nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:44

Ik kom even binnen vallen.

Ik heb de easyboot epics voor mijn mini. Maar nu zijn ze iets te ruim als hij net bekapt is, dus ik wil daarvoor kijken of de pads een oplossing zijn.
Nu zie ik dat je soft medium en hard hebt, welke is handig om te gebruiken om de ruimte wat op te vullen?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:51

De ruimte aan de zijkant vul je niet op door een pad onder de zool te leggen, dan moet je iets langs de zijkant doen. 2 maten er op na houden of zelf de hoeven wat bijhouden is simpeler :D

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:36

Als de schoenen niet draaien is iets te ruim niet erg.
Heb ik bij 1 pony ook. Maar blijven altijd zitten en draaien nooit. En ik houd de hoeven iedere 2 weken bij. Maar voor iedere pony de perfecte maat is moeilijk. Zeker omdat je in de kleinste maatjes weinig keus hebt.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:26

Weet iemand welke maat Renegade Vipers er overeenkomen met de Renegade Classic maat 0? Ik weet dat ze iets anders vallen, ik kom er niet uit! De maat 0 zit nu prima, maar ik ben aan nieuwe toe en ik wil graag een dichte achterkant ivm stokjes en steentjes die in de Classic blijven steken.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:23

lotje5lotje schreef:
Weet iemand welke maat Renegade Vipers er overeenkomen met de Renegade Classic maat 0? Ik weet dat ze iets anders vallen, ik kom er niet uit! De maat 0 zit nu prima, maar ik ben aan nieuwe toe en ik wil graag een dichte achterkant ivm stokjes en steentjes die in de Classic blijven steken.


Mijn Quarter heeft ook 0 en van de vipers 125x125

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:14

dank!!!!!! Delphi 2!!

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:22

Hallo, ik kom na jaren geen schoenen meer gebruikt te hebben weer eens dit topic binnen vallen. Door verandering van stal zijn mijn pony's hoeven harder gesleten de laatste tijd en daarbij nieuw buitenrij gebied met veel steentjes op de wegen maakt dat ik zijn hoefschoenen weer uit de kast heb gehaald. Wat ben ik blij dat ik ze de afgelopen jaren toch niet verkocht heb.

Ik twijfel echter of ze nog wel echt goed passen. Het zijn easyboot gloves, ik krijg ze met wat moeite wel goed aan en ze blijven ook goed zitten tijdens het rijden. Maar ik vind ze tot vrij hoog op de hoef zitten en ik twijfel of ze bij de hoefballen niet zullen gaan schuren, maar dat is een kwestie van goed in de gaten houden.
Ik zal wat foto's laten zien.

Voor:
Powerstrap eraf gehaald om goed te kunnen zien hoe hij zit en blijkt zo ook makkelijker aan te gaan en goed te blijven zitten. Nu ik de foto's bekijk zie ik misschien ook wel wat het probleem is, zijn voorhoeven lijken wat te steil voor de schoen.

Afbeelding

Afbeelding

En achter:

Afbeelding
Afbeelding


Verder even zitten kijken wat er allemaal nieuw is in de hoefschoenen wereld sinds ik niet meer opgelet heb. En kwam ik de scootboots tegen. Die zien er ook erg interessant uit. Hoe zijn die te vergelijken met de easyboot gloves?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:25

Je hebt duidelijk ruimte bij de teen en ze zijn idd te hoog.
Zijn de hielen niet te hoog ??

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 05:41

Er zou idd wel iets van de hielen af kunnen, maar niet echt veel. Ga ik wel doen binnenkort.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:58

Beste mensen. Ik heb al heel wat van dit topic hier gelezen. Vandaar uit komt er meer en meer een vraag op, maar gaat over ander soort hoefschoenen. Zou ik hier de vraag kunnen en mogen stellen? Is een heel verhaal hoor.....

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:35

Aanvulling, het gaat eigenlijk over wel of geen hoefschoenen voor mijn paard? En dan welke?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:49

Sure laat maar weten waar je mee zit, dit topic is ene meer algemeen hoefschoenen topic geworden dan alleen de easyboot merken

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:00

Dank je wel xxVon. Sorry voor het lange verhaal:

De vraag gaat over mijn merens paardje Polie (zucht). Polie (13 jaar) mijn broddelschatje heeft altijd wat en een dik jaar geleden een blessure gekregen links achter in de kogel (collateraal bandje). Volgens dierenarts opgelopen op de weide.
Helaas diagnosticeerde een andere dierenarts dan de mijne (die van mij was op vakantie) het in eerste instantie als een hoefzweer. Zodra paardje goed was mochten we weer rijden. Het zou gaan om een hoog zittende hoefzweer. Gelukkig hebben wij heel erg voorzichtig gedaan toen ze goed was. Noem het een gevoel. Dus toen eigen dierenarts kwam wist hij dat het hoger zat en waarschijnlijk kogel. Foto gemaakt hier bij ons op locatie en diagnose blessure collateraal bandje was gesteld. Geduld en langdurige genezing zou alles weer goed doen komen.

Toen Polie weer goed leek en wij voorzichtiger optimistisch werden stond ze van de een op de ander dag kats kreupel rechts achter. Met spoed dierenarts laten komen. Leek hem de knie te zijn. Medicatie gehad, ontstekingsremmers en advies rustig aan doen. Gelijk waar ik bijstond heeft hij beste osteopaat van Frankrijk gebeld die binnen 6 weken op het erf stond. Zijn diagnose was dat Polie een enorme val heeft gemaakt, vermoeden van verstuiking van knie (spronggewricht) en paardje stond helemaal uit het lood. Hij heeft half uur intensief behandeld en zijn diagnose was: “gaat lang duren, maar komt goed”. Dit herhaalde hij toen hij zag dat ik erg sceptisch keek.

Polie hadden we al van de ijzers gehaald bij diagnose collateraal bandje, want Polie valt erg gemakkelijk op de gladde wei vanwege de ijzers en haar onstuimige gedrag. 6 Weken later kwam de osteopaat terug. Wouw, paardje was wel al heel erg verbeterd. Nog een keer is ze helemaal behandeld en wederom gaf hij aan dat collateraal blessure volgens hem helemaal over was (hij bevoelde de kogel en gebied daar op een bijzondere manier). Alles in dat gebied voelde net als 6 weken ervoor gewoon heel erg goed, zei hij.

Heel erg voorzichtig, stapje voor stapje mag ik aan de hand gaan opbouwen. Maar, paardje loopt erg gevoelig op blote voeten hetgeen waarschijnlijk komt door het schokken dat haar pijn doet knie/ kogel(?) hoeven? Hierbij moet ik opmerkingen dat Polie al vanaf zeer jonge leeftijd nooit graag op het harde wil lopen. Mijn andere paard van 22 jaar heeft nooit graag op zandgrond willen lopen en alleen maar op het harde. De Nederlandse dierenartsen hebben altijd bij beiden paarden de schouders opgehaald en het als volstrekt onbelangrijk gezien. Veel paarden blijken voorkeuren te hebben.

Nu de vraag wat is wijsheid? Laten we Polie op blote voeten (lastig want ze loopt erg gevoelig op het harde), doen we ijzers (nadeel risico op uitglijden groter op de wei) of doen we hoefschoenen?
Ik heb zoveel rond gezocht dat ik door het bos de bomen niet meer zie en in overleg met mijn Franse smid besloten heb om haar voorlopig zonder ijzers te laten en te gaan revalideren in de berm.

Nadelen van hoefschoenen
vind ik:
1. Jullie verhalen in dit topic van paarden die een of meerdere schoenen verliezen, die gaan draaien etc;
2. Het lastig is om gelijk de juiste maat te vinden. Ik kan niet zomaar heen en weer blijven sturen per post want van NL→ Fr gaat goed omgekeerd gaat te vaak de verzending fout en komt niet aan. Te duur grapje (€ 400,-- + want heb er dan 4 nodig).
3. Jullie verhaal dat ik elke week zelf hoeven moet bijvijlen (ga ik niet doen, want daar ben ik niet toe opgeleid). De smid zal elke 6 weken bekappen. Pas sousis (geen probleem).
4. Er zijn smeden in Nl die hoefschoenen erg slecht vinden voor paarden en de meest afschuwelijke foto’s laten zien op hun website tot en met ontschoening toe. Moet er niet aan denken, want we hebben al problemen genoeg hier met Polie die altijd alles wat er kan gebeuren ook treft en altijd wel iets heeft. Een kneusje dus.

Voordelen van hoefschoenen zijn, dat als het werkt en ik de goede maat kan vinden en schoenen die gemakkelijk aan te trekken zijn, ik hoop en vermoed dat Polie vanwege het opvangen van de schokken van de schoen (schok dempend vermogen) , gemakkelijker op het harde kan lopen, minder risico heeft op uitglijden op de wei daar ze daar op blote voeten loopt.
Dat gemakkelijker lopen is hier met al die rotspaden wel belangrijk. Dan kan ik beter revalideren, want op dit moment loopt ze alleen lekker in de berm en daar soms zelfs huppelend in een drafje naast me. Maar die rotssteentjes daar gaat ze heel traag op lopen en lijkt dan echt pijn te hebben.
Dus vanwege het idee van hoefschoenen ben ik me inmiddels een maand aan het oriënteren. Eerst dacht ik aan de cavallo’s maar K.F van Hoofwear heeft me dit afgeraden. Het absorberend vermogen is erg laag en als ik Cavallo’s koop dan moet ik er ook nog een binnensok bij kopen vanwege risico op pijnlijk hoefballen (ICM pads). Hij schreef me dat de De Equine Fusion all terrain en All Terrain ultra dat beter doen http://www.equischoen.com/nl/Equine-Fusion-All-Terrain (heeft erg veel maten en het lijkt minder belangrijk om de hoeven zeer goed bij te houden, 1x in de 6 weken is genoeg).

N.a.v dit topic heb ik ook nog deze hoefschoen gezien die per paar wordt gekocht en waar ook gesproken wordt over absorberend vermogen van de schokken:
https://www.france-marechalerie.fr/delt ... _gQAvD_BwE . Dat past dan weer in dit topic. Wat weten jullie van deze schoen?
Is hij goed voor onregelmatig rotsachtig modderig terrein? Heeft hij werkelijk schokabsorberend vermogen of is dit een reclame iets (net als bij de cavallo’s)? Is het een schoen die gemakkelijk aangaat, en niet losgaat of draait (Polie is een enorme paniekvogel, dus de schoen moet echt goed zitten).

Kunnen jullie mij helpen en adviseren wat jullie nu denken wat wijsheid is. Bloot? IJzers? Hoefschoenen? Voor de kosten hoef ik de ijzers niet te laten want smid is vriend en wij betalen hier voor vierkant beslag € 50,-- per paard en bekappen € 20,--. En zo ja als het gaat om de hoefschoenen, welke adviseren jullie dan?

Als het gaat om de knie en collateraal bandje en wat Polie heeft daar wil ik geen advies over, want daarin volg ik echt adviezen van de osteopaat die hier is geweest en als de beste van Frankrijk geldt. Deze man heeft in mijn ogen, al het onmogelijke klaargemaakt, want ik had 3 maanden geleden nooit verwacht dat ik ooit nog met Polie aan de hand zou kunnen gaan wandelen, zo slecht was ze. Ik was er van overtuigd dat het euthanasie zou worden. De osteopaat komt binnen 3 maanden weer terug, want 2 weken geleden gaf hij aan dat we nu 3 maanden moeten wachten met weer een behandeling.

Het is een heel verhaal. Maar we komen van zo verschrikkelijk ver dat ik het goede wil doen om Polie, al is het maar aan de hand, weer te laten bewegen. Het gaat me dus niet om een algemene discussie waarin voor het een of het ander wordt gepleit vanuit allerlei principes. Ik vind alles goed en sta achter alle principes. Mij gaat het nu dat ik, graag met jullie hulp het beste vind voor Polie en zolang de keuze werkzaam is hier in Frankrijk (ver van alles af).

Mocht het zo zijn dat hoefschoenen inderdaad schokken opvangen waardoor paardje gemakkelijk weer over de weg kan dan bood ik het liefste iemand uit Nederland met echt verstand van zaken, hier een gratis vakantie aan in de caravan, die dan hier komt met hoefschoenen zodat we hier op ons gemak kunnen passen en weten of het ook allemaal werkt en past.

Dank jullie wel al voor het lezen. Ik zit hier echt mee in mijn maag.... ;(

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:00

De schoen van de 2e link is precies hetzelfde als de cavallo, wordt alleen veel in groothandels voor smeden verkocht. Deze schoen heeft dus ook weinig schokdemping.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:23

Dank je wel Delphi 2 voor je antwoord. Ken jij de schoen van de 1ste link en weet jij of die wel schok dempend is? En hoofwear is dat een betrouwbaar adres? De man kwam goed over in de mail en ik ben blij met zijn advies!
De schoen van de tweede link valt in ieder geval voor mij definitief af!

Ik heb gisteren een vraag zien staan over de biodyne die ik gebruik heb maar die vraag is verdwenen. Ik heb gebruikt: Biodyne korrels van Ravene https://www.decathlon.fr/complement-bio ... 12584.html
In een later stadium heb ik aan een andere dierenarts de vraag gesteld of de biodyne korrels de nierproblemen hadden kunnen veroorzaken c.q verergeren. Zij gaf aan dat Hercule niet het eerste paard is dat een acute nierkoliek laat zien op biodyne, maar dat er waarschijnlijk wel al iets aan de hand was en de biodyne dan het laatste (gevaarlijke) zetje geeft. Tevens dat de andere dierenarts de nierproblemen niet onderkent had volgens haar (dat klopt) en dus de nierkoliek fout behandeld heeft waardoor hij bijna dood was.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:30

pien_2010 schreef:
En hoofwear is dat een betrouwbaar adres? De man kwam goed over in de mail en ik ben blij met zijn advies!

Hij heeft ongetwijfeld veel kennis maar qua verzending en retourneren/contact laat hij wel eens een steekje vallen. Eigen ervaring, maar ook uit de direkte omgeving.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:15

De schoen uit het eerste linkje heeft zeker veel demping is een veel verkochte schoen. Ik werk veel samen met Hoofwear, ik ben passer voor ze en het is een betrouwbaar adres. I.d.d. wil retourneren en contact krijgen wel eens lastig gaan, ik haal alles op dus persoonlijk heb ik daar geen last mee. Maar ik weet wel dat het altijd goedkomt en wordt opgelost.

Maar ik wil wel even met je meedenken, als je mij foto's stuurt op hoefschoenmaatje@gmail.com

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:43

Ik heb de Equine Fusion All terrain gehad en die zijn inderdaad erg mooi dempend, er zit een dikke zool onder die meegeeft maar wel stevigheid heeft. Hoofwear heb ik goede ervaringen mee, kan soms iets lang duren maar komt altijd goed.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:15

Wouw wat drie fijne posts. OK ik ga vandaag de 4 hoeven proberen op karton te krijgen en als die droog zijn dan scan ik ze in en stuur dit op per mail. Dan heb ik een idee van de maat. Het is vandaag mooi weer dus kan als paardje mee wil werken.
Enne Delphi2 ik meen het serieus overweeg eens of je een gratis vakantie wil bij ons op het terrein in de zomer in de caravan. Partner en kinderen zijn ook welkom want we hebben ook nog een tentje voor de kinderen. Dan zouden we hier kunnen passen en dan heb je een gratis vakantie die je betaalt met de dienst van de pas service. voor alle duidelijkheid ik betaal natuurlijk de schoenen hé!!

xxVon hoe lang heb je met die schoenen gedaan? Hoe vaak moest je de hoeven bekappen, raspen etc? Hoe gemakkelijk of moeilijk gingen ze aan en uit? Hoe zit het met gevaar van verliezen onderweg of dat ze draaien en flapperen (want dan wordt het een experiment met gevaar van leven). Hoe reageerden de hoeven op die schoenen? Etc....ik wil graag alles van je weten :=

Mag ik jullie al heel erg bedanken voor het meedenken _/-\o_ , jullie maken me nu echt blij want hoefschoenen is een onderwerp waar ik helemaal niets van weet.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:37

pien_2010 schreef:
xxVon hoe lang heb je met die schoenen gedaan? Hoe vaak moest je de hoeven bekappen, raspen etc? Hoe gemakkelijk of moeilijk gingen ze aan en uit? Hoe zit het met gevaar van verliezen onderweg of dat ze draaien en flapperen (want dan wordt het een experiment met gevaar van leven). Hoe reageerden de hoeven op die schoenen? Etc....ik wil graag alles van je weten :=


Ok ik zal kijken of ik zo volledig mogelijk kan antwoorden. Ik heb er 2 jaar mee gedaan en nu net vorige week verkocht aan iemand anders voor een tweede ronde. Ze zijn erg slijtvast.
Bekappen voor de Equine Fusions vallen wel mee, de schoenen zijn vrij vergevingsgezind in de maten, ze kunnen ongeveer tot een cm verschillen zonder problemen (dit is bijvoorbeeld anders dan de Easyboot Gloves en de Renegades, deze zijn van plastic en geven dus niet mee, daar gaan de maten heel precies)
De Equine Fusions kan je echt meer zien als een schoen. Aan en uit gaan in het begin wel lastig, vooral omdat de schoen dan nog stijf is, door gebruik worden ze soepeler en is aandoen/uitdoen makkelijker. Ik ben ze nog nooit verloren, de schoenen zitten vrij hoog, maar zijn erg zacht dus ik had nooit irritatie plekken, flapperen doen ze gelukkig niet.

Nadelen van de Equine Fusion all Terrain.. Ze begonnen bij mij te draaien, maar ik neem aan dat ik niet de enige was en ze hebben nu de Equine Fusion All Terrain Ultra uitgebracht die dat draai probleem niet meer heeft. Alleen mijn voorschoenen draaide, want die voeten zijn bij haar rond (130mmx130mm). Mijn pony loopt vrij nauw aan de achterkant dus daar veegte ze het klittenband open, maar met de All Terrain Ultra heb je bandjes bovenop het klittenband, dus dat moet geen probleem meer zijn (zoiezo geen probleem als je paard niet nauw loopt).
Aangezien eht zo'n schoen is, vond ik schoonmaken vrij lastig, ook bleven de schoenen lang nat. Mijn man was niet zo blij als ik deze naast de verwarming ging drogen in het huis, want ze ruiken wel erg naar natte hond (paard). Ze nemen niet enorm veel water op (werden niet extra zwaar) maar meer door dat het water niet zo goed kan verdampen omdat het 'de binnenkant van de schoen is'. Ik heb nu de Renegade Vipers, en aangezien dat hard plastic is, scrob je het schoon en dan zijn ze bijna direct droog, maar die zijn niet dempend.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:20

xxVon, als ik jouw goed begrijp dan zou ik moeten gaan voor de all terain ultra, want ik geloof dat mijn Polleke ook vrij ronde voeten heeft voor. Het nadeel van de all terain ultra is dat je ze per paar moet bestellen en ik geloof dat mijn paard de hoeven wel onderling wat verschillen.
Wat gebeurt er met de ultra als je door het water gaat? Beter niet doen, of maakt dat niet uit? En modder? Het drogen is niet zo'n probleem hier. Dat kan in de schuur na schoonmaken en in de winter leg ik ze wel voor de kachel zo nodig, want we zijn al blij als we ooit nog 2x per week kunnen rijden. Dus tijd zat voorlopig om te drogen.
Over de maat zal Delphi2 wel wat zinnigs over kunnen zeggen want zij heeft pb met de kartonnetjes ingescand die ik zonet uitgetekend heb. Dat deed ze heel braaf <3

Ik ga tot en met april aan de hand revalideren. Dus als ik de schoenen ga kopen dan wordt het na half april. Dan pas heb ik het geld voor deze grote uitgave. Het is fijn dat de schoenen het zo goed doen en lang houden.
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Ben daar heel blij mee, want voel me Alice in wonderland met dit onderwerp.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:33

Vanochtend Polie haar hoeven op het karton uitgetekend. Ze was zo braaf en dat terwijl Polleke zo'n bang scheetje kan zijn. Ze begreep helemaal niet dat ze haar hoef op een karton moest zetten, maar ze deed het braaf. Deze gemaild en toen kreeg ik andere instructies, want dit werkt blijkbaar niet. Dus vanmiddag opnieuw hoeven opmeten. Alleen, zonder hulp (niet echt handig) foto's genomen van elke hoef en elke hoef 3x opgemeten. Polie vind vast gezet worden helemaal niet fijn (moet altijd kunnen vluchten), maar ze was zo vol vertrouwen. Ze gaf zich helemaal aan me over <3 en op ons gemak in het zonnetje ben ik een half uur bezig geweest om zo alle hoefjes op te meten en op de foto te zetten. Over 6 à 7 weken vlak na het bekappen gaan we dit met hulp van mijn vriendin nog eens herhalen. Want alles heel duidelijk fotograferen alleen, dat valt glad niet mee. Maar Polie en ik hebben het leuk gehad zo samen en het is goed om de band die we hebben te voelen. Mocht het ooit zo ver komen dat we hoefschoenen gaan kopen (half april wordt dat dan) en dus passen dan heb ik daar alle vertrouwen in. Komt helemaal goed.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:24

Voor die zich afvroeg hoe de renegades het doen na +- 1000 km:

Afbeelding

Afbeelding

Niet slecht!
Het profiel is flink afgesleten maar als ik het zo kan inschatten zouden ze zeker nog wel een 700/1000 km aankunnen voor ze echt volledig op de zool zijn. Helaas gingen die van mij snel kapot maar dat is netjes opgelost.
Nog flink wat kms er mee maken voor de lente begint, dan krijgt hij achter weer ijzers en kunnen ze voorlopig de kast in :)

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:04

Even een update. Vanochtend de hoef schoenen besteld bij hoofwear. Schoenmaatje heeft me enorm geholpen met haar adviezen en het blijkt dat mijn pony op grote voet leeft. Voor 16 en achter 15. Ik heb voor de nieuwe equine fushion all terrain active gekozen, want die zool is nog iets dikker (en Polie heeft goede hoeven, maar we hebben juist vanwege haar lichaam schokdempers nodig) en deze blijkt het gemakkelijkste aan te trekken zijn. Aangezien ik slecht gebogen kan staan, want erg snel door mijn rug ga (dus hoeven krabben is al een probleem) , en de active het gemakkelijkste aangaat, is het ook om die reden voor mij de active geworden.
Hoofwear is de keuze op gevallen daar zij ook naar het buitenland verzenden. Dat is voor ons wel belangrijk. Tevens wilden we niet van een particulier 2de hands kopen, want als het niet past, kunnen we bij hoofwear ruilen en bij een particulier niet.
Dus vandaag was ik echt wel een beetje over de mik, want het zijn hele dure schoenen en ik heb er vier nodig. Maar wij merken nu al, nu de grond door de droogte hier harder begint te worden, dat onze Polie steeds voorzichtiger begint te lopen, dus ook aan de hand. Of ik er zelf ooit nog op kan weet ik niet, maar met aan de hand wandelen vind ik toch ook wel erg fijn als ze naast me huppelt. Dus ik hou jullie op de hoogte. De levertijd duurt eventjes geloof ik.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:04

Ik ben heel benieuwd Pien, wat jij van die hoefschoenen vindt. Houd je ons op de hoogte?