Meerdere vragen over natuurlijk bekappen?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Soraya85

Meerdere vragen over natuurlijk bekappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 15:39

Ik verdiep mij al een tijdje in Natuurlijk Bekappen en ben daar eigenlijk wel positief over.
Nu vraag ik mij een aantal dingen af:
- zijn er mensen met minder goede ervaringen met natuurlijk bekappen?
- hoevaak bekappen jullie natuurlijk?
- Wie kan mij iemand aanraden die Natuurlijk Bekapt zodat ik het zelf eens kan ervaren voordat ik de cursus begin? (iemand die ook shire en minishetjes doet, in de omgeving van tilburg)
- In mijn wei/paddock heb ik zand/gras/modder/tegels en nu wil ik nog iets van puin/steentjes of iets, wie heeft goede ideen over wat ik daar het beste voor kan gebruiken?

8nnemiek

Re: Meerdere vragen over natuurlijk bekappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:44

Ach, ik zeg altijd, het maakt niet uit of je natuurlijk bekapt of traditioneel bekapt.. er is maar één goede manier van bekappen. Het werk van een goede natuurlijk bekapper is vrijwel identiek aan het werk van een goede traditioneel bekapper.
Je moet alleen uitkijken dat je geen slechte (nat. of trad.) bekapper tegenkomt.

Een cursus bekappen kan nooit kwaad, zo kun je leren om de gezonde hoeven van je paard in de tussentijd zelf bij te houden totdat de bekapper weer komt.

Een stukje betegelen bij de stal is altijd goed. Kunnen ze ook droog staan als het modderig is buiten :)

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

timokyana

Re: Meerdere vragen over natuurlijk bekappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:48

ik volg hier even mee ivm dezelfde interesses ;-)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 16:07

8nnemiek schreef:
Een cursus bekappen kan nooit kwaad, zo kun je leren om de gezonde hoeven van je paard in de tussentijd zelf bij te houden totdat de bekapper weer komt.
Een stukje betegelen bij de stal is altijd goed. Kunnen ze ook droog staan als het modderig is buiten :)

Ik ben het met je eens dat de cursus vast geen kwaad kan, maar als ik er toch vanaf zie om op een natuurlijk manier te bekappen, is een andere cursus misschien geschikter?
De paarden hebben al 150m2 betegeld, hier staan ze graag. En we rijden ook regelmatig over verharde ondergrond en dit doen ze prima. Maar zou graag een pad (track) of iets van puin willen, maar vraag me af of dit niet te scherp/gevaarlijk is.
En mischien zijn simpele kiezels wel te glad?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 16:10

timokyana schreef:
ik volg hier even mee ivm dezelfde interesses ;-)

Gezellig :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie