

Dat dacht ik ook, gewoon je eigen hoefsmid en de veearts tegelijk laten komen, dan kan de veearts verdoven en de hoefsmid bekappen en samen met de veearts een behandelplan voor de scheur maken.

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: Veulen naar de hoefsmid, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:02

Ja dat lijkt mij misschien wel het slimste ja!

Ben al bezig met hem voetjes te leren uiteindelijk deed hij het goed, hem de hemel in geprezen en meteen hem weer terug gezet.