Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:03

Gm op marktplaats ofzo alleen grote maten of maat 0 en niet in de directe omgeving (ivm passen).
Jammer :/
Zal morgen bellen naar de winkel of zij er hebben liggen.

Leef en laat leven.


GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:39

Verdoven om te bekappen en castreren tegelijk lijk mij een slecht idee. Bekappen na castratie is niet echt hygienisch en ook niet optimaal om aan een paard zijn benen te hangen als zijn balzak net op gesneden en genaaid is.. hoe langer verdoving hoe meer risico's. Ik heb mijn paard enkele dagen voordien bekapt zodat hij alle tijd had om te herstellen zonder extra gepruts. De stralen zien er droger uit, das top, houden zo! Die diepe spleet gaat er niet binnen enkele dagen uitgroeien natuurlijk ;) bekappen en straal proper snijden zal ook nog extra helpen :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:07

GaelleS schreef:
Verdoven om te bekappen en castreren tegelijk lijk mij een slecht idee. Bekappen na castratie is niet echt hygienisch en ook niet optimaal om aan een paard zijn benen te hangen als zijn balzak net op gesneden en genaaid is.. hoe langer verdoving hoe meer risico's. Ik heb mijn paard enkele dagen voordien bekapt zodat hij alle tijd had om te herstellen zonder extra gepruts. De stralen zien er droger uit, das top, houden zo! Die diepe spleet gaat er niet binnen enkele dagen uitgroeien natuurlijk ;) bekappen en straal proper snijden zal ook nog extra helpen :)

Thnx voor je mening.
Rechtsachter ziet er nat uit maar hij was in een plas gaan staan op de poetsplaats waar een paard voordien afgespoten is geweest.
Morgen weer naar stal. Zal van de voorvoetjes ook foto's maken dan.

Leef en laat leven.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:11

Nandos: ik meen dat hoefschoenmaatje een klein beetje in jouw buurt zit? Bokker Delphi geloof ik..... misschien kun je haar laten komen? Zij heft volgens mij oa scootboots maar nog vele andere merken, die ze altijd uitgebreid test alvorens on de passervice op te nemen

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:45

Tijdens een wandeling is deze foto gemaakt. (Heb hem bijgesneden)
Zie je ook duidelijk een voorhoefje op.
Toevallig de slechtste achtervoetje staat erop.
Afbeelding

Edit
Van een andere foto tijdens diezelfde wandeling
Toevallig ook rechtsachter en linksvoor, maar van de zijkant gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Leef en laat leven.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:15

Maartje1990 schreef:
Nandos: ik meen dat hoefschoenmaatje een klein beetje in jouw buurt zit? Bokker Delphi geloof ik..... misschien kun je haar laten komen? Zij heft volgens mij oa scootboots maar nog vele andere merken, die ze altijd uitgebreid test alvorens on de passervice op te nemen


Thnx voor de tip, ga me eens inlezen!
Dan kan ik hopelijk weer samen met m'n meisje over de kiezelpaden, is nu echt niet leuk helaas.. :(:)

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:11

Bij Equischoen kun je ze bestellen, en retourneren als ze niet passen of een andere maat nodig is. Ze vallen inderdaad niet klein uit.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:06

Eerste keer hoefjes zelf getrimd.
Tips uiteraard welkom.
Wil sowieso een cusrus volgen ook.


Heb van de voorste voeten geen FOTO gemaakt maar die waren er niet slecht aan toe.

Mijn smid heeft de foto's gezien en vond het er al goed uitzien. Hij zei dat het volgende keer vast beter en vlotter zal gaan.

Ohja standfoto zou ik nog vergeten

Afbeelding

Leef en laat leven.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:45

Niet slecht! Vast ook lekker hard :P
Nog genoeg steunsel over hoor haha. Zie je ook aan die mega diepe groeve tussen straal en steunsel. Kan ie wat langer wennen he :)
Linksachter lijkt beter gedaan dan rechts, meer gelijkmatig, kan ook aan de foto liggen hoor..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:49

Linksachter is idd beter maar was ook minder slecht zal ik maar zeggen.
Hard waren ze idd best wel. En dacht gelezen te hebben dat witte hoeven makkelijker waren hahaha

Ik heb kevin bacon hoofsolution besteld voor de Rotstraal maar nog niet ontvangen helaas. Donderdag besteld bij walho maar nog geen verzendbericht ofzo gekregen.

Leef en laat leven.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:48

Nou dat scheelt dan niet veel hoor die witte hoeven vs zwarte :P

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:44

De hielen zijn nog wat hoog vind ik, maar misschien vertekenen de foto's. Verder netjes

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:23

Nandos schreef:
De hielen zijn nog wat hoog vind ik, maar misschien vertekenen de foto's. Verder netjes

Dat kan best hoor, ik haal liever niet teveel in eens eraf.

Linksachter
Zouden kwartierboogjes helpen voor die samengeknepen hielen??
Afbeelding

Rechtsachter
Afbeelding

Qua stand vind ik de voorste ook erg hoog lijken en toch kunnen die hielen niet veel korter.

Afbeelding

Leef en laat leven.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:09

Ik zou hem rustig aan dit gevoel laten wennen en dan over een week of 3 weer iets er af halen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:22

Wou sowieso niet elke week eraan zitten

Leef en laat leven.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:12

Ik vind het een onduidelijke foto om zo te stellen

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:25

Indestal schreef:
Ik vind het een onduidelijke foto om zo te stellen
van welke?
Kan morgen nieuwe maken

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:00

De Kevin bacon hoofsolution is aangekomen.
Echter staag de gebruiksaanwijzing er niet op.

Dus hier een extra vraagje
Welke behandeling moet ik doen?
Printscreen van de site:

Afbeelding

Leef en laat leven.

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:04

Aangezien ik het wat omslachtig vond om een heel nieuw topic aan te maken voor een simpele vraag waarop jullie volgens mij wel kunnen antwoorden stel ik hem even kort hier.

Wat houd binnendoor bekappen in? Ik ben het hier op het forum al regelmatig tegengekomen maar heb nergens gevonden wat dat nu juist is.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:17

Art_Ificious ik zou gaan voor 'rotstraal zacht en nat'. Je gaat vooral moeten zorgen dat eender welk product diep genoeg gaat! Dus diep in die middelste straalgroeve en niet zo een beetje oppervlakkig smeren. Meestal spoel ik rijkelijk met de isobetadine, of heb een alcoholoplossing als het geen open rotstraal is. Isobetadine flessen hebben zo een makkelijk tuitje dat je tussen de straal kan ploppen en dan goed spoelen. Als hij het toelaat, met een steriel compres tussendoor de groeve halen. Zo openplooien, de eindjes vasthouden en dan erdoor trekken zeg maar. Hoe meer vuil er uit is hoe beter.

Zijn hielen kunnen ook zeker lager, maar doe het maar rustig. Hij heeft veel zool en steunselmateriaal dat er nieet vanzelf af komt bij hem. Op zich kan je dan een stukje door de zool raspen aan de hielen. Ben er zeker van dat die op termijn even hoog zullen zijn als zijn straal :) Voor zijn straal wat breder (en gezonder vooral, dat is belangrijker dan een mega straal) kun je alvast behandelen, werken aan zijn hielen zodat de straal uiteindelijk contact maakt met de grond en vooral veeeeel beweging! En natuurlijk geen rommel voeren. Weet niet of kwartierboogje veel invloed heeft op de straal in die zin :)

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:20

Skyla, hangt er beetje vanaf welke streek je woont :')
Er wordt meestal mee bedoeld dat 1 zijde van de hoef langer wordt gelaten dan de andere, bv bij een knie die op slot springt. Dan ga je de hoefwand aan de binnenzijde (mediaal) inkorten en aan de buitenzijde (lateraal) lang(er) laten. Ik ben zelf nog niet echt overtuigd van de werking ervan, en wat het doet op lange termijn ?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:23

Nu de stralen schoongesneden zijn zal het diep gaan zeker geen probleem worden. :) er zijn nu niet echt losse flapjes aan.

Skyle,
Binnendoor bekappen wordt gedaan.bij patella fixatie. Al heeft mijn vorige smid toen gezegd dat het maar tijdelijk kan omdat de pezen ook anders belast worden. De hoef staat immers scheef op de grond dus andere belasting op banden en pezen

Leef en laat leven.

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:29

Ik heb dat woord hier eigenlijk nog nooit gehoord, vandaar dat ik het vroeg.

Ik las dat men het vooral zoals jij zegt toepast bij problemen met de knieƫn maar ook bij x-benen. Maar dan kwam ik er maar niet aan uit welke kant dan korter gezet moet worden. En heeft het dan ook effectief iets van resultaat?

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:23

Je moet ook zeker niet te veel van de hoeven afhalen in 1 x ! Juist heel goed dat je in gedeeltes de hoef wilt verbeteren. Anders ga je veel te hard van stapel en een grote standverandering doet meer kwaad dan goed...

Wat betreft de rotstraal ; zacht en nat zou ik ook doen. Even kijken hoe het resultaat is na 1 week. Heb je al gekeken voor medische hoefschoenen? Mocht de rotstraal zo hardnekkig zijn kan je je daar misschien eens in verdiepen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:14

Wat is het verschil met gewone hoefschoenen?

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys en 21 bezoekers