Aantikken

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyUrsy

Aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 00:50

Onze pony tikt met het buiten rijden in draf met haar achterhoeven tegen haar voorhoef aan. Ik heb het in de bak tijdens de lessen nog niet gehoord (meer verzameld).

Ze is net bekapt, de hoefsmid hoopte dat het hierdoor op zou lossen, maar dat is dus niet zo. Ze had ijzers onder, maar omdat we nu niet meer zo vaak buiten rijden mag ze nu zonder. Verzamelen is waarschijnlijk het toverwoord, maar het is toch ook wel heel lekker voor haar om eens door te draven.

Morgen op de manege ook maar eens vragen of we hier iets mee "moeten", maar heeft iemand de gouden tip voor ons. Je kon het net voor ze bekapt werd ook aan haar achterhoeden zien. Misschien toch beschermers aanschaffen??

Ik hoop niet dat hier al veel topics over zijn, ik kon ze niet vinden met de zoekfunctie.

Mona81

Re: Aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:48

Mijn paard doet dit ook. Voorheen met rijden, nu alleen nog in "ontspanning", met aan de hand lopen bijvoorbeeld. Bij hem is het een kwestie van slechte bespiering, vooral in zijn rug. Hoe betere bespiering hij kreeg, hoe minder het werd. De mijne draagt altijd springschoenen, met rijden, losgooien en wandelen, omdat hij anders aan de voorkant zijn bal weleens opentikt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie