Natural Ballance bekappen .

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 23:02

Net voor de kerst schreef ik een Topic over wie er ervaring had met Natural ballance bekappen. Toen had ik al een afspraak staan op 30 December met Eline , helaas moest ik die afspraak verzetten omdat het erg slecht weer was en mijn pony's op de weiland staan en wij niet echt uit de wind konden gaan staan . We hebben toen een andere afspraak gemaakt en die was vandaag.

Eline stuurde me een berichtje dat zij 10 minuten later zal komen . Ik had Eline nog nooit gezien , ik had haar alleen maar 2 keer aan de telefoon gesproken . Toen Eline aan kwam rijden zwaaide zij al vanuit haar auto ! ( en ik zwaaide netjes terug!) . Het klikte gelijk tussen ons . Ik vertelde over mijn pony's.

Omdat het hier de laatste paar dagen veel had geregend konden we niet in de paddock van de weiland gaan bekappen , het was hier en daar wel erg modderige in de paddock . Toen zijn we aan de voorkant van de paddock gaan staan , wel aan de straat kant .

We zijn met de ruin begonnen , de merrie stond in de paddock vast . Eline vertelde mij wat ik moest doen en zij begon met bekappen. Het ging echt super goed met die ruin van mij . ( dat was voor heen wel eens veel anders geweest ) In alle rust deed Eline haar werk en dat heeft heel goed gewerkt ! Wat mij ook op viel is dat het bekappen vrij vlot was gegaan .

Toen was de merrie aan de beurt en de ruin ging terug in de paddock . Alleen die rust die we bij de ruin hadden werd nu verstoord door veel auto's die er voor bij kwamen rijden . De buurman tegen over de weiland was aan het over verhuizen en reden daar af en aan met auto of ze brachten een halve volle grote aanhangwagen mee . Met kasten / banken en klapperende plastic er op . Niet echt heel fijn om dan door te gaan . Dus we hebben de merrie weer terug gezet in de paddock . Eline komt volgende week weer terug om de merrie alsnog te doen .

Dit was voor mijn eerste keer dat ik mijn pony op natural ballance liet bekappen . Dat is mij super goed bevallen ! Op naar de volgende keren van Natural ballance bekappen !

skibby

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-11-13

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:01

Wat leuk dat je hier over verteld . En ook een verstandig besluit om je merrie niet meer te doen op die dag !

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:09

Eline is een super vrouw. Heel kundig en zeer geduldig.
Als ik Smid nodig heb is het ook Eline die komt.
Kan namelijk zelf bekappen. Heb de opleiding gevolgd Natural Balance hoofcare. Maar als ik beslag nodig heb tijdelijk of andere moeilijke dingen vraag ik Eline.
Maar beslag

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 20:50

Ja Eline is echt een super vrouw . En met heel veel geduld .Wat Eline gisteren had bereik met mijn 2 tinkers dat was echt geweldig . En dat zelf bij de 1ste keer ! En we waren niet al te lang bezig geweest !

skibby

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-11-13

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:54

Is Natural Ballance Hoofcare anders dan bij gewoon bekappen ?

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:01

Ik ben ook tevreden met eline en al haar extra service. Zelf mijn oudje kan zij doen terwijl die vroeger met 2 man, praam op en hoef vast geklemt aan een tang op 3 benen ervandoor ging en dan hebben we het over een c pony van 26 :+
Pony is inmiddels 38 en door haar manier van bekappen en de manier van houden en voeren die zij me heeft aangeraden is mijn pony beter dan ooit!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 16:38

Ik ben ook tevreden over Eline en zeker van haar service. Ik stond er echt van te kijken dat zij mijn tinker ruin (3.5jaar) heel goed kon bekappen en dat voor de eerste keer .De ruin ging niet eens omhoog, bij mijn vorige smid deed die dat vaker omhoog komen . Eline was zelf veel sneller klaar met bekappen dan de vorige smid.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:01

Eline is de enige hoefsmid die ook beslaat die ik ken die het been onder het paard houdt en dat scheelt een hoop, als je Been naar zij trekt of te hoog houdt kan dat irritatie veroorzaken bij paard en is vervelend gedrag.

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:02

Dat komt omdat de knie die draai niet kan maken.
Eline kan goed onder het paard werken dat is erg fijn.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:48

Eline trok de benen van de ruin niet al te hoog of op zij . Dat heeft goed gewerkt bij hem .

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Natural Ballance bekappen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:53

Bij Natural Ballance hoofcare trekken ze de benen niet al te hoog op of naar op zij. Ze kijken goed naar de pony . En hebben veel geduld .Mochten ze een been terug trekken , dan pakken ze later weer de been op .