wie snapt het?

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ValentinoG

wie snapt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 20:08

Wie snapt het?
Paard zet been sterk neer galoppeert doet alles maar loopt kreupel linksachter en tegen mij had te DA gezegd dat zijn spier vast zat kan dat?
het is al ongeveer 3 maanden zo.

Niekj_Jente

Re: wie snapt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:10

tja als de veearts dat zegt kan het toch kloppen ;)

☆♡▪K & M▪♡☆

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:15

je geeft zo weinig informatie dat we er niks mee kunnen... als er een spier vast zit kan ik me toch indenken dat je da iets heeft gezegt over het oplossen?

Stapper-de-Stap, we zijn die peesblessure kwijt???!!! :D

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:19

Waarom vertrouw je je dierenarts niet gewoon?
Hij stelt een diagnose en dan ga je op Bokt aan vreemden vragen of het wel KAN wat de DA zegt??!!

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 20:51

Akhal_Teke schreef:
Waarom vertrouw je je dierenarts niet gewoon?
Hij stelt een diagnose en dan ga je op Bokt aan vreemden vragen of het wel KAN wat de DA zegt??!!

sjezus wat aardiger kan ook hoor..
ik vraag of het kan dat een spier vastzit en een paard toch sterk zijn been neerzet

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 20:51

Mjay schreef:
je geeft zo weinig informatie dat we er niks mee kunnen... als er een spier vast zit kan ik me toch indenken dat je da iets heeft gezegt over het oplossen?

ja ik zie verder ook niks anders gebeuren ik weet ook niet wat ik nog meer kan zeggen dat is het?
en de DA heeft niks over het oplossen gezegd..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:03

Ik begrijp het ook niet helemaal..is die spier verkrampt? Heb je helemaal geen behandelplan van je DA gehad? Ik zou dan toch eens verder kijken. Misschien kan een fysio of ostheopaat je verder helpen. Als dit al drie maanden duurt zonder verbetering zou ik toch meer duidelijkheid willen hebben.
Om op je vraag terug te komen:
Het zou misschien best kunnen dat je paard de "vastzittende" spier niet gebruikt bij het neerzetten van het been in de galop maar juist met het optrekken van het been. Spieren hebben een tegenhanger en samen maken ze een volledige beweging, simpel gezegd (agonisten en antagonisten)

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:06

kan hoor. bekken kan scheef zijn o.i.d.
maar dat zou je wel goed kunnen behandelen

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 12:10

Aukelizzy schreef:
Ik begrijp het ook niet helemaal..is die spier verkrampt? Heb je helemaal geen behandelplan van je DA gehad? Ik zou dan toch eens verder kijken. Misschien kan een fysio of ostheopaat je verder helpen. Als dit al drie maanden duurt zonder verbetering zou ik toch meer duidelijkheid willen hebben.
Om op je vraag terug te komen:
Het zou misschien best kunnen dat je paard de "vastzittende" spier niet gebruikt bij het neerzetten van het been in de galop maar juist met het optrekken van het been. Spieren hebben een tegenhanger en samen maken ze een volledige beweging, simpel gezegd (agonisten en antagonisten)

oke dankjewel!, ik weet als enigste dat zijn spier vastzit en verder heeft de DA geen behandelplan gezegd dus ik wist niks

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:07

Dan zou ik de DA eens vragen wat je nu moet doen..Ik denk dat het met alleen afwachten niet goed komt. Een "vastzittende" spier moet je toch door oefeningen (en behandeling) weer soepel maken. Is het je eigen paard of een verzorgpaard?

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 13:59

Aukelizzy schreef:
Dan zou ik de DA eens vragen wat je nu moet doen..Ik denk dat het met alleen afwachten niet goed komt. Een "vastzittende" spier moet je toch door oefeningen (en behandeling) weer soepel maken. Is het je eigen paard of een verzorgpaard?

ja ik heb een andere DA gebeld hij komt morgen kijken en dan zie ik het verder, je hebt inderdaad oefeningen nodig om een spier los te krijgen en het is mijn eigen paard

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:15

Heel verstandig dat je een andere DA laat komen. Ik ben benieuwd wat hij erover zegt. Laat je het nog weten?

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 14:20

Aukelizzy schreef:
Heel verstandig dat je een andere DA laat komen. Ik ben benieuwd wat hij erover zegt. Laat je het nog weten?

ja zal ik zeker doen!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:34

Een paard kan belastingskreupel en bewegingskreupel zijn. Als er een spier vastzit, hoeft een paard geen pijn te hebben als hij zijn been stevig neerzet, maar kan hij wel pijn hebben bij het naar voor of naar achter bewegen van het been.

Idd goed dat je er een andere DA bij haald! Een fysio kan je misschien ook wel helpen. Een goede DA kan je er eventueel een aanraden.

Nothing lasts forever but the earth and sky

[IM] Slaap lekker lieve schat!

natwolters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:35

Anders eens een "second opinion" bij een andere DA vragen? *D

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 16:18

hij heeft een spuitje en pijnstillers gekregen en volgende week op de foto en dan weten ze precies wat het is.. DA wat ik nu heb is 1 week weg dus het wordt afwachten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie