Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:57

Ik heb sinds vrijdag coolpacks van shires :) bevallen prima.


_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:07

Het zit hier (plek lijkt me duidelijk :P ) dus de plek is een beetje lastig voor een gewone 'pees' ice pack: (sorry voor de vieze benen, trok hem zo uit de paddock).

Afbeelding
Afbeelding

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:09

Deze is vrij groot (onze size) die komt daar wel. Ice pack gaat om het hele been.


Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:31

Top ik heb ze ook besteld, alleen dan die voor om de kogel. Thnx voor de tip!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:06

Hoe gaat het hier met de paarden?

Die van mij lijkt toch weer goed te lopen. Aan de longe op het harde niks meer te zien, onder het zadel had ik het idee in het begin wat te voelen. Ze staat nu nog even stil, vrijdag met haar naar de tandarts, dus dan laat ik nog even voor de zekerheid buigproefje doen. Heb het idee dat het vanuit haar knie rechtsachter kwam. Aangezien ze daar drie jaar terug ook een blessure heeft gehad, ben ik bang dat die weer opspeelt. Maar goed, ze was in anderhalve week wel heel erg hersteld, dus zie het wel positief in. Vrijdag maar even afwachten. Anders is het gewoon echt tijd voor haar pensioen en moeten we het gewoon alleen bij bosritjes laten :)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:19

Fijn dat het beter gaat :)

Hier gaat het opzich wel goed! Hij loopt niet meer kreupel ofzo en vaak is been dun. Maar af en toe wordt been nog wel wat dik helaas.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:41

Dat blijf je in het begin ook nog wel wat houden denk ik Yvank. Het weer speelt ook wel mee hoor!

Die van mij heeft linksvoor altijd nog wat overvult, trekt ook niet meer weg. Pony is natuurlijk al wel 21, dus niet zo gek meer dat het niet helemaal meer mooi weg trekt.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:53

Ja dat denk ik ook wel ja!

Hebben er hier mensen ervaring met seawalker? Ik denk dat ik daarheen ga als we weer mogen opbouwen. Het zit voor ons ook om de hoek dus dat is wel fijn :j

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:05

Yvank, niet meer gereageerd, maar helaas geen ervaring met een seawalker. Wij hebben hier wel vlakbij een paardenzwembad zittten, daar hoor ik altijd goede verhalen over.

Wij zijn vrijdag nog even bij de dierenarts geweest. Moesten sowieso even voor gebitscontrole heen, maar toch even een buigproefje gedaan en bleek dat ze toch linksachter niet helemaal lekker liep. Lijkt uit de knie te komen, maar ze was er niet echt kreupel meer op. Moet nog even rust houden en dan van het weekend even weer kijken. Maar hoefde me geen zorgen te maken gelukkig!

Hoe gaat het met iedereen zijn paardjes?

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:19

De mijne mankt in vrijheid niet meer. Helaas wordt hij terug frisjes waardoor hij eigenlijk te veel loopt in de weide. Eigenlijk moet hij nog 2 maanden rusten.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:31

Gelukkig dat het wel mee viel :)

Mijn paard haalt beetje gekke fratsen uit := hij had gerold in zijn stal en toen zat die vast. Snee boven zn oog, wondje aan zn achterbeen :+

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:32

Met die van mij niet goed. In November wordt die ingeslapen of gaat die naar de slacht. Rotte is dat ik tot 1 november zelf weg ben. Dus wil het graag nog uitstellen tot dat ik afscheid heb kunnen nemen, maar de novacam slaat niet aan en hij heeft al de max hoeveelheid gehad.. had gehoopt dat hij met de novacam weer iets 'opgelapt' werd. Weet nu niet zo goed wat te doen..

Fijn dat het niet zo erg was!!

When was the last time you did something for the first time?

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:34

Oh jeetje! sterkte ermee

Wij gaan 17 oktober weer naar de kliniek terug ben heel benieuwd.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:38

Wij mogen heel rustig weer opbouwen!
20 min onder het zadel stap en draf alleen rechte lijnen de eerste maand en dit opbouwen naar in de 2e maand 30 min waarvan stap en draf gelijk en beide kanten een rondje galop, over 2 maanden weer terug en als de echo dan helemaal goed is mogen we weer opbouwen naar Z1 niveau.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:19

Fijn om te horen Yvank! Ik vond het in het begin echt heel spannend, veel te bang dat ik weer wat voelde en deed dan echt nog voorzichtiger dan het schema van de dierenarts!! Hopen dat ie zich een beetje gedraagt onder het zadel!

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:25

Ja dat snap ik! Nou ik ben bang van niet :+ dus hij gaat in overleg met de dierenarts eerst seawalken en dan ga ik er daarna op. Zodat die al een beetje energie kwijt is de eerste paar keer. Want hij ontploft al compleet als ik er na 2 weken vakantie weer op wil dan longeer ik vaak eerst even :=

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:26

Ja precies! Mag die al wel weer meer naar buiten of ook nog niet?

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:30

nee helaas, liefste gewoon op zijn kleine paddock. Maar dat vindt die echt heel erg vreselijk inmiddels. Dus hij gaat nu op een iets grotere paddock met een A pony welsh als vriendje zodat die niet zo eenzaam is. Maar helaas op de grote wei mag nog niet.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:55

Yvank_ schreef:
Wij mogen heel rustig weer opbouwen!
20 min onder het zadel stap en draf alleen rechte lijnen de eerste maand en dit opbouwen naar in de 2e maand 30 min waarvan stap en draf gelijk en beide kanten een rondje galop, over 2 maanden weer terug en als de echo dan helemaal goed is mogen we weer opbouwen naar Z1 niveau.



Dit schema heb ik ook ongeveer aangehouden. Begin augustus mocht ik beginnen draven, in september opgebouwd en sinds oktober een rondje galop erbij. Nu zitten we op 15minuten losstappen, 15 minuten draven en 3x een rondje galop. De galop heb ik nog niet beide kanten gedaan, enkel de goede kant.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:29

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan :) , galop was altijd verrweg zijn beste gang :=

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:15

Yvank_ schreef:
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan :) , galop was altijd verrweg zijn beste gang :=


Ik durf nog niet echt rijden, hij loopt wat rondjes gewoon netjes aan de teugel en probeer lichte tempowisselingen te doen en wat overgangen. Maar nog geen zijgangen en meer verzameling. Ik weet niet goed wanneer dit kan/mag.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:19

Oh ik mag dat ook nu absoluut nog niet.. Alleen rechte lijnen, geen kleine wendingen, voltes vermijden, hooguit een grote. Na 2 maanden als de echo dan goed is kunnen we voorzichtig het meer opvoeren. Maar ons oude Z niveau is nog ver ver weg :=

Wisboooo
Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:59

Hoi!
ik schrik toch wel als ik al jullie berichtjes lees over hoe erg een pees blessure kan zijn.
Hier een paard met al 2 weken een dik voorbeen vooral aan de achterkant/het midden, donderdag komt de DA.
Vorig jaar heeft hij aan dat been een soort van peesontsteking gehad en deze zomer gespoten voor enschauch.
Hij loopt er niet kreupel op en het is niet warm, na het wandelen op het harde is het niet dunner sinds een paar dagen doen we erijden klei op maar ook dat maakt geen verschil ( dit geldt hetzelfde voor koelen)
Als ik jullie berichtjes lees komen bepaalde dingen me wel bekend voor maar hoop het natuurlijk niet :(

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:25

Yvank_ schreef:
Oh ik mag dat ook nu absoluut nog niet.. Alleen rechte lijnen, geen kleine wendingen, voltes vermijden, hooguit een grote. Na 2 maanden als de echo dan goed is kunnen we voorzichtig het meer opvoeren. Maar ons oude Z niveau is nog ver ver weg :=

Yvank, hoe gaat het inmiddels met je paard? :)

Hier 3 maanden boxrust en 2x daags stappen erop zitten na een check ligament blessure. Nu in dubio hoe verder..
Met moeite had ik toestemming gekregen om haar na 3 maanden weer op de paddock te zetten. Mits ze zich rustig houdt en op vlakke ondergrond. Dit gaat dus nooit gebeuren met een pony die graag rodeo doet in de paddock. Op stal blijft ze wel mega rustig!
Los op een verhard afgezet stukje?
Toch los op de drassige zand paddock?
Op stal houden voor de zekerheid, aangezien ze daar toch rustig staat. In combi met 1x daags stappen?
Of misschien binnen houden en stukjes stappen ohz (in de bak) voor iets meer afwisseling, zodat de beweging wel gecontroleerd is?
Ze is in april uitgerekend, dus de aankomende maanden staan absoluut nog niet in het teken van opbouwen naar actief rijden. Ik vind het alleen zo sneu voor dr dat ze alleen maar binnen staat. Daarbij is 2x per dag wandelen eigenlijk geen optie meer nu ivm werk.. (werk en mijn pony staan op 60km afstand vanaf mijn huis)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:30

Ja het gaat echt super goed inmiddels!

We gaan donderdag zelfs weer op concours! Nog geen Z hoor haha, we doen een L proefje. Maar ik neem inmiddels ook weer zijgangen en alles mee en rijden nu gemiddeld 45 min.

Ik heb dus om die reden die jij noemt van begin af aan al paddock gedaan maar dat kan je natuurlijk niet meer veranderen! Normaal zou ik zeggen misschien beetje sederen eerste paar keer. Maar dat kan niet met de dracht denk ik.

Is ze op harde rustiger? Drassig zou ik niet meteen doen. Dat is niet heel bevorderlijk. Persoonlijk zou ik denk ik nu toch een scan maken dan weet je ook waar je het over hebt namelijk. Want stel ze gaat nu uit dr plaat en wanneer je scan hebt ik het nog niet goed dan is het wel heel moeilijk te bepalen of dat nu komt van de rodeo of toch nog niet.

Mijn paard ging dus met opbouwen onder het zadel ineens naar rodeopaard. Maar daar was op de scan helemaal niets van zichtbaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers