Raadsel hoef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Raadsel hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:02

Wat een mooi voetje :P Ziet er best stevig uit.
My best guess: mogelijk druk van steunsels, of druk van hielen als die naar voren zouden groeien, maar denk dat dat niet het geval is bij deze voetjes. Als de steunsels wat langer zijn kan er ook zo vuil en steentjes onder gaan zitten en gaan duwen.
Voetje is nog niet af op de foto maar bekapping ziet er alvast veelbelovend uit :P Wil ook wel een voorfoto van ooit zien. Hoe vaak worden haar hoeven gedaan?


GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Raadsel hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:10

Je kan een keer proberen wat vaker uit te krabben of zelf al eens de steunsels bij te snijden. Kijken of dat iets verandert :P

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Raadsel hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:50

Ik vind niet dat je dat kan beoordelen aan de hand van deze foto's..
Voor mij heeft ze geen ondergeschoven hielen, op de zoolfoto liggen de hielen helemaal niet ver naar voor en op deze foto's zijn alle hoornpijpjes wel mooi in dezelfde richting, ook geen flare of andere tekenen van vervormde hoeven.. Misschien dat de gemiddelde NB'er de hoeven graag iets lager op de hielen ziet maar daarom zijn ze niet naar voren geschoven hier.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Raadsel hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:55

Ah dat zou ik zelf niet doen, zeker met verder hele goede hoeven :p Zeker als ze nergens last van heeft. Kijk of het uitkrabben enz verschil maakt :D

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Raadsel hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:38

Na een half jaar is dat echt niet meer van de ijzers afkomstig :P dat hielen of steunsel iets naar voor groeien en drukken lijkt mij logischer.

Vanalles plakken kan maar weet dat dat op lange termijn de integriteit van de hoefwand en zool aantast (oppervlakkig wordt het minder stevig en korreliger). Om de 6 weken bekappen is ook een poging waard. Des te beter als er dan bijna niks af kan, krijgt niks de kans om te drukken :P

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Raadsel hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:37

Ik ga akkoord met Maartje hoor, je kan de lijnen ook nogal overdreven tekenen :P op zo een foto kan je dat toch niet beoordelen? Een zijaanzicht is beter...

Tradi smid goh. De opleiding hier in Belgiƫ ben je klaar na 1 jaar hoor, die heb ik zelf ook afgewerkt :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers