Paard kreupel, graag meedenken

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chezshir77

Paard kreupel, graag meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 20:16

Ik heb bij mij op stal een paard staan, die is eigendom van de staleigenaresse. Zij rijd door omstandigheden op dit moment helemaal niet. Eigenlijk word er helemaal niet naar dit paard omgekeken momenteel. Ik heb Lucky, maar verzorg hem ook ((bij)voeren, poetsen, stal uitmesten want op hem ook nog rijden heb ik geen tijd voor), omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen als ik Lucky lekker sta te poetsen en hij me met zijn puppyoogjes staat aan te kijken. Ze staan overigens maar met zijn 2tjes op stal daar, en zijn echt net een getrouwd setje.
Maar goed. Dit paard is al een tijdje enorm toe aan bekappen, zijn hoeven zien er niet uit, en er zat zelfs een rand op zijn hoef, aan de onderkant, wat normaal vlak hoort te zijn. Met het naar wei brengen van dit paard viel het mij een aantal keer op, dat hij een beetje kreupel liep. Aangezien ik de eigenaresse van het paard vorige week pas eindelijk voor het eerst heb gezien (kom er sinds mei) heb ik nog niet gedurfd het gelijk aan te snijden, maar ik heb het wel aan de eigenaresse van Lucky gezegd, zodat zij het kon doorgeven (zij heeft vaker contact).

Nu krijg ik net te horen van de eigenaresse van Luckydat dat andere paard echt kreupel loopt nu en dat ze denken dat hij gevallen is. Hij zou een warme knie hebben.
Nu denk ik dat door langdurig slecht lopen vanwege die slechte hoeven, zijn been gewoon verkeerd belast is en hij daarom nu echt kreupelt. Ik betwijfel of hij gevallen is, hij maakt zich nooit zo druk, heb hem nog nooit zien rennen. Wat denken jullie, kan ik gelijk hebben?
Zijn eigenaar heeft aangegeven dat als het niet deze week over is, ze de dierenarts laat komen. Ik denk echter dat hij nu echt heel rap bekapt moet worden.

Hoe breng ik dit, morgen zie ik ze voor de tweede keer en wil niet gelijk als een betweter overkomen maar heb echt met deze schat van een boerenpaard te doen!

Persevero

Re: Paard kreupel, graag meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:07

stoute schoenen aan en gewoon zeggen. dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat je uit moet vallen. de Da zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde doen

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-10 11:39

Ik heb het uiteindelijk gezegd en de hoefsmid is nu geweest. Hij heeft in iets scherps gestaan kennelijk... gaat weer over als het goed is

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:53

Goed dat je het toch gezegd hebt.. Het paard zal je wel dankbaar zijn. Fijn dat het weer goed komt met het paard hoewel nageltred wel iets is wat je goed in de gaten moet houden.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-10 20:51

Aukelizzy schreef:
Goed dat je het toch gezegd hebt.. Het paard zal je wel dankbaar zijn. Fijn dat het weer goed komt met het paard hoewel nageltred wel iets is wat je goed in de gaten moet houden.

tja, ik zal dat zowieso wel doen,hopelijk de eigenaar ook

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie