Hoefbeenbreuk hersteld, en dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siskaah
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-12

Hoefbeenbreuk hersteld, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 15:32

Mijn paard is net hersteld van een hoefbeenbreuk rechtsvoor. Na 6 maand stalrust en 4 weken in de weide te hebben gestaan kan ik langzaamaan weer beginnen met rijden. Ik snap dat ik rustig aan moet doen, maar heeft iemand enig idee wat ik precies moet doen? Longeren? Of juist niet? Erop zitten of juist aan de hand lopen? Helluupp

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:30

Wat fijn dat je weer met je paard aan de gang mag..
Heeft je DA je bij de laatste controle geen opbouw schema meegegeven? Ik denk dat ik er voor zou kiezen om eerst met het paard aan de hand rechte stukken te stappen. Als dat goed gaat rustig aan onder de man stappen en draven.. Longeren zou ik niet direct voor kiezen als je je paard aan de hand en onder de man onder controle kunt houden.
Maar belangrijker dan de mening van Bokkers is het advies van je DA. Die heeft je begeleidt tijdens het herstel en de aangewezen persoon voor advies..
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 25-08-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:31

siskaah schreef:
Mijn paard is net hersteld van een hoefbeenbreuk rechtsvoor. Na 6 maand stalrust en 4 weken in de weide te hebben gestaan kan ik langzaamaan weer beginnen met rijden. Ik snap dat ik rustig aan moet doen, maar heeft iemand enig idee wat ik precies moet doen? Longeren? Of juist niet? Erop zitten of juist aan de hand lopen? Helluupp


Vraag je DA om een opbouwschema