Mijn 20-jarige haflinger heeft haar pezen overbelast. Waarschijnlijk doordat ik in de vakantie ineens meer ben gaan rijden en zij nogal druk is (understatement

Nu was de DA 2 weken terug op stal, en hij merkte op dat ze haar pezen behoorlijk overbelast heeft. Ik vertelde dat ik, afgezien het feit dat ze de laatste tijd wat stijfjes uit stal komt, niks aan haar merk. Met rijden is ze heel vrolijk, en ze wil heel graag en heel hard. De DA zei dat dat het karakter was, en dat ik haar in de gaten moest houden.
Eind van het verhaal, 6 tot 8 weken rust, 10 dagen Prednison-achtig iets smeren, en verder die 2 maand ong. wandelen aan de hand. Want onder het zadel kon ik beter niet doen, en draven zeker niet voorlopig. Dus zo gezegd, zo gedaan, ik wandel een aantal keer per week met haar. En dan niet 10 minuutjes ofzo, maar echt wel 3 kwartier. Maaar! Nu komt ons probleem. Ze zit zo vol energie! Ze heeft al moeite met normaal stappen, ze dribbelt zo'n beetje naast me. En als ik haar op de wei zet, dan draai ik me maar gauw om, want ze gaat echt in volle galop de wei in. Schuin door de bochten, nog een rondje extra, en dan gaat ze staan eten. Dat is toch niet echt goed voor haar pezen lijkt me..
Beetje stomme vraag misschien, maar wat moet ik nu doen om haar wat rustiger te krijgen?? Op stal laten staan is voor mij echt geen optie. Alleen in de wei eigenlijk ook niet, dan hinnikt ze naar haar vriendje. Ze krijgt heel weinig voer, ongeveer 2 handjes met een mix van spelt en muesli voor haar eczeem. Ik kan ook niet elke dag met haar gaan wandelen, want ik woon doordeweeks op kamers. En de DA zei ook dat ik zo'n 3x per week moest wandelen.
Of moet ik haar gecross en drukte maar zien als een teken dat ze zich gewoon goed voelt? Ik ben zo bang dat ze, als ik na die 8 weken weer ga rijden, zo weer haar pezen overbelast heeft.
Meer mensen met zo'n stom paard?