hoefijzers net eronderuit, wanneer weer springen?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LaraPluis

hoefijzers net eronderuit, wanneer weer springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 17:11

hallo bokkers!
ik heb nu bijna 3 maanden een nieuw paard en ik heb haar gekocht met hoefijzers voor, de achterse zijn er 12 weken geleden afgehaald. ik heb geen ervaring met ijzers, en ik vind het meestal niet nodig dus ik heb met mijn hoefsmid overlegd en nu zijn ze eraf :) ik ben heel erg blij want nu ben ik ervan af, maar ik was net begonnen met springtraining, nu weet ik dat de hoeven nog te zacht zijn, maar wanneer kan ik weer beginnen? en moet ik nog ergens op letten? asfalt enzo snap ik ook wel.
en heeft er nog iemand een goed spring trainingschema? Olympia heeft 5 jaar lang bijna niks gedaan en is nu alweer een heel stuk op conditie! nu heb ik balkjes gehuppeld, maar nog niet echt gesprongen. ze loopt dressuurmatig alweer prima (ze liep Z) en springen liep ze wedstrijden in de B maar dat is 5 jaar geleden

alvast bedankt! groetjes

Sim

Re: hoefijzers net eronderuit, wanneer weer springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:12

Waarom zou je niet kunnen springen? En hoe kom je erbij dat de hoeven te zacht zouden zijn?
Mijn paard staat in de zomer rondom op ijzers maar zodra het seizoen over is gaan ze er af. Maar ik rijd gewoon door hoor en spring er gewoon meteen mee.

kleinvosje

Re: hoefijzers net eronderuit, wanneer weer springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:21

Kijk naar je paard en hoe ze loopt en aanvoelt. Als je geen verschil kunt merken, kun je prima springen!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie