Dikke achterbenen..

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ireen_

Dikke achterbenen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 15:32

Mijn paard haalde ik vandaag uit het land met 2 dikke achterbenen, van de kroonrand tot de kogel. Het was ietsjes warm, ze heeft geen koorts (37.0). Liep een beetje stijfjes in draf de eerste rondjes, maar zeker niet kreupel. Na even lopen was de zwelling al veel minder.
Ze staat net als alle andere paarden hier op stal nog gewoon 24/7 op het land, het land is wel aardig nat, dus mok zou niet zo onlogisch zijn. Maar gek genoeg kon ik geen enkel mokplekje vinden op 1 van beide achterbenen. Alleen haar kroonrand en hoefballen zijn erg week, maar niet open of beschadigd. Natuurlijk kunnen het zulke kleine mokplekjes zijn dat ze nauwelijks zichtbaar zijn, maar dan nog vind ik het toevallig dat beide benen tegelijk dik worden. Ik houd haar goed in de gaten, als het morgen dikker is of zodra ze verhoging krijgt bel ik uiteraard direct de dierenarts.
In haar voer is niks veranderd, ze krijgt niks bijgevoerd. Ik heb haar nu met betadine gewassen en goed met sudocreme ingesmeerd.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of een verklaring hiervoor? Misschien een virusje ofzo..? Of zou je dan meer moeten merken?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie