nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:15

hallo beste bokkers,

Er zijn nieuwe hoefschoenen uit van easyboot: de glove, de edge, de glue-on en de rx.

Ik ben heel benieuwd welke bokkers hier meer over weten. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen. Wat zullen de voordelen zijn van de nieuwe schoenen? Ik weet niet waar je ze in nederland kunt kopen.

Afbeelding
dit is de glove
This form-fitting, seamless boot hugs the hoof and responds like a natural foot. Flexible and tough, this boot adds traction to the hoof, while allowing a free stride and breakover.

Like a glove, this boot provides protection without stifling mobility. The Easyboot Glove material stretches over the hoof and clings to the wall so that debris stays out of the boot even through sandy and muddy conditions. No external hardware means that there is no need to worry about replacing cables. Studs are available for winter riding.

Does your horse overreach? These boots have a faster breakover and no hardware to catch on the front heel if you are wearing them on hind feet. This boot must be carefully sized and fitted to the hoof. Your horse’s width and length must fall into the same size category. If your horse’s width and length fall into two different size categories you must choose another boot style. If you believe that you measured correctly but the boot doesn’t fit tight try going to a smaller size or chose another boot in the EasyCare line.


Afbeelding
dit is de edge
The Easyboot Bare was introduced in 2006 and has been a huge success. The Easyboot Edge builds on the success of the original model while bringing several improvements:

New fastening system makes boot application easier.
Padded tongue adds comfort and allows the boot to stretch and flex.
A more aggressive tread pattern conquers challenging footing.
The gaiter is redesigned for a seamless fit.
A smoother interior hugs the hoof.
The Easyboot Edge is a sturdy boot with a long-lasting, semi-aggressive tread. The boot opens up wide enough for the foot to slip in easily. Adjustments may be made with the “Easy Key” that comes with the boot, a screwdriver or a penny. Padding on the tongue ensures that the boots are not overtightened.
These boots are great for short or long-distance rides.
These boots will not fit a horse with excessive flare or wide feet.
Sold in pairs (one left and one right boot)


Afbeelding
dit is de glue-on, deze maak je met lijm vast en zijn voor eenmalig gebruik.

The Easyboot Glue-On shell has been developed as a high performance boot and an option for horses in speed and long distance events.

The light weight shell has thin walls that allow the boot to stretch and form to the hoof. The end result is a seamless one-to-one fit that resembles a second skin over the hoof. The Easyboot Glue-On is the closest hoof boot option to the barefoot horse–light weight, no hardware and a seamless fit.

In order for this boot to work properly, it must fit snugly, the foot must be dry during application and the glue-on process must be carefully followed. Complete application details are available in the Easyboot Glue-On application guide.

This boot is perfect for the following situations:
Pack trips
Multi-day rides
Endurance events
Competitive trail rides (Most CTR’s do not allow boots that come above the coronary band.)
Speed events, such as barrel racing
Any circumstance where the presence of hardware is a concern
These boots are meant to be disposable, used once or twice and then thrown away. Glue left on the inside of the boot may affect performance. We do not recommend that a boot be left on for more that ten (10) days in a dry environment or five (5) days in a humid environment.


Afbeelding
dit is de rx, een schoen voor therapeutische doeleinden.

hopelijk kunnen we hier kletsen en wijzer worden over deze schoenen!

Natasja22
Berichten: 703
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:17

Ik zit echt te twijfelen tussen de edge en glove.
Ik ben bang bij de glove dat omdat hij van soepeler materiaal gemaakt is dat hij minder lang mee gaat dan bijvoorbeeld de edge.
Daarnaast moet je echt de goede maat kiezen door geen sluiting (dat moet nog precieser als met sluiting).
De nieuwe sluiting van de edge zou ook het probleem van het lastige aan trekken bij de ouder modellen moeten verhelpen dus dat zou in ieder geval geen reden zijn om de glove te kopen.
Voordeel is wel weer dat de glove goedkoper is dan de edge.

Ik wacht het liefst nog even met kopen tot iemand ze gekocht heeft en de ervaringen met ons deelt.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:15

ik vind de glove er gaaf uitzien. geen kabels om de voeten maar wel schoenen die er niet vanaf vallen. eigenlijk klinkt het gewoon te mooi om waar te zijn!

mamami
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-05-06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:50

De glove zou die echt blijven hangen???
Weet iemand de prijzen ervan?

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:49

tja, dat vraag ik me ook af, zal zo even een link van een filmpje zoeken.

hier zijn ze vanaf maart leverbar: http://www.huf-shop.de. heb gehoord dat de Nederlandse importeur niet van plan is om ze in het assortiment op te nemen

Zit net te zoeken of ze in engeland ook verkrijgbaar zijn en jawel .
Volgens mij zijn ze daar een stuk goedkoper dan in duitsland.
http://www.thesaddleryshop.co.uk/P/Easy ... boot-(1078).aspx
Bovendien kan je ze daar ook eerst huren.
(Verzendkosten zijn 16 pond)

dit heb ik even opgezocht uit een ander topic.

hier de link van een amazing video: http://www.youtube.com/watch?v=Bo543wlcn68

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:05


rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:27

ha arabesk, gezellig dat je er ook bent. Vertel, heb jij al iets van deze schoenen gezien? Wat denk je ervan?

edit: bij cabcalor zie ik ze nog niet staan.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:48

erg interessant. Ik lees mee... :-)

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:56

volgens mijn laatste info wordt de glove hier straks ook verkocht. voorlopig zijn ze ook in Amerika pas in maart weer verkrijgbar.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:51

bedoel je met hier gewoon nederland of in het bijzonder een winkel in nederland?

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:34

rakni schreef:
bedoel je met hier gewoon nederland of in het bijzonder een winkel in nederland?


ik bedoel dat Harry's Horse, de importeur, ze hier straks ook gaat verkopen. ruitersportzaken kunnen ze gewoon bij Harry's Horse bestellen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:38

bij de epplejeck deden ze heel moeilijk :(, nee we kunnen alleen de gewone easyboot bestellen, epic en bare zelfs niet eens

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 23:47

wat een afknapper! Ik denk opeens: gat in de markt: een goede webwinkel met hoefschoenen beginnen met service en reparatie-artikelen. Dat bestaat hier gewoon nog niet!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:35

Zouden die echt blijven zitten, die eerste?? Ik zou het er niet op wagen. ALs ik soms hoor hoe alles zuigt en sopt in natte modder bermen hou ik het bij de gewone sluitingen.

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 07:48

Ik heb nu de epics, ik vind ze behoorlijk lomp (de voetjes van mijn ijsco zijn gewoon verschrikkelijk klein :P) als de glove inderdaad niet uitschiet tijdens het rijden (ook niet tijdens een rengalopje) ga ik er gelijk voor. Maar zouden ze echt zo goed blijven zitten?

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:29

Ben wel benieuwd naar test ritten in zuigende bermen :j

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 16:59

Ik ga de easyboot glove denk ik wel bestellen en dan kan ik jullie vertellen hoe het is gegaan in de zuigende bermen! Die heb ik hier namelijk volop.
Met de epics gaat dat prima (ik had ze eerst zonder gaithers maar die bleven in de berm staan), maar ze zijn nogal omslachtig aan maar vooral uit te trekken. Ik heb ook een ijslander en zonder schoenen loopt hij te gevoelig op de weg. Omdat ik de schoenen veel wil gebruiken (en mijn bijrijdster ook) wil ik de gloves kopen omdat ze makkelijker zijn.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:07

Ben benieuwd :j
Ik zelf ben ook weer toe aan nieuwe schoenen, onze tweede handjes begeven het. Kan ik er wel een nieuwe kabel inzetten, maar de rest is ook behoorlijk versleten, dus ga weer voor nieuwe. Gewone easyboots zonder gaiter waarschijnlijk.

SJANNE_DARK
Berichten: 940
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Enschede

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:45

ik wil hier ook wat meer over gaan lezen aangezien mijn merrie erg gevoelig loopt buiten.

Maar slijten ze over het algemeen niet heel snel?

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:47

hmm, die kabels kosten niet veel om te vervangen volgens mij hoor!

Ik vind niet dat ze heel snel slijten. Hoefschoenen helpen bij mijn paardje heel goed tegen het gevoelig lopen op de weg. Als ik ze afdoe merk ik echt meteen het verschil!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:19

ik heb de easyboot glove gekocht. 2 stuks in twee maten, omdat mijn paard 2 maten nodig heeft volgens de opgemeten gegevens. Ik hoop dat ze passen!
Maar binnen 2 weken breng ik jullie verslag uit!
Ze moeten uit Engeland komen dus het zal wel even duren.

Natasja22
Berichten: 703
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:07

Ik ben benieuwd hoe ze blijven zitten en ik zal je verslag even in de gaten houden ;) .
Hopen dat je ze snel krijgt en kan proberen.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:12

Ik ben benieuwd naar het verslag!

Kan idd alleen nieuwe kabeltjes erin doen, maar de schoenen zijn best 'op' aan het raken. Zal ook een nieuwe sluiting aan moeten en het hielbandje heeft scheurtjes. Had ze tweedehands, dus opzich mag het wel. Mooie nieuwe schoenen :D Twijfel alleen een beetje of ik met of zonder gaiter doe. Achter heeft ze met gaiter maat 3, voor heeft ze zonder gaiter ook maat 3. Maar die met gaiter krijg ik zo moeilijk aan voor :=

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:24

hmm, als je gaither nog goed is kun je die gemakkelijk overzetten, zonde om nieuwe te kopen dan.
Ik krijg de epics vooral lastig uit. Ik las net ergens dat je de hielband ook weg kan laten en dat ze dan makkelijker aan en uit gaan. Dat gaat dan over de epic.

romeorowan

Berichten: 2751
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:46

Ik vind de hoefschoenen zonder gaiters niks. De eerste schoen lag hier op de oprit al af (stap) en de andere floepte tijdens een rustig galopje uit.
Ik heb losse gaiters gekocht en nu is het probleem over.
Dit gaat over de epic.