Ik weet niet of het hier goed staat maar ik had een vraag, Ik heb een shetland hengstje van ongeveer 1.5 jaar. Wat kan ik het beste doen wat beweging betreft en wat is goed voor hem ? (denk aan longeren wandelen etc.) Ik hoor graag wat van jullie.
Inderdaad, ik zou gewoon lekker met hem gaan wandelen, misschien wat simpel grondwerk (netjes meelopen, halthouden als jij het wilt, etc). Succes ermee!
lekker in het weiland laten staan met soort genootjes..voor de rest nog niets mee doen,je kan er een keer een borstel overheen halen of een stukje wandelen maar meer niet,het is nog een baby..geen volwassen paard
**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**
Ja dat dacht ik al ik poets hem wel af en toe en verder loopt ie lekker in de wei en af en toe een keertje lopen aan de hand. Bedankt voor de reactie's
misschien kun je tips en adviezen op deze website vinden www.jongepaarden.com Wij hebben hier bewegingadviezen en dergelijken op staan. Hoop dat je er iets aan hebt.
Oh those blue eyes, All they ever did was tell a million lies
wij gaan regelmatig een stukje met die van ons wandelen over de weg en door het bos zodat hij gewent raakt aan verkeer e.d. Gewoon aan halstertje. Longeren e.d. is te belastend op deze leeftijd.
niet te lang en zoveel mogelijk rechtuit dus wandelen, naast de fiets of als handpaard. Longeren is een grote belasting (ga maar eens op een rondje rennen). Ik wil nog wel eens een enkel keertje opvoedend met ze vrijwerken en soms doe ik wat grondwerkoefeningen als ze over me heen willen lopen.
Doe met mijn 1,5-jarige veel wandelen en daarbij af en toe beetje vd, soms wat simpel grondwerk.. Zet m ook vaak gewoon in de paddock en ga er dan bij staan, beetje knuffelen en aanrommelen..
Wandelen is idd echt ideaal! Paard leert namelijk alvast wennen aan een heleboel dingen, ging met die van mij al naar buiten dak m net een week had (toen was ie half jaar oud) uiteraard wel samen met een oudere pony én nadat we het erf al 10000x in de rondte waren geweest en ik had vastgesteld dat ie vrij stoïcijns is... Maar heb intussen een 100% bomproof paard, is alleen maar handig alsie over een paar jaar ohz en voor de kar naar buiten gaat